Welke factoren beschouw je cruciaal als een nieuwe host?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welke factoren beschouw je cruciaal als een nieuwe host?

AirbnbEssentialsNL.jpg

Beste hosts,

Vandaag wil ik een discussie starten met de hoop dat het gesprek in de comments constructief en inspirerend zal zijn! 😁

Als het gaat om het starten van het hostingtraject voor je accommodatie, welke factoren beschouw je cruciaal?

Welke creatieve details denk je dat jouw advertentie echt uniek en opvallend kunnen maken en heb je voorbeelden van advertenties die indruk op je hebben gemaakt door hun helderheid en creativiteit?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Quincy

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

6 Antwoorden 6
Mieke0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Een test van een advertentie moet helder, duidelijk en dus transparant zijn en tegelijk uitnodigend.

Prettig om te lezen en met humor gelardeerd.

Jammergenoeg zorgen vertalingen vaak voor vreemde omzettingen.

Als ambassadeur lees ik heel veel advertenties en na 3 jaar kan ik wel zeggen dat er enkelen uitgesprongen zijn maar niet meer terug te vinden in de stapel jammergenoeg.

Gastvrijheid moet de boventoon voeren. Zorg ervoor dat je gasten het gevoel krijgen dat ze iets missen als ze niet bij jou boeken.

Fijne avond

Mieke

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ja die vertalingen… ik heb al eens aangegeven dat ik wil kunnen zien hoe iets vertaald wordt. Ik schrijf altijd korte zinnen om te voorkomen dat het verkeerd vertaald wordt. 

een keer een negatieve recensie gehad. Ik had geschreven dat het 3 kwartier lopen was naar het strand. In het Duits werd dit een kwartier. ( dit hebben we kunnen vaststellen middels screenshots)

Teleurgestelde gast dus. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Mieke0,  helemaal raak wat je zegt! Advertenties moeten duidelijk zijn en die warme welkom vibe hebben. Met een beetje humor leest het ook nog eens lekker weg. Die vertaalmissers zijn inderdaad een uitdaging! 

Met al die advertenties die je hebt gezien, vraag ik me af: herinner je je misschien wat specifieke dingen die die paar advertenties zo bijzonder maakten?

En ja, dat gevoel creëren dat gasten echt iets unieks missen als ze niet bij jou boeken, dat is erg slim 😊

-----

Patricia3617
Level 10
Zutendaal, Belgium

Hallo Quincy

Ik denk , wel zo is het bij ons..🤔

1)Een mooi intro kort en krachtig over , (locatie, soort accommodatie, dichtbij naam luchthaven(s) en mooie toeristische steden).

2)Zonder je broek te scheuren of cadeautjes te doen , probeer de prijzen redelijk te houden, soms is het verschil  van minus 10% met je airbnb buren genoeg om de tij te doen keren. Of hanteer een tussen prijs , het kan echter geen kwaad, als jij eraan uitkomt met je vaste kosten..  3)Ook beschikbaarheid doet ertoe, hoe meer regeltjes ( alleen van zaterdag tot zaterdag) of ( enkel week  verhuur, enz ) maken dat host een beetje minder verhuurd, dus flexibel zijn is een must..

4) zien dat de prijzen op de verschillende sites overeen komen.. de gasten mogen niet het slachtoffer zijn van de verschillende dienstenkosten van de verschillende verhuursites waarop wij hosten adverteren.

5)Hoewel huisregels sommige afschrikken , toch zijn de meeste reizigers tevreden wanneer alles klaar en duidelijk is. en als je de nodige aub en dank U bij voorbaat aan toevoeg is het zeker niet afstotend integendeel; 

6)- foto's ( niet alleen appartement , en zwembad , maar ook in de direct omgeving( lift,? , parkeermogelijkheden? , ingang van het gebouw met trap of zonder? ,enz) , het belangrijkste is dat de foto"s exact teruggeven wat men geboekt heeft!

7)- En alle info dat je dankzij de site Airbnb kan toevoegen  invullen , om je advertentie zo compleet mogelijk te maken , want een compleet advertentie is zeker EVEN belangrijk als het uiterlijk ervan. .

8)Een personnal touch zoals een welkomsmandje met snacks , fruitsap, water, en bubbels"

+ een mooi Ecard met Kerst&Nieuwjaar wensen  aan de gasten die geweest zijn  de afgelopen jaar, kwestie dat ze je niet vergeten en terugkomen . Vertrouwde gasten voelt altijd goed aan en geven de bevestiging dat je goed bezig bent ..

MAAR HET BELANGRIJKSTE : BLIJF COMMUNICEREN MET JE GASTEN VANAF DE BOEKING TOT DE UITCHECK EN ZELFS DAARNA..

Ik heb soms nog klein berichtjes van en met gasten dat bij ons verbleven 3j geleden ..echt fijn is dat 

Patricia3617_0-1739353252760.png

heel veel succes met verhuur op ABNB

Patricia3617_1-1739353252765.png

Patricia.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Patricia3617

Super tips, dankjewel! Een goede intro over je plek is een must, en met prijzen spelen zonder gek te doen klinkt slim.  Duidelijke huisregels en dat extraatje met een welkomstmandje en kerstkaartjes gaan zeker scoren ❤️

Foto’s die het echte plaatje laten zien is ook een must. En ja, goede communicatie is goud waard!  Wat gaaf dat je nog steeds berichtjes uitwisselt met gasten van 3 jaar terug! 

-----

Patricia3617
Level 10
Zutendaal, Belgium

@Quincy,

Dankjewel Quincy en graag gedaan , als het voor ons werkt waarom zou ik dat niet delen 💚

🤗vele groetjes

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf