Contacting Airbnb

Chrisje0
Level 3
Antwerp, Belgium

Contacting Airbnb

Afgelopen nacht heb ik voor de eerste keer iemand - heel terecht - moeten annuleren. De dame in kwestie boekte een half uur later weer (met een ander profiel), dus heb ik twee keer de Customer Service gebeld. Deze twee telefoontjes kosten mij meer dan 30 EUR!

 

Ik heb enkel het nummer in Nederland; is een nummer in België beschikbaar? Of nog beter: een gratis nummer? 

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Chrisje0,

 

Nee, er is voor Nederland en België alleen het nummer in Amsterdam (wat daarna weer doorgeschakeld wordt via Dublin).

Andere mogelijkheden kun je hier vinden: Contact Airbnb

Twitter schijnt ook redelijk goed te werken, maar wellicht niet zo handig om dit soort zaken adequaat geregeld te krijgen.

Joyce241
Level 1
Zoetermeer, Netherlands

Hi@rbnb,

 

Ik heb eeb reservering gedaan eergisteren voor een huis in Suriname. Er stond in de advertentie dat de woning voor €55 per nacht te verhuren was. Ik heb toen  voor 9 dagen gereserveerd. Vandaag krijg ik van de verhuurder een bericht dat de prijs niet klopt en dat het €70 per nacht is, maar ze willen me wel tegemoet komen met een korting.

Als ik nu opnieuw probeer te reserveren zijn nu ook de servicekosten ineens €106 ipv €64,-

Omdat het hier gaat om verkeerde informatie verstrekking wil ik graag dat de eerdere service kosten gehandhaafd blijven.

Graag jullie reactie hierop.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Joyce

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Joyce241,

 

Dit is niet Airbnb zelf, maar een Community van Airbnb gebruikers die elkaar willen helpen.

Oftewel: Airbnb leest deze berichten niet zelf.

 

Je beoogde verhuurder had eigenlijk zijn of haar kalender netjes up-to-date moeten houden.

Als het een echte reservering was (dus geen aanvraag). En jij zou niet akkoord willen gaan met de hogere prijs. Dan heeft de verhuurder dus een probleem! Immers: Weigeren van een reservering(sverzoek), zal de verhuurder door Airbnb niet in dank afgenomen worden.

 

Hoe die gasten servicekosten precies berekend worden, is geheim.

Maar in de regel geldt: Hoe hoger de basisprijs, des te hoger de gasten service kosten (het is min of meer een percentage).

 

Als je het hier niet mee eens bent, kun je proberen contact op te nemen met Airbnb. En het geval aan hen voorleggen.

 

Succes!

Hallo Joyce,

Waarschijnlijk ben je al naar Suriname geweest, maar afgaande op je verhaal lijkt het erop dat de verhuurder dus jou heeft misleid.

Je zou dus de verjuurder kunnen bellen of de reservering kunnen annuleren.

Ik weet niet hoe het afgelopen is, maar zulke verhuurders kun je bij voorbaat gewoon mijden.

 

Groet,

marian

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf