Boeking gaat mis "gasten" checken zonder toestemming in

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Boeking gaat mis "gasten" checken zonder toestemming in

Gisteravond ging een boeking helemaal mis.


Ons huisje is te boeken tot 20.00 uur. Vanaf 19.00 uur ontving ik van drie verschillende accounts verzoeken om nog te boeken voor 1 nacht met inchecken die avond. De accounts leken alle drie op elkaar en ik vertrouwde het niet. Gegevens en recensies ontbraken en de accounts waren net aangemaakt en de berichten waren heel sumier.
Ik gaf direct bij Airbnb aan dat ik de accounts niet vertrouwde, het verzoek om te verblijven wees ik af tegenover de gast en ik zei dat het huisje niet beschikbaar was. Maar met één van de andere accounts werd 19.56 uur toch een boeking gedaan, vanwege de automatische reserveringen kon ik dit niet stoppen. Gelukkig kwam de reservering niet goed door omdat er gegevens ontbraken in het profiel. Ondertussen besloot ik Airbnb te bellen dat ik het niet vertrouwde en dat de reservering geannuleerd moest worden.


Tijdens het gesprek bleek het profiel ineens voltooid te zijn en kwam de boeking dus helemaal door. Omdat de incheckinstructies en het welkomstbericht automatisch worden verstuurd, hadden ze deze al ontvangen. Ik begon met nu echt zorgen te maken, want deze mensen hadden nu toegang tot de incheckinstructies. Ik stuurde nogmaals een bericht dat er iets fout was gegaan en dat de boeking niet door kon gaan, ik kreeg geen reactie. Het duurde ongeveer 20 minuten voordat Airbnb de boeking annuleerde en de gegevens dus niet meer zichtbaar waren voor deze mensen. Ik ging er vanuit dat alle goed was tot ik om 20.45uur een boos bericht kreeg van deze mensen. Ik stuurde opnieuw terug dat er iets mis was gegaan en dat ze niet konden boeken, ik blufte dat er andere mensen in het huisje zaten.


Net voor 21.00 uur (toen de avondklok begon) keek ik in mijn app en zag tot mijn grote schrik dat de thermostaat in het huisje was aangezet, wat betekende dat er iemand in het huisje zat! Deze mensen waren dus toch naar binnen gegaan!
Ondanks de avondklok en de 3 km afstand vanaf mijn huis besloten we er heen te gaan. De mensen waren inderdaad gewoon naar binnen gegaan. Ze logen dat ze niet wisten dat hij niet geboekt kon worden. Dat klopte natuurlijk niet, want het boze berichtje had ik van hen ontvangen en een kwartier later waren ze naar binnen gegaan!


We hebben ze er uit gezet. Hopend natuurlijk dat ze niet terug zouden komen. Het was echt spannend en eng dat iemand zo je huisje in kan gaan. Het voelde als inbraak.


Hoewel Airbnb echt wel de helpende hand bood, had alles sneller moeten gaan zodat dit voorkomen had kunnen worden. De boeking had direct toen ik belde er uit gehaald moeten worden, en niet pas na 20 minuten en twee keer doorverbinden en veel overleg. De boetes voor annuleren door host zijn echt een obstakel dit geval.

4 Antwoorden 4
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Jeetje, wat vervelend zeg @Sina25! Had je de laatste keer ook al geen problemen met gasten? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

@Quincy , dat klopt!

Ik schrijf alleen over gasten waarbij het dus niet goed gaat, haha!

Gelukkig gaan 95% van de reserveringen gewoon supergoed en krijg ik vooral lieve en nette gasten 😄 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Gelukkig maar! 😃 @Sina25 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Gewoon automatisch reserveren uit zetten , probleem opgelost !! 

Het bevalt mij prima dat ik zelf baas ben over mijn eigen huis.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf