Ben je een fulltime of parttime host?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ben je een fulltime of parttime host?

Airbnb Part-time:full time host.jpg

 

Hallo iedereen,

 

Wanneer je begint met het hosten van gasten, èèn van de belangrijkste dingen die je moet overwegen is waar je de tijd vandaan gaat halen. Velen van ons in de Community vertellen dat er vaak heel wat te doen is wanneer je begint met het hosten van gasten!

 

Sommige hosts hosten fulltime, sommige parttime en sommige zijn gewoon flexibel en doen Airbnb rondom hun werkverplichtingen. Plus, misschien verandert je tijd wel afhankelijk van de seizoenen.

 

Hoe host jij? Hoe beheer je je tijd met andere verplichtingen?


Ik ben benieuwd!

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

6 Antwoorden 6
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

Gelukkig ben ik geen Fulltime host, want dan zou ik op een houtje moeten bijten 😉

Door de jaren heen, heb ik heel veel activiteiten zoveel mogelijk geautomatiseerd en gedocumenteerd.

Maar iedere dag, ben je er toch wel wat tijd aan kwijt. Gelukkig kun je veel dingen doen, in tijd dat je verder geen andere verplichtingen hebt.

Dus dat scheelt dan weer.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Ik ben wel fulltime host (Wim werkt nog 4 dagen) en dat bevalt heel goed. Als de gasten aankomen ontvang ik ze, iedere morgen breng ik ze een uitgebreid ontbijt en als ze vertrekken is het weer een klus om alles te verschonen, spic en span te maken en koffie, thee koelkast end. aan te vullen en verse bloemen neer te zetten voor de volgende gasten. Ik doe het graag en geniet van het contact met steeds weer andere gasten.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Fijn dat het jullie bevalt @Wim-En-Lia0! Merken jullie dat het nu dan ook wat rustiger is vanwege het laagseizoen?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Quincy 

 

Ja dat merken we toch wel, we hebben laatst het minimaal aantal dagen weer even op 1 dag ipv 2 dagen gezet. Daardoor hebben we tot nu toe 2 extra boekingen gekregen, we laten het nu even zo. Eind december en begin januari zitten we wel helemaal vol met gasten die allemaal wat lange blijven.

 

Fijn weekend!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

En zijn dat dan internationale gasten of gasten uit verschillende plaatsen in Nederland? @Wim-En-Lia0 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hai @Quincy

 

Beiden zijn internationale gasten, 1 gast vertelde dat hij regelmatig naar Nederland komt voor zijn werk en de anderen gasten zijn toeristen.

Het nadeel van gasten die maar 1 nacht blijven dat je er net zoveel werk aan hebt maar dat de verdiensten dan wel heel laag zijn...dus ik denk dat we toch weer overgaan op minimaal 2 dagen.

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf