Amsterdamse Vakantieverhuurders krijgen hoge boetes

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Amsterdamse Vakantieverhuurders krijgen hoge boetes

 
De gemeente Amsterdam doet onderzoek naar vakantieverhuurders die in 2020 vergeten zijn hun verhuurperiodes te melden  of niet wisten dat ze ook een vergunning moeten hebben.  Ze worden bestraft met zeer hoge boetes (€ 8.700 voor niet melden, € 21.750 voor verhuren zonder vergunning).
Waarschijnlijk aan de hand van recensies in de advertentie kan men nagaan wanneer een host in 2020 heeft verhuurd zonder vergunning of zonder dat te melden.
Mocht je al een boete hebben gehad, meld dit dan bij info@amsterdamgastvrij.nl. wellicht kunnen we zaken bundelen en vermindering vragen van de boete. (Amsterdam Gastvrij is de vereniging van B&B  hosts  en vakantieverhuurders)
 
De voorwaarden voor vakantieverhuur in Amsterdam :
 
Advies:
Als je op dit moment je woning niet wil verhuren, zet  je advertentie dan op tijdelijk verbergen en open hem pas als je daadwerkelijk huurders zoekt voor een bepaalde periode.
Bij Airbnb is dat:
De tekst die je moet volgen is:
• Je advertentie tijdelijk verbergen
6 Antwoorden 6
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Mirjam0 

Heb deze post in het Nederlands per abuis in de Engelstalige community geplaatst ?

Overigens misschien wel goed idee om (ook) een engelstalige versie hier te plaatsen, gezien het internationale karakter van Amsterdam.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Emiel1Het zou zomaar kunnen dat mijn post oin het verkeerde deel van de Community  is geplaatst! Ik kan  nog steeds m'n weg niet vinden  hier!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Mirjam0 

Je post staat nu in de engelstalige community.

Ik denk dat @Quincy het wel even wil verplaatsen.

NB Rechtsboven staat een globe, daar kies je de juiste community.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Emiel1 

Dank voor  je aanwijzing,  Ik zal er in het vervolg op letten.
Inmiddels vond  ik de juiste community en heb  het bericht daar ook gepost.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor de tag @Emiel1! Je bericht staat nu weer in de juiste community @Mirjam0

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Fijn @Quincy, dankzij  @Emiel1  ben ik weer wat wijzer  in het community doolhof!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf