Channel manager

Nicolas1126
Level 2
Edam, Netherlands

Channel manager

Hey allemaal,

 

ik overweeg een channel manager in te zetten. Belvilla viel vrijwel direct af omdat ze de controle over mijn accomodatie over wilde nemen.

Hebben jullie tips of ervaringen hiermee?

Grtz, Nicolas

3 Replies 3
Claudia2286
Level 1
Zeewolde, Netherlands

Ben hier in het verleden ook mee bezig geweest. Wanneer je meerdere locaties of kamers bijhoudt, kun je waarschijnlijk niet zonder.

Ik heb 1 groepsaccommodatie en 1 B&B. Mijn conclusie was toen dat bepaalde channelmanagers niet alle platforms aanbieden die ik wilde, zodat ik toch handmatig kalenders moest blijven bijwerken. Dus ben ik toch maar niet overgestapt.
Het is belangrijk dat de blokkades direct worden ingevoerd op platforms waarbij je zelf niet kan accepteren of afwijzen. Nu heb ik een aantal kalenders via een ICAL koppeling aan elkaar geknoopt en voer ik op 2 plekken handmatig mijn reserveringen in, waarna het doorgecommuniceerd wordt naar de anderen. Wat wel handig is om dan voor jezelf een stappenplan te  maken wat je allemaal wijzigt wanneer je een offerte of boeking krijgt,  zodat je voorkomt dat je iets vergeet. Steeds meer platforms bieden een ICAL link aan maar soms is het inderdaad (jammer genoeg) eenrichting verkeer, waardoor automatiseren voor ons lastig is.

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Ik doe het met een ical verbinding. Met de meeste grote platforms werkt dat probleemloos.

Bij mij bij Airbnb, Homeaway, booking, tripadvisor.

Micazu kan maar met 3 kalenders verbinden.

 

Met enige regelmaat moet ik wel een verbinding verwijderen en weer toevoegen omdat er iets niet meer goed wordt doorgegeven.

Dank jullie wel. Met covid is alles (nagenoeg) geannuleerd waardoor het probleem zich niet meer voorgedaan heeft. Daardoor ook mijn hele late reactie.

ik heb daarvoor kort met een bedrijf gewerkt wat veel beloofde maar niet aan te raden is. Uiteindelijk lijken die aanbieders alleen uit op een mooi verkoop praat en geen idee hebben wat verhuur van je eigendom inhoud. Veel succes in 2021 en voort