Eerste impressies: hoe verwelkom je je gasten?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Eerste impressies: hoe verwelkom je je gasten?

VoordeurWelkom.png

 

Hallo iedereen,

 

Het is al een tijdje geleden dat je host zijnde nog met een zekere regelmaat gasten hebt ontvangen en na zo'n lange tijd kan het zeker aanvoelen alsof je op het punt staat je "allereerste" gasten te verwelkomen. Men zegt dat de eerste indruk telt en het is een spannend moment voor gasten om hun host voor het eerst te ontmoeten, hen te leren kennen en de accommodatie te zien.

 

In de huidige tijd is de begroeting een beetje anders dan wat je gewend bent, maar er zijn manieren om je gasten een warm welkom te heten hoewel je afstand houdt. Hoe verwelkom je je gasten tegenwoordig?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

7 Antwoorden 7
Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Quincy Ik zet altijd een welkomstpakketje neer. Dat kan vanalles zijn, maar er zit altijd iets van eigen erf in. Dus een doosje eieren van de kippen, een pot stoofperen uit de boomgaard of in de zomer vers fruit uit de tuin. De laatste gasten kregen een pak afbakcroissants (oven is aanwezig) met een potje eigengemaakte jam van fruit uit de tuin. Als er een hondje mee is zorg ik ook voor iets lekkers voor de hond. Door altijd wat lekkers neer te zetten hoop ik dat gasten zich welkom voelen! 

Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

@Quincy Zelf heet ik mijn gasten digitaal welkom. Ze krijgen een code van het sleutelkluisje en wat wetenswaardigheden over het huisje en omgeving. Ik zorg dat er wat verse bloemen in huis staan, een fles lokale appelsap en een speeltje voor de hond. Ontvangst en vertrek is contactloos in verband met corona. Met vriendelijke groet,

Linda 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Linda3242, dankjewel voor het delen! Ik ben altijd erg benieuwd of je feedback van je gasten krijgt over de bloemen en appelsap 🙂

 

Ik liet altijd een mandje met wat snacks achter en wat reclame van een paar restaurants in de buurt. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

@Quincy,

 

Leuke reacties op de attenties krijg ik zeker. Ook leg ik een speeltje voor de hond klaar, zodra ik weet dat er een huisdier mee komt. Daar krijg ik ook hele leuke reacties op, bijvoorbeeld een foto in een appje waarin de hond met het speeltje speelt. Het hoeft niet veel te kosten, ik koop de speeltjes bij de A.ction. 

 

Met vriendelijke groet,

Linda 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Klarieke0, je welkomstpakket klinkt erg lekker! Gaaf ook dat je alles om het pakketje samen te stellen gewoon thuis hebt! 🙂

 

Wat vinden je gasten ervan? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Quincy @De laatste gasten hadden net 2 uur in de auto gezeten en nog niet geluncht, dus de croissants waren welkom! De jam wordt geloof ik altijd wel gewaardeerd, soms krijg je een reactie op je pakketje en soms niet. Maar dat hoeft ook niet, het is mijn manier van verwelkomen en iets extra's delen van ons fijne plekje om te wonen! 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Klarieke0 @Linda3242 @Quincy 

 

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn best doet voor z'n gasten. Wij zorgen ook dat ze zich direct thuis voelen door ze persoonlijk welkom te heten, een fles wijn voor ze klaar te zetten, wat fris in de koelkast, verse bloemen, wat lekkers voor bij de koffie of thee en een welkomsbord met hun namen er op. Als er kinderen bij zijn zorgen we voor een pak melk, een fles siroop en wat kinderkoeken.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf