Boete voor annuleren door verhuurder wegens medische oorzaak

Mark1104
Level 2
Turnhout, Belgium

Boete voor annuleren door verhuurder wegens medische oorzaak

Dag, door een onverwachte medische oorzaak heb ik 6 korte verblijven moeten annuleren. Nu rekent AirBnB daar 5 keer €50 euro voor (de eerste was 'gratis'). In het regelement lees ik dat een doktersverklaring de boetes ongedaan kan maken. Ik zie niet waar ik dit kan aangeven / uploaden en vanuit AirBnB vind ik ook niet in mijn inbox. De annulering vond meer dan een week geleden plaats.

6 Antwoorden 6
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Mark1104,

 

Je had eigenlijk in aanmerking willen komen voor ‘verzachtende omstandigheden’. En een medische oorzaak is dat. In jouw geval had ik dan eerst even contact gezocht met Airbnb, zodat zij de annuleringen hadden kunnen uitvoeren. Ze hadden je in dat geval ook de mogelijkheid gegeven om het doktersbriefje ergens naar toe te kunnen sturen of op te laden.

Zelf nog nooit een annulering uitgevoerd, en ik weet dan ook niet of je daar al op kan geven dat het om ‘verzachtende omstandigheden’ gaat.

 

Het beste kun je nu alsnog contact zoeken met Airbnb (Zie: Contact Airbnb).

En het verhaal uitleggen. Dan kunnen zij de sancties eventueel alsnog ongedaan maken.

 

Succes!

Mark1104
Level 2
Turnhout, Belgium

Dank! Ik had ook aangegeven dat er verzachtende omstandigheden waren, maar ik kwam niet in een flow waar ik AirBnB kon laten annuleren.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Mark1104,

 

En alsnog contact zoeken met Airbnb?

Biedt dat geen soelaas?

Mark1104
Level 2
Turnhout, Belgium

Ja, ga ik doen!

Robin846
Level 1
Dinther, Netherlands

Hoi,

 

Is het uiteindelijk gelukt? En zo ja, hoe? 😉

Ik zit nu in dezelfde situatie, verzachtende omstandigheden, maar ik kan niet vinden waar ik de verklaring kan uploaden.

Ik krijg ook geen respons op mijn aan AirBnB gestelde vraag hierover dus ik weet niet goed wat te doen.

 

Vriendelijke groeten, Robin.

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Robin846 

 

Voor alle duidelijkheid hier nog even de procedure:

https://www.airbnb.nl/help/article/1339/hoe-dien-ik-een-claim-voor-verzachtende-omstandigheden-in

 

Er zal eerst dus eerst een claim voor "verzachtende omstandigheden" geopend moeten zijn om stukken te kunnen uploaden.

 

Met vriendelijke groeten,

Emiel

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf