Boekingsaanvraag: geen inzage meer in recensies en foto van huurder

Rob198
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Boekingsaanvraag: geen inzage meer in recensies en foto van huurder

Sinds kort ontvangen wij bij nieuwe aanvragen geen foto meer van onze gast, en ook kunnen wij de recensies van andere verhuurders niet meer inzien. De enige manier om dit op te lossen is door "Direct Boeken" aan te zetten. Maar dat willen wij niet, want wij delen ons huis en willen graag weten wie we in huis halen. We zijn erg ontevreden over deze wijziging, Wat vinden jullie hiervan?

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Rob198,

Volgens mij kun je recenties nog steeds inzien, alleen foto is niet zichtbaar zolang niet geboekt is.

Reden is "anti-discriminatie beleid" van Airbnb, op de engelstalige community wordt het uitgelegd door  Airbnb en is ook het nodige commentaar van verhuurders te vinden.

 

Met.vr.gr.,

Emiel

Rob198
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hoi Emiel, foto kan ik inkomen. Maar de vorige recensies over een gast vind ik echt te ver gaan. 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Rob198,

 

Het is inderdaad, zoals @Emiel1 het uitlegt.

Uitsluitend de foto wordt onderdrukt tot het moment, dat er sprake is van een bevestigde reservering.

De rest is allemaal gewoon zichtbaar, voor iedere verhuurder (Direct Reserveren heeft hier verder geen invloed op).

 

Uiteraard kan het zo zijn, dat gasten al langer lid zijn van Airbnb, maar nog nooit een verhuurder beoordeling gehad hebben (om wat voor reden dan ook).

 

Uiteraard kunnen verhuurders, die Direct Reserveren "aan" hebben staan, wat meer vereisten instellen Alhoewel dit over het algemeen ook een beetje een wassen neus lijkt te zijn. Immers gast voldoet niet aan de vereisten, dan kunnen ze nog steeds een Reserveringsverzoek doen. En dan begint het spelletje gewoon opnieuw.

 

En op het moment dat verhuurders, die Direct Reserveren "aan" hebben staan een Reservering krijgen, dan kunnen zij ook de gemiddelde sterrenbeoordeling van die gast zien. Voor de overige verhuurders is dit niet zichtbaar.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf