AirBnB Uitbetaling

Merijn-and-Demmy0
Level 1
Bussum, Netherlands

AirBnB Uitbetaling

Wij hebben recent ons huis voor de 2e keer verhuurd via AirBnB. Geen enkel probleem met de huurders gehad, en zij hebben het huis geweldig achter gelaten. Echter dit keer heb ik het geld van AirBnB niet ontvangen.

 

Op de site van AirBnB zie ik dat de betaling op mijn rekening zou moeten staan op 31 mei. Echter tot vandaag heb ik nog niets ontvangen.

 

De eerste keer was alles goed verlopen - dus ik ga er van uit dat mijn bankgegevens nog steeds goed zijn ingevuld.

Ik kan nergens vinden op de site waar ik contact op zou kunnen nemen met AirBnB.

14 Antwoorden 14
F-0
Level 1

he Merijn! 
Heb precies het zelfde, ben nog niet uitbetaald en bij 'transactiegeschiedenis' staat dat de boeking in behandeling is. Terwijl ons airbnb gast netjes is in en uitgecheckt..
Kan ook nergens gegevens vinden om direct contact op te nemen met airbnb.
Heb jij inmiddels al wat kunnen vinden? Of ben je al uitbetaald?

Cecilia34
Level 1
Amsterdam, NL

Hier hetzelfde probleem!!

 

Heb ook geen mail gehad dat het geld vooraf is overgemaakt (misschien had ik dat beter moeten checken)

Hebben jullie het geld al ontvangen inmiddels?

Hi cecilia, 

 

Nee nog niks ontvangen! Heb al alles geprobeerd en ook contact gehad met mijn verhuurder, en zijn geld is al van zijn rekening afgehaald dus het is een beetje raar. Ik weet niet wat ik moet doen of hoe ik airbnb kan benaderen. Wacht rustig maar af, ben ook al over de 7 dagen wachttijd heen. En jij?

Maaike0
Level 2
Rotterdam, Netherlands

Wat vreemd zeg, krijgen jullie het rechtstreeks op je bankrekening gestort? Ik doe het via Paypal op de dag van uitchecken of de dag erna staat het er tot nu toe altijd op.

Paypal kost je geld de bank niet.

Andre95
Level 1
Sint Michiel, Curaçao

Hi Anne,

weet jij wat de goedkoopste uitbetalingsmethode is? bankoverschrijving of paypa of?ik heb mijn tarief in $ en wordt omgezet naar euro.

Mimin0
Level 1
Banyuwangi, Indonesia

Beste Maaike, ik maak ook gebruik van de betalingsmethode van Paypal alleen is er bij mij geen betaling overgemaakt naar Paypal van Airbnb , terwijl op mijn Airnbnb account  bij transactiegeschiedenis staat aangegeven dat de betalingen zijn overgemaakt naar mijn PayPal account.

Tot nu toe nog steeds geen betaling ontvangen, Moet het email adres van mijn PayPal account trouwens hetzelfde zijn als die van mijn Airbnb account of maakt dat verder niet zoveel uit ? En wat kan ik hier het beste aan doen ?

Je kunt bellen met het nummer 020-5222333 groetjes anne drenth info@mallorcaonline.nl

William113
Level 1
Rosmalen, Netherlands

Nee, heb al redelijk veel betaling nog te ontvangen !!!  Kan niet contact opnemen. Ben er bang voor een groot bedrag te verliezen. Haal de advertenties weg !!!

Anne146
Level 2
Netherlands

Je kunt bellen met het nummer 020-5222333 groetjes anne drenth info@mallorcaonline.nl

ik heb contact met airbnb via    response@airbnb.com   .

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

wie weet wat nou precies de afdracht is aan Airbnb .ivb met mijn belasting aan gifte en BTW.

krijg ik achter af ook nog een rekening ?

Irene354
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hi Mary, je krijgt niet achteraf een rekening van Airbnb. Je geeft je airbnb-inkomsten zelf op bij de belastingdienst als je aangifte doet, en zij berekenen de belasting erover. Let dus op dat je niet denkt dat je 100% mag houden van alles wat je via airbnb verdient.

Over 70% van alles wat je in een jaar verdient via airbnb verhuur, word je belast en betaal je dus inkomsten belasting. Dus stel je verdient 1000 euro in een jaar, dan betaal je inkomsten belasting over 700 euro.

 

Hier lees je meer:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/woning/eigen_wonin...

Groet Irene

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi Allen,

 

Ik ben niet precies op de hoogte van de Nederlandse belastingregeltjes – omtrent Airbnb inkomsten.

Maar als je getalletjes zoekt. Dan kun je die downloaden onder het tabblad reserveringen op een PC.

Daar kun je ook de zogenaamde Airbnb verhuurder service kosten facturen downloaden (per reservering).

 

Ps.

Aangezien onze accommodatie zich in het buitenland bevind, betalen wij belasting aldaar.

En wordt er dus ook rekening gehouden met het bilaterale belastingverdrag tussen dat land en Nederland (om dubbele belasting te voorkomen).

 

Pps.

Als er uitbetalingen blijven 'hangen', dan altijd even contact zoeken met Airbnb op +31 20 52 22 333 of via twitter of de mail.

Meestal is er een technisch probleem of een andere logische verklaring.

Ooit 1 keer meegemaakt, en met 1 belletje was het opgelost.

De reden was een annulering, en de gast had haar 'huiswerk' niet afgemaakt 😞

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf