Alleen volle weken verhuren

Alleen volle weken verhuren

Gisteren me aangemeld en advertentie aangemaakt maar nog niet geplubiceerd. Nu verhuren wij alleen volle weken van zaterdag tot zaterdag. Alleen zaterdag als aankomstdag kiezen is een aanwezige optie. Maar als vertrekdag alleen zaterdag niet. Zo staat het wel vermeld in de help. Nu vond ik een andere (oudere) post waar stond dat dit in de 'pro'  verhuurtools zou zitten. Maar hoie je daar bij- of aan komt is me een raadsel. Zoveel info staat er dan weer niet. Kan iemand mij daarmee helpen! Alvast bedankt.

Link inmiddels gevonden om 'pro'  tools in te schakelen!

10 Antwoorden 10
Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Ronald488 als je zaterdag als enige aankomstdag neemt kun je ervoor kiezen om een minimale termijn van 7 nachten in te stellen. Je komt dan automatisch op het uitchecken op zaterdag uit. Je kunt daarmee alleen niet voorkomen dat iemand bijvoorbeeld 10 nachten boekt.

 

Ik ben stiekem wel nieuwsgierig waarom je alleen volle weken wil verhuren. Ik begrijp het vanuit het oogpunt dat minder wissels minder schoonmaakwerk opleveren, maar dat heb ik zelf opgelost door een minimum van 2 of 3 nachten (afhankelijk van de aankomstdag) in te stellen en korting te geven voor langere verblijven. Mijn ervaring is dat mensen daardoor zelf geneigd zijn om langer te boeken en dat is precies wat ik wil bereiken 🙂 

Wij kunnen alleen op zaterdag (laten) schoonmaken. Dus als iemand 1 of 2 dagen langer blijft is het huis de rest van de week niet te verhuren tot de volgende zaterdag als het weer is schoongemaakt. 12 of 13 dagen kan ik dan nog wel mee leven maar je kan het hier niet afdwingen helaas. Nu kom ik er steeds meer achter dat Airbnb echt op de korte huur is gericht. Ook het annuleringsbeleid kan ik niet mee uit de voeten Airbnb wil het liefst tot 24 uur kosteloos kunnen annuleren tot max 7 dagen (met kortingen)

Ik verhuur normaal van per 1 tot max. 4 weken en zit daarmee makkelijk vol. Jouw manier gebruikte ik ook door losse nachten (erg) duur te maken zodat er weinig vragen komen om 1 of 2 dagen bij te boeken. En 4 nachten is even duur als een hele week, zo sturen we het een beetje 🙂 Hoopte via Airbnb een groter bereik (Europa) te hebben dan nu (NL, BE, DE). Dus heb de advertentie nog niet actief en  ben ik nog even aan het zoeken naar betere alternatieven.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ronald488 

 

Airbnb kent verschillende annulerings opties waar je uit kan kiezen:

Annuleringsvoorwaarden-voor-je-accommodatie

 

Hou er er wel rekening mee dat een reservering van 28 nachten (= 4 weken !) en langer automatisch de "lange termijn" annuleringsvoorwaarden toegewezen krijgt.

 

Nog even vergeten!

Ik heb inmiddels gevonden hoe de pro verhuur tools in te schakelen. Daar kan je ook de vertrekdag limiteren. Hierdoor kan ik dan wel de gewenste verhuur weken genereren. Maar zit nu dan nog met annuleringsbeleid.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Ronald488 

 

Niet helemaal wat je wilt, maar ik heb deze instelling:

 

Hard

  • Gasten moeten minstens 30 dagen voor aankomst annuleren om volledige restitutie te krijgen.
  • Als een gast tussen de 7 en 30 dagen voor aankomst annuleert, krijg je 50% van alle nachten uitbetaald.
  • Als een gast minder dan 7 dagen voor aankomst annuleert, krijg je alle nachten volledig uitbetaald.
  • Gasten krijgen ook het volledige bedrag terugbetaald als ze binnen 48 uur na het reserveren annuleren, mits dat minstens 14 dagen voor hun aankomst is.

@Emiel1  Dit is inderdaad het 'beste' wat Airbnb te bieden heeft. Nu hebben wij bij 90, 60 en dgn van te voren opzeggen 25, 50 en 100%. 7 dgn (of net daar boven) ervoor annuleren is gewoon te weinig tijd om weer te vullen ook al kan je tot 50% korting geven. het max van 30dgn voor 50% daar tegenover is weer geen probleem. De laatste bullet is dan weer prima want daar hebben wij nu 7dg voor (kwestie van overeenkomst niet tekenen of aanbetaling achterwegen laten. 🙂
En 4 weken (of langere) boekingen zijn zelden. Grootste deel is 1 of 2 weken.

Zoals gezegd kijk ik nog rond naar andere opties, maar eerlijkheid gebied ook te zeggen dat er niet veel partijen die zich nog echt onderscheiden in aanpak. Dus misschien uiteindelijk toch een seizoen proberen. Blijft een gevalletje wikken en wegen, en we zitten niet op een punt dat we iets nieuws moeten kiezen of wisslen. 🙂

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Ronald488 ik weet niet hoe je accomodatie gelegen is, maar ik sta ook op natuurhuisje en moet eerlijk zeggen dat ik de gasten die daar vandaan komen over het algemeen heel plezierig vind. Nu woon ik in een weiland, dus dan is natuurhuisje als verhuurplatform wel logisch. Wat ik prettig vind aan dat platform :

 

- je kunt voor huisdieren per nacht laten betalen ipv per verblijf

- je kunt makkelijk verplichte kosten rekenen voor bijv. bedlinnen of handdoeken

- het is heel simpel om aankomstdagen en vertrekdagen te selecteren door een enkel vinkje

 

Ik krijg minder gasten via natuurhuisje dan via Airbnb maar ze zijn minder veeleisend en het platform is prettig. Ik vind het zelf een mooie aanvulling op Airbnb. Wellicht kun je hier wat mee 🙂 

@Klarieke0 Op natuurhuisje staat er zeker 1 die bij ons op het parkje/gebied staat. Dus dat zal op zich geen probleem. Maar eigenlijk heb ik met hun voorwaarden nog meer problemen. Op zich hebben wij de meeste boekingen direct via onze eigen website (BuitengeWoon in de EIfel) maar staan ook op Micazu en zitten we gewoon vol. Echter gaat Micazu ook over op een commissiemodel en de manier waarop ze het communiceren en hun verhuurders nu bejegen heb ik het wel gehad met ze en zijn ze zeker hun USP kwijt. Van andere (ex-)verhuurders bij Micazu hoorde ik dat zij Airbnb ook gebruiken en daar tevreden over zijn (meer en snelle boekingen), maar hangt denk ik wel erg af van waar je zit. Maar ik dacht toch maar eens even kijken.
Ik was/ben van plan om alles wat op het laatste moment wordt geannuleerd (zeldzaam) of begin zomer nog niet mocht zijn geboekt ook eens via Airbnb aan te bieden en kijken of en hoe snel we het vol krijgen. Dus denk het komende zomer maar eens te testen. Als er slechts een paar boekingen via Airbnb voorwaarden moeten gaan kan ik er wel mee leven :-). We gaan het zien.
Ik ben wel even getriggerd door je opmerking dat Airbnb gasten veeleisender zijn. Kan je dat uitleggen? Meer vragen vooraf of juist 'klagen' achteraf dat ze meer/beter hadden verwacht en restitutie proberen te krijgen? Zelf nog nooit meegemaakt (eens moet de eerste keer zijn) maar wel regelmatig van anderen gehoord 🙂

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Ronald488 bij Airbnb merk ik dat gasten alles piekfijn willen hebben, hoewel uit mijn advertentietekst en foto's duidelijk blijkt dat het een oud huisje is met bijvoorbeeld een gedateerde badkamer. Via natuurhuisje heb ik een ander type gast, wat niet komt voor luxe maar voor de rust en ruimte. Het geldt trouwens niet voor elke gast, de ergste zeikerds (als ik dat zo mag zeggen) kwamen toevallig wel via natuurhuisje, maar het is meer het overall beeld.

 

Natuurhuisje vraagt een hogere commissie aan de verhuurder maar Airbnb vraagt commissie aan zowel de huurder als aan de verhuurder. Per saldo betaalt de gast dus hetzelfde, ik kan alleen bij natuurhuisje makkelijker aan de knoppen draaien en direct zien wat een prijsverhoging mij onder de streep oplevert. 

Samengevat : de meeste gasten komen via Airbnb maar daar moet ik ook wat harder voor werken. Ik gebruik dus beide platformen naast elkaar en dat gaat vooralsnog prima 😊

@Klarieke0Ik lees dit nu pas omdat ik geen melding van Airbnb heb ontvangen dat er een reactie was :-). Duidelijk antwoord en ik kan me dat zo ook wel voorstellen. Natuurgatsen komen voor de natuur en die is nu eenmaal niet perfect gestyld zullen we maar zeggen. Zelfde heb ik ook met ons huis. Afgelopen maanden net de badkamer gerenoveerd. Inmiddels mijn advertentie geplaatst met een beperkte beschikbaarheid op Airbnb. Krijg nu veel vragen en aanmeldingen rechtstreeks. Wat straks overblijft ga ik ook aan Airbnb toevoegen en eens een jaartje proberen.
Ik heb nog 1 issue. Ik wilde de Airbnb met Micazu synchroniseren. Maar ik heb heel veel 'niet beschikbaar' bij Airbnb en dat blokkeert ook gelijk de Micazu agenda. Ik verwachte dat er alleen de werkelijke boekingen in zouden staan. Maar hoe dat te doen kan ik even niet vinden. Micazu doet trouwens hetzelfde als je die kant op synchroniseert. Bummer 🙂

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf