Betaling

Betaling

Hallo, 

Ik heb mijn eerste reservering ontvangen. Maar mijn betalings methode en bankrekeing had ik nog niet ingevoerd. De gast zegt nog niet betaald te hebben en wilt weten of het wel goed is gegaan. Inmiddels heb ik de betalingsmethode ingevuld. Wat kan ik nog meer doen om de reservering te controleren? 

 

6 Antwoorden 6

Goeden middag mijn geld is op een pay pall rekening gestort waar ik niet bij kan komen hoe kunnen we dit oplossen.Inmiddels mijn bankrekening bij jullie veranderd.

 

 

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

Je gast betaald aan Airbnb meteen bij de boeking van de reservering. Airbnb betaald jou op de eerste dag na de dag waarop de gast is ingechecked. Als je het je eerset reservering is, dan betaald Airbnb pas na 30 dagen: https://www.airbnb.nl/help/article/425/when-will-i-get-my-payout

Als je reservering de status "geaccepteerd" heeft, dan is het OK. Dan kun je ook in je account bij "transactiegeschiedenis" (onder: "toekomstige transacties") de betaling + betaaldatum terugvinden.

Met vriendelijke groet,Emiel

 

Hi Emiel

Bedankt voor je antwoord. Zo had ik het ook begrepen en daarom is er iets niet goed. De stauts is "geaccepteerd" maar de gast zegt dat ze nog niet betaald heeft en vraagt  daarom aan  mij of het wel ok is zo? Dat vind ik dus lastig te zeggen omdat er normaliter direct aan airbnb betaald wordt. 

Kan ik airbnb niet direct contacten met deze vraag? 

Fijne dag verder, 

Vriendelijke groet, Anouk

hallo emiel

ik ben sinds 2 weken in de lucht en heb al 4 reserveringen.

Echter  weet jij wat "het minium uitbatelingsbedrag"inhoud?

Hoelang duurde bij jou die vertifiactie?

Zij geven 5 werkdagen aan. We zitten nu al op 10.

Ik word er wat onrustig van.

Weet jij of je een ned. talig medewerker kunt tackelen, die even met je meeloopt in hun systeem?

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo  @Elly15:

Het minimum uitbetalingsbedrag kun je zelf evt. instellen, als je wilt dat er pas wordt betaald als dit minimum bereikt is. Verificatie ? Bedoel je van bankrekening ? Dat duurde bij mij enkele dagen. Uitbetaling: normaal gesproken de dag volgende op de dag waarop gast inchecked (tenzij je uitereaard minimum betalingsbedrag hebt ingesteld). Uitbetaling wordt gedaan vanuit London, in de praktijk staat het meestal binnen 2 werk(!)dagen op mijn IBAN rekening. Als je Airbnb belt, krijg je meestal engelstalige medewerker (Helpdesk zit in Dublin) aan de lijn, maar je kunt vragen naar een nederlandstalige. Ik raad je aan je transactiepagina's te bekijken, daar staat alle uitbetalingsinformatie per reservering, incl de toekomstige transacties.  Lees ook: https://www.airbnb.nl/help/article/425/when-will-i-get-my-payout

Met vriendelijke groet,Emiel

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

Je kunt airbnb bereiken via: https://www.airbnb.nl/help/contact_us#/

Daarin staat oa ook het telefoonnummer: 020 52 22 333

NB Heb je je transactiegeschiedenis bekeken, zoals ik eerder aangegeven? Daar MOET dan van deze reservering de transactie staan bij "toekomstige transacties".

Zo niet, dan is er inderdaad iets niet goed.

( Klik rechtsboven in het scherm op je accountfoto, kies "transactiegeschiedenis", kies bovenaan "toekomstige transacties")

 

Met vriendelijke groeten, Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf