Accomodation purely used for sex meeting (sex, prostitution, cheating, sex activity)

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Accomodation purely used for sex meeting (sex, prostitution, cheating, sex activity)

During the low season we also offered a few nights. It was booked by someone with four excellent resolutions of bookings outside the Netherlands.
Guest arrived on time and was friendly. It was not very clear whether he had booked for 1 or 2 people, so requested after arrival. Someone would come back later, he said. Guided tour, received deposit, etc. It was already noticed that he had not properly studied the environment and where the house was because he was very surprised that there are wild animals in the wooded area.
 
The guest immediately indicated that he might have to leave at night for his work. Because of poor mobile accessibility at the place where the house is, I said that he probably had no good mobile coverage. I indicated that he could give us our home telephone number and that I could pass it on at night if his work would call. That was not necessary in spite of the fact that he did not have a reach.
 
When we left and later came back there was another car parked. At the beginning of the evening, a few hours later, the two cars turned out and the house seemed empty. Because they might have been away for a while, I only checked the next morning, when both cars were still gone or the house was empty. This was the case. The guests were therefore a few hours during the day. The bed was asleep and the shower used. There was a condom package under the bed. When the deposit was refunded, the guest's name did not match the account number. Incidentally, the cottage was left clean and clean.
 
Yet I wonder what I think of this. We would not want our accommodation to be used, for example, for prostitution purposes or as a meeting place where people only seek accommodation for sex activities. On the other hand, the accommodation was otherwise neatly left behind and in principle we had little work on the stay.
 
How will I recommend this guest? Would you as a landlord want to know that this is possible or is it unimportant?
 
What is your experience in offering a few nights ls possible place where only sex can take place?
 
Is it more sensible not to offer a few nights if you do not like this?
 
 

 

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sina25,

 

Ik antwoord maar even in het Nederlands, want dit is tenslotte de Nederlandse Community.

 

Uit je verhaal wordt me niet direct duidelijk, dat het voorval hier een vorm van prostitutie betreft of dat de accommodatie als een ‘motel’ gebruikt is. Wel komen er een paar merkwaardige zaken naar voren, uiteraard.

Het zal echter ongetwijfeld wel meer voorkomen (en ik heb er ook weleens verhalen over gelezen, dat dit ook daadwerkelijk voorkomt).

 

Als je dit niet wilt, dan is uiteraard het aanbieden van je accommodatie voor 1 nacht, niet handig.

Ik heb echter ook weleens gelezen dat professionele prostituees een accommodatie voor meerdere nachten huren, en zichzelf vervolgens voor diezelfde periode op prostitutiesites aanbieden op het adres van de accommodatie.

Ook is het bekend, dat die accommodaties door diezelfde personen vaak minutieus geselecteerd worden, aan de hand van hun eigen criteria. Vaak is dat dus de bereikbaarheid door de doelgroep.

 

Helemaal voorkomen, kun je het dus niet.

En wat als beide personen tegelijk gearriveerd waren, had je het dan wel in de gaten gehad?

 

Wees voorzichtig met het beoordelen van de gast, als je geen keihard bewijs voor deze praktijken hebt.

Wel kun je de gang van zaken feitelijk beschrijven. Dan kan een volgende verhuurder op basis daarvan, zijn of haar conclusies trekken.

 

Verder zijn het kennelijk keurige gasten geweest en ben je ook netjes betaald.

 

Ps.

Je hebt het over het ontvangen van een borg (In Cash, neem ik aan).

Formeel is dit niet toegestaan op Airbnb!

 

Succes!

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Hallo Cor,

 

Bedankt voor je uitgebreidde antwoord. Daar heb ik wel wat aan!

 

Of het over prostitutie ging weet ik niet zeker. Maar voor mij was het wel overduidelijk dat de bedoeling van het verblijf alleen om sexuele activiteiten ging. Buiten dat ze na elkaar aankwamen, ik bij aankomst al op de hoogte werd gebracht dat ze mogelijk s nachts weer zouden vertrekken (i.v.m. werk), ze slechts enkele uren verbleven en voor de avond alweer vertrokken waren, het bed wel was beslapen en er een condoomverpakking onder het bed lag, vond ik later zelfs nog een soort van bijzonder sexattribuut dat tussen de matrassen was gevallen.

 

De gasten had het huisje inderdaad keurig achtergelaten en toen ik er later over nadacht vond ikzelf ook dat als het voor mij een probleem is, ik daar de adverentie op zou moeten aanpassen. Ik vind het wel jammer dat ik hierdoor geen enkele nachten meer kan aanbieden. 

 

Deze gast had ik inmiddels al beoordeeld en ik had hem hierdoor niet aanbevolen voor andere verhuurders. Ik kreeg toch spijt omdat dit meer een persoonlijke keuze is dan hoe de gast zich verder heeft gedragen, maar ik kon de recensie niet meer aanpassen omdat hij hetzelfde al had gedaan. Ik heb nog contact opgenomen met Airbnb, maar helaas wilden ze mijn beoordeling over hem niet meer aanpassen.

 

Al met al weer een ervaring rijker geworden dus en de advertentie inmiddels aangepast!

 

Het was mij trouwens niet duidelijk of dit gedeelte internationaal of Nederlands is, vandaar dat de tekst in het Engels was. Verder was ik ook niet op de hoogte van de regels rond borg van Airbnb. Dit heb ik direct aangepast, bedankt voor de tip!

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sina25,

 

Het heeft er dus kennelijk veel van weg, dat jullie accommodatie als ‘motel’ gebruikt is.

Tja, wat moeten we daar van zeggen?

 

Formeel komt het er op neer, hoe je jezelf daarbij voelt.

Want wat als je een jong net getrouwd stel krijgt voor een week, die het nodig vinden om iedere nacht de liefde te bedrijven. En daarbij gebruik maken van allerlei attributen (waarvan er per ongeluk, eentje achterblijft).

Hoe sta je er dan in? Want dat kun je ze dan ook niet helemaal kwalijk nemen (het gaat hierbij tenslotte om een afgezonderde ruimte, waar niet bijvoorbeeld je kinderen vrij rondlopen).

Of als je mensen krijgt, die alleen maar de hele dag TV zitten te kijken, of de hele dag in een aangrenzend beekje zitten te vissen?

Wij krijgen heel veel mensen, die het liefst de hele dag aan het strand liggen. Zelf moet ik daar echt niet aan denken 🙂 Maar dat is voor mij geen reden om ze te weigeren.

 

Uiteindelijk gaat het er om: Dat je netjes betaald wordt, dat de accommodatie netjes achter gelaten wordt en dat ze een mooie recensie achterlaten.

 

Kennelijk is het bovenstaande ook het geval geweest is.

Dus eigenlijk geen reden tot klagen, toch?

 

Als je dit niet wilt. Dan ervoor zorgen dat je nachtprijzen in ieder geval tenminste hoger zijn, dan in de buurt gelegen motels 🙂

 

Niets is mensen vreemd namelijk.

 

Wij hebben ook wel eens vreemde gevallen en merkwaardige verzoeken gehad.

Ik zelf kan er goed mee leven, en soms is het zelfs de aanleiding tot de nodige hilariteit.

Voorbeeld: Of ik een taxi kan regelen voor een gast, die 30 km van het appartement verwijderd is (Wij zelf zitten 2.500 km verderop).

 

Uiteindelijk zijn gasten toch gewoon passanten, die je wel zo netjes mogelijk dient te behandelen uiteraard.

 

Ps.

Beoordelingen aanpassen, daar begint Airbnb al helemaal niet aan.

Want dan kunnen ze wel een heel leger extra in dienst nemen.

Hoe vaak denk je dat het wel niet voorkomt, dat huurders of verhuurders achteraf berouw hebben van hun eigen recensie? Heb ik zelf ook wel eens gehad (zowel positief als negatief).

Recensies op Airbnb zijn een dubbel blind systeem, dus dat is bijna onvermijdelijk.

Ik ben een zogenaamde ‘Remote’ host, en dan is het allemaal nog een stukje ingewikkelder (want ik ontmoet onze klanten al helemaal nooit).

Het is nu eenmaal helaas wat het is.

Dus bij mij begint het, als de communicatie vooraf matig is!

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf