Aanvragen uit buitenland in corona-tijd

Marianne283
Level 3
Sittard, Netherlands

Aanvragen uit buitenland in corona-tijd

Ik heb een airbnb in ZuidLimburg en heb de mogelijkheid van directe boeking.  Vorige week kreeg ik een gast uit Frankrijk, die 1 nacht bij mij heeft overnacht en de volgende dag  verder Nederland is ingereist.  Vandaag kreeg ik een directe boeking van een Belgische gast voor 1 nacht.


Met de huidige regels zouden dergelijke gasten eerst in Nederland een periode in quarantaine  moeten en kunnen ze  dus niet 1 nacht bij mij reserveren. Ik wil dit voorkomen en denk er over om direct reserveren uit te schakelen. Weet iemand van jullie een betere oplossing..... ? 
Ik kan natuurlijk na reservering gelijk annuleren, maar wil annuleren zo veel mogelijk voorkomen. 

1 Antwoord 1
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Marianne283 

Die mensen zijn dus in overtreding (en zeker nu, want regels zijn nog verder aangescherpt)

Alhoewel het hun eigen verantwoordelijkheid is, faciliteer je wel de mogelijkheid daartoe.

Ik zou Direct Reserveren uitschakelen (Ik gebruik het zelf sowieso niet) om controle te houden over je boekingen. Mensen uit buitenland die 1 nacht boeken onder huidige omstandigheden is op zich vreemd

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf