Ben jij ooit vrienden geworden met je gast of host?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ben jij ooit vrienden geworden met je gast of host?

Guests become friends.jpg

 

Hallo allemaal,

 

Er zijn soms mooie verhalen in de Community te vinden over fantastische ervaringen met gasten. Een goede relatie tussen host en gast kan soms leiden tot gemeenschappelijke interesses.

 

Spreken jullie nog steeds met één van jullie oude gasten of hosts? Hebben jullie goed contact of zijn jullie misschien zelfs vrienden geworden?

 

Ik heb eerder met enkele hosts in de Engelssprekende Community hierover gesproken (zie 'House of friendship'), dus ik dacht ik vraag het jullie ook!

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo Quincy,

 

Nee wij hebben geen contact meer met gasten die hier geweest zijn maar het gebeurd wel dat ze hier zijn omdat er bijvoorbeeld een familielid hier in de buurt in het ziekenhuis ligt en dan vraag ik altijd nog een paar keer hoe het er nu mee gaat. Omgekeerd gebeurd ook, Wim moest geopereerd worden en de gast die er toen was nam later weer contact met ons op om te vragen hoe het gegaan was.

 

Groetjes,

Lia

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Wim-En-Lia0, wat fijn dat jullie dit doen. Zelf ben ik vrienden geworden met een gast, omdat we toen dezelfde interesses hadden. Ik praat op dit moment niet vaak meer met hem, maar we Whatsappen elkaar zo nu en dan even :-). 

 

Ik hoop dat alles goed gaat met Wim! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hai @Quincy 

 

Ja je bouwt soms toch in korte tijd een soort van band op met je gasten en dan vinden wij het wel fijn om het op deze manier te doen. En als je inderdaad dezelfde intersesses hebt dan hou je waarschijnlijk sneller contact over en weer.

 

Fijn weekend,

Lia

Jeannet2
Level 2
Leeuwarden, NL

Leeuwarden was vorig jaar Culturele hoofdstad van Europa

daardoor kregen we veel muzikanten en artiesten over de vloer . Doordat je zo een netwerkje op bouwt heb ik  met een aantL Contact gehouden en hen ook leuke opdrachten kunnen doorspelen . 

Zo echt een paar vrienden er bij gekregen 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Jeannet2, wat leuk zeg! Ik ben zelf regelmatig in Leeuwarden (mijn Oma en tante wonen er). Ik heb zelf ook wat mensen leren kennen waarmee ik zo nu en dan nog contact mee heb. 

 

Maar een soort netwerkje bouwen kan inderdaad erg positief zijn :-). 

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Nicole1375
Level 1
Damme, Belgium

Hi @Quincy. Ik heb inderdaad  enkele heel leuke vrienden overgehouden aan het jaar (2016/2017) dat ik mijn kamer verhuurde (momenteel dicht wegens werkzaamheden). Zo waren er Spaanse gasten vanuit Barcelona die me speciaal een dagje kwamen opzoeken toen ik zelf op vakantie was op 100 km van Barcelona. Ik heb ook gasten die me jaarlijks komen ophalen voor een dagje uit. En gasten die hier 3 x hadden gelogeerd en nog steeds langskomen voor een hapje/drankje samen als ze naar de Belgische kust komen. Ik koester deze vriendschappen en ze komen zeker terug van zodra mijn kamer weer in orde is.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Nicole1375, wat een leuk verhaal zeg en wat grappig dat ze jullie zo in Barcelona zijn komen opzoeken haha! Ik heb iemand uit Ierland leren kennen die mij zo nu dan kwam opzoeken. We gingen altijd even een koffie, thee, of een biertje pakken (afhankelijk van de tijd). Je leert toch nog wel aardig wat mensen kennen tijdens het verhuren!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf