2 volwassenen + 1 baby = 2 of 3 personen?

Sophie832
Level 1
Oegstgeest, Netherlands

2 volwassenen + 1 baby = 2 of 3 personen?

Hallo allemaal,

 

Als verhuurder heb ik mijn huis geadverteerd voor '3 personen'. In de instellingen heb ik aangegeven dat er 1 kingsize bed en 1 toddler bed beschikbaar is ook staat het nogmaals in de beschrijving. De laatste tijd heb ik drie reserveringen gekregen: allemaal voor '3 adults'. Dit past uiteraard niet in ons huis, om die reden heb ik de reserveringen geweigerd (en 1x zelfs geannuleerd met als reden dat ik me niet prettig voelde bij deze huurder, terwijl dit niet het probleem was). Vervolgens heb ik Airbnb gemaild met de vraag: hoe kan ik mijn instellingen aanpassen zodat alleen 2 volwassenen + 1 kind kunnen boeken? Airbnb medewerker Alexandra reageerde dat de enige optie was om mijn instellingen te wijzigen naar '2 personen'. Dit was een erg onbevredigend antwoord voor mij aangezien ik wil dat mijn huis gevonden wordt door huurders die zoeken op 2 adults + 1 child/baby (= 3 personen!). Ik heb Alexandra laten weten dat ik mijn instellingen op '3 personen' zou willen laten staan en dat ik reserveringen voor '3 adults' zou blijven weigeren/annuleren, zolang idaar geen consequenties aan zitten. Alexandra antwoordde dat ik verplicht was om het te wijzigen naar 2 personen en dat ik als ik dat niet zou doen een penalty zou krijgen "for not paying attention". Belachelijk! Ik heb Airbnb zelf gemaild voor een oplossing en dan krijg ik te horen dat ik niet heb zitten opletten?!
Om het verhaal af te sluiten heb ik tegen mijn wil in 3 personen gewijzigd in 2 personen.

 

Vandaag ging ik even onderzoeken of mijn advertentie online goed te vinden is en toen bleek dat een potentiele huurder in het zoekscherm wél 2 volwassenen en 1 kind of 1 baby kan aanklikken. Mijn advertentie wordt nu dus niet gevonden wanneer men daarop zoekt, terwijl dat precies de huurders zijn die wij zoeken. Ik heb aan de telefoon met Cassandra (een nieuwe Airbnb medewerker) mijn hele verhaal uitgelegd en zij zei dat ik mijn instellingen juist had staan met 3 personen (een kind is ook een persoon), maar dat ik inderdaad gestraft (of zelfs een boete) zou krijgen van Airbnb als ik reserveringen met 3 adults zou blijven weigeren. Ik vind het belachelijk dat ik gestraft word terwijl mijn instellingen juist staan en dat het de schuld is van de huurder als zij mijn instellingen niet goed lezen. Cassandra was dat met me eens. Toch zegt zij niets voor mij te kunnen doen. Haar oplossing: instellingen op 3 personen zetten en Direct Reserveren uitschakelen, zodat je "legaal" mensen mag weigeren als ze met 3 adults boeken. Deze oplossing benadeelt mij als verhuurder, omdat je zonder Direct Reserveren 67% minder views hebt (dat is de eigen reclame van Airbnb!!) Een nogal tegenstrijdig advies lijkt mij!
Ik heb Cassandra gevraagd of zij er niet voor kan zorgen dat ik geen penalties krijg als ik mensen weiger, maar dat kon ze helaas niet doen. Niemand kan dat volgens Cassandra.

 

Een echte oplossing zou zijn: dat Airbnb een optie creert om als huurder in te stellen:
"Maximaal 3 personen, waaronder 2 volwassenen en 1 baby/kind" --> net zoals de zoekinstellingen van potentiele huurders.

Ik wil namelijk dat mijn huis gevonden wordt bij de volgende zoekopdrachten:
- 1 volwassene
- 2 volwassenen
- 1 volwassene + 1 baby (0-2 jaar)
- 2 volwassenen + 1 baby (0-2 jaar)

 

Zoals jullie begrijpen is de geboden oplossing niet passend en ben ik op zoek naar een andere oplossing... 

Mijn vraag aan deze Community: Wie heeft hier ook mee te maken gehad? En is er iets anders dat ik kan doen? 

 

Alvast bedankt voor de reactie! Groet, Sophie 

2 Antwoorden 2
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Heb je al eens bij familie voorzieningen:

Kinderstoel en wieg aangevinkt?

Geen idee of het helpt, maar ik kwam het tegen.

 

Niet een goede oplossing, maat misschien help het een beetje: Dit staat in mijn header:

 

Palmbeach *Swimmingpool *6p+baby

 

Om aan te geven of je ruimte veilig of geschikt is voor baby's en kleine kinderen, ga je als volgt te werk:

  1. Ga naar Je advertenties op airbnb.com en selecteer een advertentie
  2. Klik op Advertentie beheren
  3. Klik op Reserveringsinstellingen boven aan de pagina
  4. Klik naast Huisregels op Aanpassen
  5. Selecteer de optie dat je accommodatie geschikt is voor baby's en kinderen en klik op Opslaan

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sophie832,

 

Wellicht niet het antwoord wat je wilt horen, maar Alexandra van Airbnb heeft gelijk.

Airbnb beschouwt baby’s namelijk als ‘gratis’ (en ze mogen er zelfs tot maximaal 5 gratis meenemen 😞 ).

Dus pas op voor Quinto-Mum & -Dad 🙂

Ik heb even in Leiden gezocht, op 2 volwassenen en 4 baby’s en als ik dan een beetje in zoem op je wijk, dan kom ik je advertentie gewoon tegen.

 

In jouw geval, dient het maximale aantal personen dus op 2 te staan, en natuurlijk baby’s en kinderen toestaan (maar dat is kennelijk al het geval).

 

Helaas betekent dat wel: Als mensen dan zoeken op 2 volwassenen en 1 kind, dan wordt je uiteraard niet gevonden 😞

Airbnb biedt hier vooralsnog geen oplossing voor.

En gasten lezen niet of nauwelijks en kijken dus ook niet goed naar het aantal bedden – als ze reserveren.

 

Ps.

Zelf annuleren is een heel slecht idee!

Advies: Nooit doen!

Met direct reserveren ingesteld, mag je tot 3x per jaar boetevrij annuleren.

Maar ook dat zal het zoek-algoritme niet helemaal prettig vinden, vermoed ik.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf