Beoordeling van huurders

Arlette16
Level 2
Kalmthout, BE

Beoordeling van huurders

Hei,

Hoe krijg ik een onterechte negatieve beoordeling eraf.

Vier Grieken hadden onze chalet gehuurd terwijl ik vooraf had gezegd dat het misschien te krap zou worden qua slaapplek.

Toen geen probleem maar bij aankomst (een dag later dan voorzien) was het niet wat ze wilden. 

Ze wilden een grote badkamer waar ze drie keer per dag konden douchen, elke dag andere handdoeken en dan ook nog aparte bedden. 

Omdat onze chalet in een recreatiepark staat ben ik nog zo goed geweest hen een andere accomodatie te bezorgen om dan later een beoordeling te krijgen die mij een blokkering van de advertentie bezorgde.

Ik ben gefrustreerd om de toon van Airbnb. Je hebt nu maar 3.5 algehele beoordeling ipv 4. Gebaseerd dan nog op 3 beoordelingen.

En dan nog een week blokkeren terwijl het de huurders zijn in dit geval, die in de fout gingen.

Heb ik hier geen verhaal tegen ?

Arlette

 

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo Arlette,

 

Ik denk dat er weinig aan te doen is. Je kunt proberen airbnb erover te bellen (O20 522 2333 ).

Maar je had zelf al twijfels omtrent deze boeking, misschien volgende keer gewoon niet accepteren als het niet goed matched ?

 

Succes en met vriendelijke groet,

Emiel

Kayleigh6
Level 2
Lunteren, Netherlands

Ik heb dit nu ook meegemaakt en ben ook geschrokken van die toon... Ik kreeg een email nav een lagere recensie dat ik moest zorgen voor betere recensies anders zou mijn advertentie verwijderd worden. Ik heb hier contact over opgenomen via het contactcentrum op de website van Airbnb maar kreeg vervolgens een mail terug die vrij standaard was, in het engels terwijl mijn mail NL geschreven was en daarbij dat het juist geweldige recensies zijn en ze voldoen aan hun voorwaarden en ze niks doen, wel kon ik zelf reageren openbaar. 

 

Nu gaat het mij erom dat beide recensies op 3 en 4 sterren beoordeeld zijn en neerkomen op dat het allemaal goed was en de tekst is zelfs enorm positief alleen voor 5 personen zeggen ze het huisje waarschijnlijk krap te vinden. Maar dit is toch een wat-als situatie, beide recensies zijn gebaseerd met 2 gasten. Mijn advertentie lijkt me duidelijk, ik heb veel info en veel foto's, tijdens het verblijf was alles goed en beide keren bestond het verblijf dus uit 2 gasten, dan is een laag cijfer geven omtrent meer gasten toch niet in overeenkomst met je eigen ervaring van 2?

 

Ik baal omdat mijn eerste recensie perfect was, ik gehoopt had op een superhost status en ook alles verder op orde heb. Ik reageer vaak zelfs binnen 5 minuten, ben altijd op tijd geweest, heb voor alles gezorgd en was altijd bereikbaar voor ze. Mijn verhuurplek is relatief goedkoop als je kijkt wat je ervoor krijgt en vergeleken met de rest van het aanbod in de omgeving. En na die beoordeling dan die mail met tips.... Terwijl de recensies geen feedback geven want de foto's en info geven de plek weer en volgens Airbnb kan ik dan beter 5 personen veranderen naar 4 of weghalen maar wij zijn juist de enige met 3 1persoonsbedden en 1 2persoonsbed in de omgeving. Ik heb er zelf jaren vakantie gevierd met 4 anderen dus vind dit echt heel naar en weet me even geen raad.

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

Veel emails van Airbnb komen automatisch en zijn vertaald uit het engels. Daardoor zijn ze soms wat bot en onpersoonlijk. Maar bedenk dat het niet een mens, maar een computer is die de emails stuurt. De software ziet een wat lagere recensie en hoppa:  een kritische email de deur uit ! Vat het dus niet al te persoonlijk op.

 

Als de recensies laag zijn omdat men vind dat het voor 5 personen wat krap is, lijkt me dat niet logisch. Daar heb je inderdaad met 2 peronen geen last van. Maar ik  heb de recensies gelezen, en als 2 gasten die opmerking maken (want meer dan een opmerking  is het niet !) dat zou je daar toch eens over na moeten denken. Je kunt ook zelf in detail zien op welke punten je wat lager scoort en daar wat extra aandacht aan geven.

 

En 4 sterren is nog altijd een cijfer 8, en 3 sterren is ook nog voldoende. En dat "superhost"-gebeuren, daar maak IK mij al helemaal niet druk om.

 

Succes en met vriendelijke groet,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf