Annuleren

Wilco-and-Lieneke0
Level 1
Amersfoort, Netherlands

Annuleren

Ik was een superhost.

Omdat er een gast annuleerd (om een goede reden) raak ik deze status kwijt.

Ik vind dat vreemd omdat ik als verhuurder geen invloed heb op wat gasten doen. 

Hoe is de ervaring van andere airbnb verhuurders? 

7 Antwoorden 7
Christi33
Level 1
Utrecht, Netherlands

Ik heb een aanvraag geaccepteerd maar wil deze annuleren. Er is nog niet betaald. Hoe kan ik annuleren??

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Christi33 

Als er nog niet is betaald, dan zul je dat eerst moeten afwachten (24 uurs termijn)

evt kun je daarna annuleren, maar wel "straf" van Airbnb. 

Christi33
Level 1
Utrecht, Netherlands

Dank voor je reactie.

Ik ws in de veronderstelling dat wanneer er nog niet is betaald je nog kan annuleren. Zo lees ik het ook terug, maar vind vervolgens geen manier om dat te doen..

Christi33
Level 1
Utrecht, Netherlands

Ja, zolang de gast je ruimte nog niet heeft gereserveerd. Anders zijn er geen sancties voor het intrekken van een vooraf-goedkeuring.

Gasten worden aangemoedigd om binnen 24 uur na het versturen van een vooraf-goedkeuring te reserveren, dus we raden je aan deze meteen in te trekken als dat nodig is.

Een vooraf-goedkeuring intrekken:

  1. Ga naar je bericht aan de gast
  2. Klik op Vooraf-goedkeuring intrekken

 

Dit krijg ik dus niet voor elkaar.. 😞

Allan133
Level 2
Groningen, Netherlands

@Wilco-and-Lieneke0 Is het echt zo dat wanneer een gast annuleert, dit invloed heeft op de status van de verhuurder? Wij hebben ook een aantal annuleringen gehad van gasten, echter staat er bij mijn status '0 geannuleerd'. Het zou ook wel gek zijn inderdaad als AirBnb dat afrekent op de verhuurder, terwijl de huurder diegene is die annuleert? 

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Wilco-and-Lieneke0 het lijkt erop dat jij hebt geannuleerd , misschien op hun verzoek !! Er heeft bij mij ook weleens iemand geannuleerd en dat had totaal geen effect op mijn status dus ik zou zeggen bellen met AirBnB !!

 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Wilco-and-Lieneke0 

 

Ja wij krijgen ook weleens een annulering van een gast en dat heeft geen consequenties voor ons maar als als een host een gast annuleerd is het een ander verhaal en komt je super Host status in gevaar...

 

Groeten,

Lia

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf