Airbnbvereisten nog niet op airbnb percentage

Els15
Level 1
Netherlands

Airbnbvereisten nog niet op airbnb percentage

Wij krijgen steeds de melding dat het appartement nog niet voldoet  aan de airbnb eisen en dat dan de advertentie verwijderd kan worden. Ze verwijzen naar de bezettingsgraad. Nu is er over de aankomende periode geen ruimte meer voor gasten daar alles volgeboekt is. Alleen natuurlijk niet alles via airbnb dus heb ik die datums geblokt. Doe ik hier wat verkeerd. 

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Els15 ,

Voor zover mij bekend is "Bezettingsgraad" geen criterium, wel "Geaccepteerde reserveringen".

Dat laatste zou betekenen dat je (te) veel aanvragen afwijst (volgens Airbnb). Maar die aanvragen zouden eigenlijk niet moeten komen als je kalender up-to-date is. Alhoewel je schrijft dat je de elders geboekte data hebt "geblocked", gaat er blijkbaat toch iets niet goed. 

In sectie "voortgang" vind je de percentages (huidig en doel). 

met vr.gr.,

Emiel

Hoi Emiel Heb bij voortgang gekeken maar daar staat 1 advertentie voldoet niet aan de basisvereisten en ze verwijzen naar de bezettingsgraad. Snap er niks van

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Els15,

Heb je al gekeken op het tabblad Voortgang -> Mogelijkheden -> Basisvereisten.
Wellicht dat hier een indicatie tussen staat voor de oplossing van je probleem.
Misschien dat je de optie: "Essentiële voorzieningen" niet aangevinkt hebt in je advertentie?
Alhoewel ik deze week gehoord heb op de Airbnb Host Q&A dat dit nu niet meer verplicht is, maar nu een aanbeveling is!

Verder komt het ook wel eens voor, dat de gehanteerde Nederlandse vertaling niet correct is.
Zo staat bij mij oa "Reizen die je hebt gerecenseerd" niet op de juiste waarde.
Want ik heb altijd een recensie achtergelaten.
Wat ze wel bedoelen is het "Reizen waarvoor een recensie achtergelaten is door de gast"
Dus verkeerde Nederlandse vertaling.
Wellicht als je de taal even op het Engels zet, dat de vraagstelling dan wel goed staat.

Succes!

Els15
Level 1
Netherlands

Hoi Cor, 

dank je voor dd info zal eens gaan kijken. Het probleem is denk ik dat wij ook andere opties hebben voor verhuur en dat ik als gasten via die optie boeken ik de datums blokkeer. Airbnb zag ook al dat we vil zitten dus ik begreep het niet. Zal eens kijken naar jou tip bedsnkt👍👍

Gr. Els

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Als je ook via andere websites verhuurt, is het handig om de kalenders te koppelen. Op die manier voorkom je ook dubbele boekingen. Ik heb 4 kalenders aan elkaar gekoppeld.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf