Airbnb betaalt zonder toestemming mensen terug die een dag voor aankomst annuleren

Anna123
Level 2
Petten, Netherlands

Airbnb betaalt zonder toestemming mensen terug die een dag voor aankomst annuleren

Hallo,

 

Airbnb heeft zonder mijn toestemming geld terug betaald aan iemand die dag voor aankomst heeft geannuleerd! Ik heb ingesteld dat ik een streng annuleringsbeleid hanteer van 7 dagen. Nu kan ik deze periode ook niet meer verhuren omdat deze vandaag al begint. Ik ben echt razend op airbnb. Ik heb de persoon die heeft geannuleerd het aanbod gedaan dat hij een andere periode mag kiezen zonder extra kosten. Ik werk heel hard om zo goed mogelijk te verhuren en nu flikken ze me dit! Ik vind het echt schandalig! Ik was altijd positief over airbnb en vertelde dit de wereld. Nu zullen ze dit horen ook. Hebben jullie ook zulke ervaringen?

 

Alvast bedankt.

2 Antwoorden 2
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Hi Nanine,

 

Airbnb zegt hierover het volgende: "Annuleringsvoorwaarden kunnen worden overschreven door het Gast Restitutiebeleid, verzachtende omstandigheden of door annuleringen door Airbnb om een andere reden, toegestaan onder de Gebruiksvoorwaarden. Raadpleeg deze uitzonderingen."

 

https://www.airbnb.nl/home/cancellation_policies#strict

 

Over verzachtende omstandigheden: "Geldige verzachtende omstandigheden zijn:

  • Onverwacht overlijden of ernstige ziekte van een verhuurder, gast of direct familielid

  • Ernstig letsel dat het vermogen van een gast om te reizen of van een verhuurder om gasten te ontvangen direct beperkt

  • Natuurrampen of extreme weersomstandigheden die invloed hebben op de plaats van bestemming of plaats van vertrek

  • Reisbeperkingen door veiligheidsproblemen of een negatief reisadvies, afgegeven na het moment van reserveren, door een bevoegde nationale of internationale autoriteit (zoals een ministerie of een regeringsinstantie)

  • Plaatsgebonden ziekten, gedefinieerd door een betrouwbare nationale of internationale autoriteit (zoals het US Center for Disease Control of de World Health Organization)

  • Ernstige materiële schade of onvoorziene onderhoudsproblemen aan de woning, die direct invloed hebben op het vermogen om veilig te kunnen verhuren

  • Door de overheid voorgeschreven verplichtingen afgegeven na het moment van reservering"

 

https://www.airbnb.nl/help/article/1320/what-is-airbnb-s-extenuating-circumstances-policy

 

Het is dus goed mogelijk dat er sprake is van verzachtende omstandigheden. Ik ben benieuwd wat je gast zelf zegt over de annulering.

Richard432
Level 2
Xaló, Spain

Klopt , huurders hebben alle voordelen.

Wij hebben 15 dagen een villa verhuurd , met gedeeld zwembad voor 3 huizen alles staat goed vermeld.

Deze Fransman gaat Airbnb,fr zonder met ons te praten , allerlei 4 stuks niet werkende zaken melden.

Alles gelogen , hebben in de 2 andere ook gasten van Airbnb en WIFI werkt en geen klachten.

Nee , deze onbeschofte man met 2 zoons dachten privé zwembad had advertentie niet gelezen.

Maar Margaux T uit Frankrijk geloofd alleen haar landgenoot.

Wij 13 dagen in hoog seizoen geen uitbetaling.

Wij gaan vechten tegen dit beleid en zoeken meerdere slachtoffers die verhuren.

aanmelden aan xalo@hetnet.nl 

 

Helen en Richard Jalon Spanje

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf