Baby als extra persoon bovenop maxiaal aantal personen?

Christiaan1
Level 2
Thollon-les-Mémises, France

Baby als extra persoon bovenop maxiaal aantal personen?

Hallo,

 

Mijn appartement is geschikt voor maximaal 5 personen. Ik heb dit dusdanig ingesteld. Echter nu ontvang ik een reservering voor 5 personen en een baby (dus 6 personen). Kan ik ergens instellen dat het appartement geschikt is voor 5 (volwassen) personen en niet 6? Ook al is de zesde persoon een baby? Ik ga het met deze reservering oplossen, maar ik denk dat de ruimte zich niet leent om naast alle bedden ook nog een baby bedje en kinderstoel te plaatsen in het appartement. Ik verwacht nu een mindere review omdat het appartement erg vol komt te staan met spullen.

 

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij?

 

Met vriendelijke groet,

Christiaan.

4 Antwoorden 4
Abel15
Level 2
Obertraun, Austria

Hallo Christiaan,

 

Je kunt aangeven dat je ruimte niet geschikt is voor kinderen van 0 tot 2 jaar. 

Meestal vraagt de mogelijke gast dan vooraf of het mogelijk is met een baby.

Blijft aan verhuurder of hij het accepteert of niet.

 

Volgens voorwaarden van Airbnb zijn kinderen tot 2 jaar gratis. 

 

Hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Groeten

Abel

Diderick0
Level 1
Leeuwarden, Netherlands

Ik vind het wat bijzonder dat als je een babybedje plaatst en een kinderstoel dat je daar geen kosten voor kunt rekenen. Die baby wordt toch ook gewassen? En vaak wordt voor de baby de verwarming hoger gezet (en niet zomaar weer omlaag bij vertrek). Hoe los je dat op bij je reservering? Aangeven dat ze alle kinderen moeten laten registreren op ouder dan 2 jaar?

Graag suggesties.

Groet,

Diderick

Abel15
Level 2
Obertraun, Austria

Hallo Diderick,

 

Het is inderdaad vreemd dat kinderen tot 2 jaar gratis zijn. De boekingsplatvormen gaan steeds meer op de stoel van de verhuurder zitten en bepalen wat en hoe. Wij hebben aangegeven dat voor kinderen beneden 2 jaar het huis niet geschikt kan zijn en daardoor

houden wij de vrijheid om te zeggen dat als mensen toch boeken en het kind of de kinderen niet opgeven, ze kunnen weigeren.

Bij ons is de regel dat elke persoon moet betalen (heb niets tegen kinderen maar ze produceren evengoed afval (luiers o.a.), moeten ook gewassen worden, verbruiken stroom etc.) . Indien men het kind gewoon meetelt in de reservering is er wat mij betreft niets aan de hand. 

 

Problemen op dit gebied zijn niet uit te sluiten evenzo als dat men voor bijv. 4 personen (max. aantal personen per appartement) reserveert en dan met 5 voor de deur staan. 

 

Groeten en bij meer vragen, gewoon effe mailen.

Abel

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi,

 

Het is inderdaad vreemd dat Airbnb een baby niet meetelt voor het totaal aantal personen.
Want een baby kost over het algemeen juist meer dan een volwassene.
Inderdaad: Was, Verwarming, Toebehoren, Etc.

 

Aan de andere kant, zijn de ouders van zeer jonge babies over het algemeen zeer zorgzaam en doen verder geen gekke dingen.
En dat scheelt ook meestal wel weer iets 🙂

 

Mvrgr,
Cor.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf