Aantal keer bekeken sterk gedaald

Ferry0
Level 1
Lisse, Netherlands

Aantal keer bekeken sterk gedaald

Dag allemaal,

 

Heeft iemand een verklaring hoe het kan dat mijn paginabezoeken enorm gedaald zijn? Sinds oktober 2016 heb ik gemiddeld 30 a 40 paginabezoeken per maand terwijl ik daarvoor bijna 3000 paginabezoeken per maand had.

 

Ik ben erg benieuwd hoe dit kan en of andere verhuurders hier ook mee te maken hebben (gehad).

 

Hartelijke groet,

Ferry van Dijk

10 Antwoorden 10
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Ik heb zojuist even op je profiel gekeken en het valt mij op dat je agenda alleen nog maar beschikbaarheid heeft in april en mei. Andere maanden zijn geblokkeerd. Als potentiële gasten zoeken naar een verblijf in de maanden na mei, zal jouw advertentie simpelweg niet getoond worden omdat je accomodatie niet beschikbaar is. Het gevolg: minder views.

 

Je reviews en scores zijn uitstekend, dus daar zal het niet aan liggen.

Ferry0
Level 1
Lisse, Netherlands

Dag Bob,

 

Bedankt voor je reactie en je moeite om mijn profiel te analyseren ;-). Mijn appartement is inderdaad alleen beschikbaar van eind maart t/m begin mei (vanwege de opening van Keukenhof en de periode dat de bloemen in bloei staan). Het vreemde is dat ik afgelopen jaar dezelfde beschikbaarheid heb opgegeven, dus daar lijkt het niet aan te liggen.

 

Het zou handig zijn om te kunnen analyseren waar je bezoekers vandaan komen en op welke zoektermen ze gebruiken zodat je je advertentie daar beter op aan kan passen. Nu blijft het een beetje gissen, zeker met zo'n enorm verschil aan paginabezoeken.

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

"Het zou handig zijn om te kunnen analyseren waar je bezoekers vandaan komen en op welke zoektermen ze gebruiken zodat je je advertentie daar beter op aan kan passen. Nu blijft het een beetje gissen, zeker met zo'n enorm verschil aan paginabezoeken."

 

Ben ik 100% met je eens!

Joanna141
Level 2
Gouda, Netherlands

Dag Ferry,

 

Je kan het wel analiseren op linkin Ferry,

daar kan je zien wie er kijken naar jou advertentie.

Bij mij kijken veel zakelijke gasten, voor meerdere dagen/weken.

ze vragen ook informatie in mijn inbox over de kamer. 

Corine9
Level 2
Woudsend, Netherlands

Dag medeverhuurders, hebben jullie het ook? Sinds 21 juli zijn er geen kijkers van de advertentie meer geweest...

Bij mijn beide huisjes niet.

Ik heb mijn tiny house sinds enkele dagen online staan. Dezelfde dag een reservering voor 11 dagen, maar nog geen views. Dat vond ik wel een beetje gek. Nu zie ik dat de advertentie 126 keer bekeken is gisteren, maar vandaag nog niet één keer. 

Kayleigh6
Level 2
Lunteren, Netherlands

Ik denk dat de weergave soms niet correct of geupdate is. Wat ik zo vreemd vind is dat je soms dagen geen boeking hebt en gister bv 4 en  nu weer 1. Waar ligt dat dan aan?

Corine9
Level 2
Woudsend, Netherlands

Hoi Kayleigh. Geen idee wat je bedoelt. 

Pascale204
Level 2
The Hague, Netherlands

Ik had ergens gelezen dat de tracking maar eens in de 3 dagen gebeurt. Wat ook bij mij niet zal kloppen. Ik sta hier ook nog maar net op. En blijf heel lang steken op hetzelfe aantal bezoekers. Ik snap hier ook niets van. 
https://www.airbnb.nl/rooms/24210406?s=51

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Kayleigh6@Pascale204,

 

De statistieken worden inderdaad soms enigszins onregelmatig bijgewerkt.

Uiteindelijk komt het wel goed (behalve op 4 maart 2018, want toen is Airbnb de data kwijt geraakt).

Meestal worden de gegevens pas ergens rond 15:00-18:00 (onze tijd) bijgewerkt met de gegevens van de vorige dag! Maar het kan ook langer duren (Vandaar: Datums kunnen maximaal 3 dagen vertraagd zijn).

Eenmalige update per dag dus.

De pagina toont het aantal hits van je advertentie (Page-Views), dat zijn dus geen boekingen!

Boven de grafiek wordt wel getoond, hoeveel boekingen je ontvangen hebt in de afgelopen 30 dagen (Incorrect vermeld als: Geblokkeerde dagen en Niet-Gereserveerde dagen)

 

Vraag je familie maar eens om veel naar je advertentie te kijken, gedurende een bepaalde dag.

Dan zie je het verschil wel.

 

Ps.

Page-Views is leuk, maar alleen bevestigde boekingen is hetgeen dat telt!

Het is alleen maar een indicatie, dat je advertentie gevonden is en wordt (Je krijgt mensen in de winkel).

Maar door wie? Schooljongens die in het speelkwartier bij de Ferrari Dealer naar binnen lopen - en zich komen vergapen? Of serieuze klanten?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf