Annulering

Jeanet241
Level 2
Amsterdam, The Netherlands

Annulering

Gast annuleerde ruim 3 weken van te voren (valt net buiten covid datum) en zou dus regulier restitutie moeten krijgen. Ze krijgt echter niets terug, ze belt Airbnb en Airbnb vertelt haar dat ik haar terug moet betalen. Ik zeg tegen haar dat dat vast niet klopt want ik heb haar geld niet. Dan gebeurt er iets geks:  Airbnb vraagt mij om accoord te gaan om haar restitutie te geven, ik zeg ok. Ik vind het raar dat ik accoord moet gaan. Maar dan zegt Airbnb dat ik accoord ben gegaan en het bedrag wat ze haar betaald hebben, 400 euro (een deel van haar aanbetaling), moet ik nu aan Airbnb betalen! Huh? Ik heb niets verdiend want het is ruim van te voren geannuleerd. En nu moet ik 400 betalen? Ik heb al navraag gedaan maar ik krijg hetzelfde antwoord: omdat ik accoord ben gegaan met restitutie moet ik 400 betalen. Nog nooit zoiets geks meegemaakt. Dat klopt toch niet? Help!

28 Antwoorden 28
Jeanet241
Level 2
Amsterdam, The Netherlands

Dankjewel voor meedenken Mirjam ik heb o in transacties staan en melding dat ik bij volgende gast 400 moet betalen aan Airbnb. Ik denk dat het 400 pond is want het 385 euro. 5911A3CA-DFE1-4F10-A828-49DDEA87039E.png

Jeanet241
Level 2
Amsterdam, The Netherlands

Airbnb heeft mij uitgelegd dat bij de volgende gast 385euro wordt afgetrokken dus dat moet ik betalen. Omdat ik accoord ben gegaan met refund gast. Ze zeggen:  ‘ ermee instemt om de gast de uitbetaling die u voor de reservering ontvangt terug te betalen,’ . Ze gaan er vanuit dat ik geld heb ontvangen voor de reservering en dat ze dat (terug) betalen aan de gast. Maar ik heb geen geld ontvangen van Airbnb want de gast heeft 3 weken van te voren gecanceld. Ik heb opgegeven mailtjes te sturen naar Solutions center, en hoop maar dat @Quincy reageert en ik stel alle reacties en steun en meedenken erg prijs hier, dank en groet jeanet 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Jeanet241, ik heb afgelopen week je bericht doorgeven aan het team. Maar ik ben niet onderdeel van het klantenservice team dus er wordt helaas geen informatie met mij gedeeld over cases. 

 

Ik zal nogmaals kijken of ik ze een duwtje kan geven. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Jeanet241
Level 2
Amsterdam, The Netherlands

Dank @Quincy ik hoop dat het helpt en dank ook anderen voor support, groet jeanet 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Jeanet241, ik werd zojuist geadviseerd om te vragen of je Airbnb nogmaals zou willen bellen (+31 20 52 22 333). 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Jeanet241
Level 2
Amsterdam, The Netherlands

Dankjewel dat zal ik doen, groet jeanet 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Jeanet241 @Quincy @Mirjam0 @Sina25 

 

Echt heel bijzonder dat jij nu een bedrag terug moet betalen wat je niet ontvangen hebt...

Jeanet241
Level 2
Amsterdam, The Netherlands

Interessant ook nog wat je zegt over de covid datum, het was de gast en mij verteld dat ze omdat ze 10 maart cancelde, niet onder regeling viel die op 14 maart inging, ze zou 3 weken later komen. 390349BB-016F-43F0-AA50-37B89EBF034F.png

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Jeanet241Ik lees nu bij de samenvatting van de voorwaarden die worden vermeld bij je geannuleerde boekingen dat je,   om in aanmerkng te komen voor de COVID-19 vergoeding  de gast toch op of na 14 maart moet hebben geannuleerd, ik was dus abuis  dat het alleen gaat om de aankomstdatum. Je valt dus helaas niet binnen de COVID -19 vergoedings pperiode  maar dan nog: als de gast kan aantonen dat hij moet cancellen vanwege verzachtende omstandigheden, krijgt hij alles terug  en jij krijgt (helaas ) niets, maar dat betekent niet dat jij nog  een bedrag uit eigen zak daarboven op moet betalen.. daar zit een misverstand. Airbnb zou moeten kunnen zien en aantonen  dat  ze dat geld aan  jou hebben over gemaakt en wanneer . 

 

Hoe weet je of je een steunbetaling in verband met COVID-19 krijgt?
Airbnb betaalt je 25% van wat je op basis van je annuleringsvoorwaarden zou hebben ontvangen, mits je reservering aan de volgende criteria voldoet:
  • De gast heeft geannuleerd vanwege een verzachtende omstandigheid die met COVID-19 te maken had.
  • De reservering is op of na 14 maart 2020 door de gast geannuleerd.
  • De reservering is op of nog voor 14 maart gemaakt.
  • De aankomstdatum was tussen 14 maart en 31 mei 2020.
Er zijn andere, minder vaak voorkomende redenen waarom een reservering niet voor een steunbetaling in aanmerking komt. Ga voor meer informatie naar het Informatiecentrum.
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Jeanet241  Ik maakte een vergissing: een reservering moet toch 0op of na 14 maart zijn geannuleerd! Zie ook mijn andere bericht

 ditvstaat op de site van Airbnb bij je gecancelde reserveringen: https://www.airbnb.nl/hosting/reservations/canceled

Hoe weet je of je een steunbetaling in verband met COVID-19 krijgt?

Airbnb betaalt je 25% van wat je op basis van je annuleringsvoorwaarden zou hebben ontvangen, mits je reservering aan de volgende criteria voldoet:
  • De gast heeft geannuleerd vanwege een verzachtende omstandigheid die met COVID-19 te maken had.
  • De reservering is op of na 14 maart 2020 door de gast geannuleerd.
  • De reservering is op of nog voor 14 maart gemaakt.
  • De aankomstdatum was tussen 14 maart en 31 mei 2020.
Er zijn andere, minder vaak voorkomende redenen waarom een reservering niet voor een steunbetaling in aanmerking komt. Ga voor meer informatie naar het Informatiecentrum.
Jeanet241
Level 2
Amsterdam, The Netherlands

Dankjewel Mirjam voor je informatie en idd lijkt er een misverstand waardoor Airbnb denkt dat ik geld heb gekregen voor reservering van gast, maar ik ik heb dit niet gekregen omdat de gast (dus buiten covid regeling en dus reguliere regeling) 3 weken van te voren gecanceld heeft. Het was al raar dat ik refund voor gast moest accorderen maar nog gekker is dat ik de refund moet betalen aan Airbnb. Terwijl ik niks verdiend heb. Zelfs @Quincy  zegt dat hij het nog niet heeft kunnen recht zetten voor mij, en ik heb al tig mailtjes gestuurd aan Airbnb en dat helpt ook al niet. Ik denk dat ik niet meer mijn huis op Airbnb zet door al dit gedoe, want als ik dit wel doe moet ik dus die 385 euro betalen en dit wordt afgetrokken van mijn volgende verdiensten, dus dat wil ik niet. Dankjewel nog een keer en stay safe, groet jeanet 

Sander81
Level 2
Wamel, Netherlands

Hallo

 

Henry-/-Veerhuis-BandB0
Level 2
Varik, Netherlands

Hoe zit dat dat een reservering geaccepteerd word door jullie

En soms kan ik als host het accepteren. 

Ik wil graag als host de regie houden. 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Henry-/-Veerhuis-BandB0 

Dat hangt ervan af of je "direct reserveren" aan of uit hebt staan !

 

https://www.airbnb.nl/help/article/1510/hoe-gebruik-ik-direct-reserveren

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf