Afstudeeronderzoek

Femke13
Level 2
NL

Afstudeeronderzoek

Beste verhuurders,

 

Als afstuderend student aan de opleiding Kunst en Economie op de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, doe ik onderzoek naar hergebruik van meubels en hoe deze het beste toegepast kunnen worden. Nu zou ik willen vragen of jullie binnen jullie interieur tweedehands meubels gebruiken en of je hier weleens reacties op krijgt van huurders?  Verandert het de sfeer? Voelt het voor huurders persoonlijker dan een IKEA interieur of vinden mensen het toch wat viezig?

Andere opmerkingen of antwoorden over dit onderwerp zijn natuurlijk ook meer dan welkom.

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!

Groetjes,


Femke

5 Antwoorden 5
Peter-En-Judith0
Level 2
Netherlands

Ons interieur is volledig 2e hands ( kringloop marktplaats enz) we krijgen heel veel positieve reacties op de inrichting .

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Femke13 

Al mijn blank houten meubels zijn 2e-hands, maar wel opgeknapt. Dat is een hobby van mij. Daarna zijn ze als nieuw, soms vragen gasten: waar kun je die kopen :>)

Marcel-and-Sandra0
Level 3
The Hague, Netherlands

Wij hebben ook enkele meubelen (tafel, kastjes, decoratie) bewust uit de kringloop gekocht, omdat ze net een andere look en feel geven aan het appartement en meestal ook omdat ze ook uit een andere tijd komen.  Ze zijn anders. Ze worden waar nodig wel getransformeerd met een opgeschuurde white wash look om zodoende de look en feel die wij hebben/willen uitstralen verder versterken. Gasten waarderen het interieur in hoge mate. Groetjes 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Femke13 

 

Bij ons is het mix van nieuw en oud waardoor het ook echt huiselijk aanvoelt en daar krijgen we regelmatig complimenten over.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Femke13,

 

Wij gebruiken GEEN tweedehands meubelen en ook al zeker geen IKEA meubelen.

Eigenlijk wordt dit veroorzaakt door onze eigen marktbenadering. Want we mikken op het hogere segment: Het type vakantiegangers, die zich een beetje willen verwennen, tijdens hun vakantie.

En daar best iets meer voor over heeft.

Helaas passen enigszins goedkopere meubels niet bij zo’n benadering.

Ik wil niet zeggen, dat tweedehands niet goed kan zijn, maar toch….

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf