[Enquête] Over welke onderwerpen wil je meer zien in de community?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[Enquête] Over welke onderwerpen wil je meer zien in de community?

Quincy_0-1631628680430.jpeg

 

Hallo allemaal!

 

Het is altijd interessant om jullie ideeën en ervaringen over specifieke onderwerpen te horen. Vandaag zou ik graag van jullie willen horen over welke onderwerpen jullie meer willen weten. 

 

Onlangs heb ik een handleiding gecreëerd over hoe je contact met Airbnb kunt opnemen. Is zo'n handleiding bijvoorbeeld misschien iets wat jullie ook graag willen zien voor verschillende onderwerpen?  

 

Als je je antwoord wilt toelichten, dan kun je dat doen door een reactie te plaatsen.

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

13 Antwoorden 13
Bianca504
Level 2
Zelhem, Netherlands

Ik ben op zoek geweest naar een antwoord op de vraag:

 

hoe ga je om met mensen met een bovengemiddeld gewicht, en je de vraag hebt of je meubels dit wel aankunnen. ( bijv het bed) Dit deed zich voor bij ons . Zeer gevoelig onderwerp waar wij niet goed van weten hoe andere hosts hiermee omgaan. Ik kon er niets over vinden.

mag je op schrijven belastbaar tot zoveel kg?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor het delen @Bianca504!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Lianne112
Level 2
Hilversum, The Netherlands

Verhuren gaat bij mij meestal probleemloos en huurders zijn altijd enthousiast over mijn huisje, maar heel soms zit er toch iemand tussen die werkelijk over alles begint te zeuren. Dit wordt dan ingeleid met: "Ik zou graag een goede beoordeling willen geven, maar..." Dan komt er een opsomming van de (in mijn ogen) meest pietluttige dingen (er is verf van de plinten af gestoten door de stofzuiger, er zaten spinnenwebben aan de buitenkant van het huisje, er staat een boek met vergeelde bladzijden in de kast etc.) en dan willen ze een deel van de huursom terug. Ik voel me dan gechanteerd, schrijf een beleefde reactie terug maar maak wel duidelijk dat het een subjectief probleem is en dat ik geen geld zal teruggeven. Wat doen jullie in zo'n geval en wat zouden jullie doen als zo iemand dan daadwerkelijk een negatieve recensie schrijft?

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Lianne112 
Dat zijn vrij standaard methoden om je te chanteren. Gasten proberen dan geld terug te krijgen.
ABB zal in 99% van de gevallen de slechte beoordeling door de huurder accepteren omdat deze beoordeling niet in strijd is met de policy van ABB. Een onterechte lage beoordeling wordt nagenoeg nooit door ABB gecorrigeerd
Je bent dan gewoon de pineut
Ik zou op een zakelijk manier de vraagstelling van de gast in de ABB communicatie vermelden en ook in de review van de gast. Houd het wel zakelijk en niet emotioneel

Niek-and-Wieske0
Level 2
's-Hertogenbosch, Netherlands

Hoi Lianne,

Wat vervelend en ontzettend gemeen zeg! Ook wij hebben een keer een gast gehad die heel onterecht een slechte recensie schreef, die gewoon aantoonbaar niet waar was, maar Airbnb heeft ons toen keihard laten vallen. Eerst zeiden ze nog dat hij helemaal geen recensie kon schrijven, omdat hij niet bij ons geslapen had (en we alles hadden terugbetaald), maar toen dat wel bleek te kunnen gaven ze 'niet thuis'. Dat voelde echt heel rot en ons vertrouwen in Airbnb is toen wel een beetje 'kapot' gegaan. Ze raadden ons aan om in de reactie e.e.a. te weerleggen, want 'dit was zijn ervaring en die mag gedeeld worden'. We schreven dus in onze reactie dat Airbnb ons had aangeraden om uit te leggen hoe het zat. Vervolgens werd onze reactie zonder discussie door Airbnb verwijderd omdat we niets mochten zeggen over wat zij hadden aangeraden. Kortom: je vertrouwt iemand je huisje toe, hij/zij maakt misbruik van je vertrouwen en Airbnb dekt hem/haar zonder te kijken naar jouw verhaal. Heel stijf en op Amerikaanse wijze het 'volgen van de regeltjes'. Wij zouden wel wat meer credits als verhuurder willen en een oplossing op maat in zo'n geval.

Lianne112
Level 2
Hilversum, The Netherlands

@Niek-and-Wieske0 Helemaal mee eens. Vervelend is ook dat je niet eens meer op een recensie kunt reageren als deze op het laatste moment wordt geplaatst. Uiteindelijk is bij mij geen negatieve recensie geplaatst, maar ik had mijn reactie al geformuleerd en ben opgebleven tot het laatste moment waarop een recensie geplaatst kon worden. Airbnb zou de hosts hier beter tegen moeten beschermen. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wellicht inderdaad een idee om een topic aan te maken waar we elkaar feedback kunnen geven? Wat zou je daarvan vinden @Lianne112

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Lianne112
Level 2
Hilversum, The Netherlands

@Quincy Goed idee!

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hai @Lianne112 heel af en toe zitten er zulke gasten tussen, we maken het helaas denk ik allemaal wel eens een keertje mee, echt gemeen van ze als ze op zo'n manier reageren en proberen geld terug te krijgen...

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Quincy 

Ik zou graag wat weer willen weten van de algoritmes van ABB.

Hoe wordt bepaald hoe hoog je advertentie in de zoekranking komt.

Wat kan ik doen om dat te beinvloeden

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Bob297, ik weet niet zeker of Airbnb dit soort info makkelijk deelt, maar ik kan het altijd navragen. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Quincy Volgens mij heb ik het ook al in de enquête gezet hoor, maar doe het gewoon nog een keertje. Ik zou graag wat handleidingen zien over het systeem van bijvoorbeeld de reserveringsinstellingen.

 

En een how to hospitality .... how to handle guest who ......   Daar zijn vast standaaards voor in ge hos[itality business. Tips and tricks. Ik weet het dit is potentieel een dun lijntje om te bewandelen, maar ik denk dat als Airbnb hier openlijk over communiceerd op een aardige en positieve manier dat dit ook naar gasten een signaal afgeeft dat enigszins onhandelbaar gedrag ook door Airbnb gezien wordt als not done. Want in een community gaan we zo niet met elkaar om.   Als zo'n zienswijze gedragen wordt door zowel gasten als hosts verbeterd het misschien iets in het gedrag van .... 

 

Het is slechts een optie die ik in de lucht gooi maar misschien een ideetje. Gezien de verhalen die ik lees. Zelf heb ik dit gelukkig nog niet hoeven ervaren en ik hoop eerlijk gezegd dat dit stukje NL daar nog van verstoken blijft

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Katja202, dit is is goede feedback! Ik ga het allemaal nog een keer doornemen en controleren of het mogelijk is om een topic hierover te creëren. Ik ga dit ook met de Airbnbteam checken in het geval ze misschien nog wat meer tips/info hebben 🙂

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf