Breng jij tijd door met je gasten?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Breng jij tijd door met je gasten?

Spending time with guests.jpg

 

 

Hallo allemaal,

 

Onlangs zag ik een discussie in de CC (Communitycentrum) over verschillende stijlen van het verhuren van je huis, en daarom vond ik het een interessant onderwerp. Afhankelijk van het type accommodatie dat je verhuurd kan de hoeveelheid tijd die je met je gasten doorbrengt behoorlijk variëren.

 

Breng jij vaak tijd door met je gasten of vind je dat je gasten liever op hun eigen houtje worden achtergelaten?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

8 Antwoorden 8
Ingrid394
Level 2
Harderwijk, Netherlands

Hoi Quincy,

Een leuk ondewerp, want ik vraag me altijd af of ik het wel goed doe!

 

Ik heb een recreatiehuis dat ik verhuur en ontvang de gasten altijd persoonlijk. Dan leg ik een paar zaken uit en praat 5-10 min met hen. Daarna laat ik de gasten alleen, en zo veel mogelijk met rust, ze komen uiteindelijk voor hun vakantie en rust, niet waar? Maar is dit misschien te weinig? Ik wil me niet opdringen. 

Onlangs kwam de gast met een vraag, ik heb hen het gewenste gebracht, maar ging ook zo snel mogelijk weer weg. 


Wat vinden jullie?

Groetjes, Ingrid

Op weg naar Superhost status 🙂

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Quincy 

Wij hebben een appartement in ons huis dat we verhuren.

Onze gasten komen van over de hele wereld.

Omdat het appartement in ons huis zit, is het onvermijdelijk dat je elkaar tegenkomt.

Ik vraag dan meestal aan de gasten of ze het naar hun zin hebben en of ik hen nog ergens mee kan helpen.

Vaak ontstaan daardoor leuke contacten en meestal wordt daarop positief gereageerd.

Vandaag kreeg ik als commentaar: “the best host we ever encountered”

Vorige week: “. They were super hosts!”

Een maand geleden was het echter het volgende commentaar en kreeg ik met een 9.2 m’n laagste score ooit bij booking: 9.2

“Doordat het appartement in het huis van de bewoners zit, en de buitenruimte van het appartement (inclusief het zwembad) in hun privétuin ligt, kom je de gastheer regelmatig tegen. Dit is op zich geen probleem, en de gastheer is zeer vriendelijk, maar voor wie veel prijs stelt op zijn privacy, kan dit wellicht wat ongemakkelijk zijn.

 

Het blijft dus moeilijk een goede balans te vinden

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Bob297, dat is nou een mooie review :-). 

 

De tweede review is dan wel weer een beetje jammer. Was dit de eerste keer dat iemand hier commentaar op gegeven heeft? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Quincy 

Ja dat was de eerste, en enige keer, dat iemand hierop commentaar gegeven heeft. DE meeste gasten vinden het leuk om een praatje te maken en om advies te vragen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Hey Bob , wij hebben vrijwel dezelfde situatie. Appt in huis en zwembadje in de tuin. Tot nog toe ook 1 x gehad dat jongelui vonden dat ik niet duidelijk had gemeld dat wij ook op het terrein wonen. 

Wel eens aanvragen gehad van mensen die absolute privecy wilden en dat het zwembad onzichtbaar moest zijn vanaf de weg toen maar gezegd , zoek aub wat anders want ik word er nu al nerveus van 🙂 

Gelukkig vind de rest het geen probleem (er liggen nu om half elf in de avond nog een paar jongelui in het zwembad). Heerlijk als mensen het naar hun zin hebben op bij ons !!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Ingrid394, Ik doe normaal gesproken precies hetzelfde! Ik leg uit hoe alles in huis werkt en maak even een kort praatje (5-10 min) om bijv. te checken of ze een goede reis hebben gehad en of ze mijn huis makkelijk konden vinden. Sommigen houden wel van een praatje en dan duurt het natuurlijk wel langer dan 5-10 minuten ;-). 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Gerda46
Level 2
Broek op Langedijk, Netherlands

Wij hebben onze B&B los staan van de woning maar ook wij komen regelmatig onze gasten tegen. Zelf vinden we dat heel gezellig, maar het blijft altijd opletten of jouw gasten dat ook echt willen.  Maar tot nu toe slechts 1x iemand gehad die we alleen even gesproken hebben bij het binnenkomen, daarna helemaal niet meer. Hoewel de man zakelijk aanwezig was voor een week, had hij geen behoefte aan contact. Bij vertrek was hij sneller weg dan verwacht, bleek een vliegtuig eerder te hebben genomen, maar wel een 5 sterren beoordeling met aanbeveling..

Je weet het dus nooit. Maar dat maakt het juist zo spannend en leuk.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Gerda46, ik geef je groot gelijk want soms kun je wel een beetje merken dat een gast niet erg spraakzaam is. Dit zijn meestal de gasten die muisstil zijn en je merkt eigenlijk amper dat ze aanwezig zijn. 

 

Je weet het inderdaad nooit :-).

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf