Boeking terwijl huis niet geschikt voor gezelschap

Ynske0
Level 2
Ede, Netherlands

Boeking terwijl huis niet geschikt voor gezelschap

Vandaag heeft een mevrouw een boekingsverzoek gedaan.

Ik heb bevestigd met de mededeling dat er geen ruimte was voor een babybed.

Daarop wil mevrouw annuleren want zij geeft aan dat ze heeft gezocht naar vakantieverblijven voor 4 volwassenen en 2 babys en daarop ons huisje hebben gevonden. Wij verhuren echter aan maximaal 4 personen.

Vindt het heel vervelend voor hen en zij geven aan dat zij de helft kwijt zijn als zij annuleren maar dat ik wel mag annuleren.

Dan moet ik echter annuleren waar ik me niet prettig bij voel omdat het kan gebeuren dat een annulering een dringender oorzaak kan hebben en annuleren door AirBnb niet echt op prijs wordt gesteld vanuit de verhuurder.

Begrijp de boekers wel want zij geven aan dat de zoekopdracht dan niet macht met het huis.

Iemand hier ervaring mee. En Airbnb: wij omschrijven al dat er geen babyvoorzieningen zijn en dat het huis geschikt is voor 4 gasten. De zoekopdracht is daarom mijns inziens niet correct.

 

Erg benieuwd!

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ynske0,

 

Zo te zien heb je de optie: “Niet veilig of geschikt voor baby's (0 - 2 jaar)” niet aangezet.

Verder wordt er op de community wel meer over geklaagd, dat kleine kinderen niet meetellen in het aantal personen. Je kunt kennelijk tot maximaal 5 kleine kinderen mee nemen, bovenop het aantal personen dat je maximaal toelaat. En die tellen dan ook nog eens een keer niet mee in een eventuele tarief per extra persoon.

 

In dit geval had die automatische 48 uur bedenktijd (die Airbnb eerdaags gaat opleggen aan alle huidige strenge annuleringsvoorwaarden) wel handig geweest.

Want dan hadden ze zonder problemen alsnog gratis kunnen annuleren.

 

Mijn advies: Even bellen met Airbnb, op: +31 20 52 22 333

Wellicht dat zij hier uitkomst kunnen bieden.

In ieder geval niet zelf al te gauw annuleren, want dat heeft heel vervelende consequenties!

 

Zo te lezen, kun je het de gast dan ook niet echt kwalijk nemen, dat zij middels de functionaliteit van Airbnb in staat waren, om jouw accommodatie te boeken.

Dus wees hierop voorbereid, als je het gesprek met Airbnb aangaat. Probeer ze er van te overtuigen dat zowel jij als de gast eigenlijk van de boeking af willen. Airbnb zal dan waarschijnlijk contact gaan zoeken met de gast, en als die het dan ook bevestigd. Dan zou het goed moeten komen.

 

Succes!

Ynske0
Level 2
Ede, Netherlands

Dag Cor, dank voor jouw reactie. Ik ga morgen idd maar even bellen met Airbnb want vind het vooral voor de mensen heel vervelend. En ondanks het feit dat er al mensen zijn geweest met kleine kinderen en enorm hebben genoten en een campingbedje in de woonkamer plaatsten is het geen gek idee om dan toch aan te geven niet geschikt voor baby's. Als is dat verder eigenlijk niet zo.

 

Mireille38
Level 2
Zaandam, NL

Ynske,

 

Ik heb laatst hetzelfde gehad; over het hoofd gezien dat 0-2 jarigen niet meetellen in het aantal personen. Reservering is gemaakt door het stel, baby zou meekomen. Ik heb daarop via marktplaats een 2e hands campingbedje gekocht en van familie dekentje en beddengoed voor het kinderbedje geleend. Het werd een succes en enkele dagen later boekte opnieuw een stel met kind. 

 

Inmiddels heb ik aangevinkt dat mijn plek niet geschikt is voor 0-2 jarigen. Ik voel me er niet helemaal senang bij omdat ik bijv. geen kinderhekje heb, geen stopcontacten beveiligd, mijn eigen kinderen die wat last hadden van het gehuil van de kleintjes. 

 

Ik wil met het bovenstaande eigenlijk vragen of zeggen: heb je nergens ruimte voor het kinderbedje o eventueel 2 bedjes? Kun je iets verschuiven zodat het toch past? 

Ik zou je aanraden niet te annuleren inderdaad, het kan vervelende gevolgen hebben inderdaad. Ben benieuwd of het gelukt is om contact op te nemen met Airbnb en wat het resultaat is.

 

Succes!

 

Mireille

Mireille Kooman
Ynske0
Level 2
Ede, Netherlands

Hoi Mireille, dank voor je uitgebreide reactie. Het is niet zo dat het huis niet geschikt is voor kleine kinderen maar het plaatsen van het bedje kan niet in de slaapkamers. Verschuiven kan helaas ook niet.  Dat staat ook in de beschrijving vermeldt én dat er geen kinderbedje e.d. aanwezig is. 

Merk wel dat er vaak gereserveerd wordt zonder dat de omschrijving goed gelezen wordt.

Maar is misschien wel een idee om dit dan toch maar aan te geven.

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf