Advies van een Superhost

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Advies van een Superhost

Chairs at Backyard.jpg

 

Superhosts zijn ervaren Hosts die zich inzetten om gasten ervaringen van hoog niveau te bieden. Zij hebben ervaring in gastvrijheid en communicatie en weten hoe ze aan de verwachtingen van talloze gasten moeten voldoen.

 

Een van de populairste manieren om Hosting te bevorderen is het maken van goede foto's van je huis met een gedetailleerde beschrijving, waarbij je je aanpast aan de verwachtingen van de gasten. 

 

Wat voor advies zou je als Superhost aan Hosts geven die net zijn begonnen?

 

Ik hoor graag van jullie!  😃

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

20 Antwoorden 20
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0 @Katja202 @Sineke0 @Emiel1 @Kirsten266, hebben jullie misschien advies? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Quincy  Lezen lezen lezen en videootjes kijken en nog een paar meer! Airbnb heeft echt zo ontzettend veel super goede artikeltjes en videootjes op de website staan als je je aanmeld. Kijk en lees ze allemaal. Echt daarna snap je hoe het echt werkt. 

 

En het forum helpt ook heel erg, maar beperk je tot de nederlandse versie, want de engelse versie is soms net coronationstreet. Oeps! Zitten ook hele leuke verhalen tussen hoor, maar wordt ook wel veel gemopperd. En ik hou niet zo van mopperen.

 

🌺😀

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Klopt! Er is een schat aan info te vinden 😃 @Katja202! Haha, Coronation street 😂 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Persoonlijk heb ik helemaal niets gelezen of bekeken maar gewoon begonnen. Zorg dat de hygiene altijd op orde is en alles netjes verzorgd is. Ik zorg voor opgemaakte mooie bedden en alle douchespullen. Ook zorg ik er voor dat er iets lekkers te eten en drinken is , wat de mensen erg op prijs stellen. Wees gastvrij en vriendelijk en hopelijk krijg je de vriendelijkheid ook terug van de gasten.

 

Succes voor iedereen die begint ,

 

Groeten , Sineke 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor het delen @Sineke0! 😊

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

@Quincy en hosts, mijn ervaring is dat gasten eigenlijk niet veel extra's verwachten, het moet 100% schoon zijn en verzorgd ( potten/pannen, snijplankjes, matrassen, kussens, handdoeken enz. vervang ze op tijd!) . Als het je moeite kost om vriendelijk te zijn ben je niet geschikt als host. Hang geen briefjes op wat gasten wel en niet mogen. Gaat er iets kapot, accepteer dit, het is niet altijd de schuld van de gasten, moet het niet altijd aanrekenen. Dat is iets wat mij enorm stoort als we iets huren

 

Als host kan ik enorm genieten om voor die 'extra-mile' te gaan. Ik verhuur nu 12 jaar ons appartement aan zee en verander heel vaak van  beleving en ook steeds aangepast aan soort gasten.  Voorspellen ze storm en regen, dan zorg ik voor een knutselpakket voor de kinderen en vers gebakken koekjes bij aankomst, de geur als je binnenkomt...dat is toch zalig!   Ik steek veel tijd en energie voor de aankomst van mijn gasten, alles moet perfect zijn. Vraag ook steeds of er een speciale gelegenheid is 😉

 

Succes allemaal!

 

groetjes uit Oostduinkerke,

Lisette 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Een schone plek is inderdaad erg belangrijk! @Lisette51 

 

Zo te horen ben je echt een top Host! 😃 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Leuk om te horen, Lisette.

Wat een inspiratie. Ik ben net gestart en heb ambitie om superhost te worden, ik vond het zo leuk om net dat ietsje meer te doen voor de gasten 😃.

Groetjes Nathalie

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Toen ik begon had ik me iets beter moeten verdiepen in de reserveringen. Wist ik veel dat mensen ook bij mijn allereerste dag om 22 uur s avonds al zouden reserveren voor de volgende dag 😆. Achteraf had ik iets meer info bij bekenden in moeten winnen die ook al verhuurden. 

 

Ik heb gemerkt dat het ook goed is om minder goede aspecten van je advertentie te benoemen. Aan sommige dingen kun je niets doen en je hoeft niet 100% perfect te zijn. Als je het maar vermeldt in je advertentie, dan kan het ook niet tegenvallen. 

 

Ik zorg ook voor een attentie bij de bezoekers, flesje Prosecco, spa, genoeg koffie en een Heemskerks Ezelsoor ( lokaal aardbeien gebakje). Ik zie dat mensen zelf ook soms naar dezelfde bakker gaan door de verpakkingen.  

 

De prijsinstelling van Airbnb heb ik even geprobeerd maar ik merkte dat de prijs te laag lag wanneer mensen ver vooruit boekten in het hoogseizoen maar ik deze lagere prijs juist wel wilde bieden voor de doordeweekse dagen in het laagseizoen. Ik heb het snel weer uitgezet en denk nu vooruit voor het halfjaar. 

De vakanties zet ik soms alvast dicht, die villen zichzelf toch wel en dan kan ik nog beter nadenken over de prijs en of we zelf op vakantie gaan. Zo staan nu de hele 2 weken herfstvakantie bij mij nog dicht maar kun je al wel in november reserveren. Voor de prijs kijk ik ook wat andere woningen in de buurt doen. 

 

Wat mij een goed idee lijkt is een soort buddy-systeem: 

Je meldt je aan als nieuwe host en kan gekoppeld worden aan een host die zich heeft aangemeld voor het buddy-systeem. Op die manier kan je buddy je vragen beantwoorden. Zo stink je niet in de bekende problemen zoals zelf een reservering annuleren terwijl dit jou strafpunten oplevert. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Kirsten266, dankjewel voor het delen van je advies! Het is altijd even spelen met de instellingen in het begin. 

 

Ik heb destijds gelukkig hulp gekregen van een vriend die een Superhost was. Ik leerde vervolgens aardig snel de knoopjes van het vak 😃.

 

Is zo'n annulering jou wel eens overkomen? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Nee maar ik lees het wel regelmatig op het forum. En zo is je kans op superhost snel bekeken 

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Natuurlijk 100% schoon,maar dat is een inkopper. Dan, communicatie vooraf. Mensen zoveel mogelijk info geven hoe je de locatie kunt bereiken. Daarna, welkom , info geven en mensen snel laten, om te acclimatiseren.  Duidelijk stellen dat je bereikbaar bent voor vragen en feedback op alles wat met het verblijf te maken heeft.

Mooiste reacties krijg ik op een simpele bos bloemen en een fles water en een goede wijn in de koelkast.

Ik verplaats me in de gast en denk altijd: hoe zou ik ontvangen willen worden.

En last but not least... schat je gast in.  De ene wil absolute privacy en de ander elke dag even aandacht. Dat is hosting.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Ronald114, dit is erg goed advies 😃. Wat vonden je laatste gasten van het ontvangst? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy en hosts,

 

Wij hebben nu 3.5 jaar een b&b en vanaf de 1e dag hebben we veel boekingen met heel verschillende gasten en dat vinden wij juist leuk. Ik keek al jaren naar Bed & Breakfast op tv en heb voor onze start ook veel rondgekeken bij airbnb en andere sites om inspiratie op te doen maar ik heb ook veel geleerd van de andere hosts in de Nederlandse community, echt heel fijn is dat!!

 

De ene keer hebben we gasten met en de andere keer juist zonder kinderen en daar passen we de ontvangst ook op aan door bijvoorbeeld het kinderbedje, kinderstoel, speelkleed en een mand met speelgoed en boekjes voor ze klaar te zetten.

 

We hebben een vast ritme met schoonmaken zodat we niets vergeten en daarna zorgen we voor de extra attenties zoals een fles wijn en wat fris en water. Als er kinderen bijzijn of met Engelse gasten ligt er ook een pak melk in de koelkast. Natuurlijk verse bloemen, koffie en thee en wat lekkers daarbij en Wim maakt altijd een letterbord waarop onze gasten bij naam welkom worden geheten.

 

We ontvangen onze gasten altijd zelf zodat we ze meteen het 1 en ander uit kunnen leggen en wij weten wie er in de studio zijn 😉

 

Fijn weekend allemaal,

Lia 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf