Extra locatie

Patricia1142
Level 2
Nijmegen, Netherlands

Extra locatie

Vanaf maart 2018 verhuur ik een appartement via Airbnb. Half november wil ik, eveneens via Airbnb, op dezelfde locatie een 2e appartement gaan aanbieden a.d.h.v. een aparte, 2e advertentie op Airbnb.

Omdat het 2 volledig zelfstandige appartementen betreft wilde ik, t.b.v de administratieve en financiele overzichtelijkheid, voor elk van beide een eigen Airbnb-account aanmaken. Maar dat zou volgens 2 verschillende Airbnb-medewerkers "eigenlijk" c.q. "in principe" c.q. "meestal" niet mogelijk zijn. 

1. Is het nu wel of niet mogelijk?

      2. Zo ja, gelden daar dan bepaalde voorwaarden voor?

      3. Zo nee,

         * waarom niet?

         * is het wel mogelijk om aparte emailadressen aan beide advertenties te koppelen?

         * Is het wel mogelijk om aparte bankrekeningen aan beide advertenties te koppelen?

 

Bij voorbaat dank voor uw reactie op bovenstaande.

 

MVrGr,

Patricia M.P.A. Engels

 

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Patricia1142 ,

Een apart Airbnb account per appartement lijkt mij juist administratief gezien erg onhandig. Volgens mij staat ook in de voorwaarden dat het niet is toegestaan meer dan 1 account te hebben.

Je kunt gewoon 2 advertenties aanmaken binnen 1 account en, indien gewenst, via een regelset aan de appartementen een andere bankrekening koppelen. Meerdere emailadressen kan helaas niet.

met vriendelijke groeten,

Emiel

Patricia1142
Level 2
Nijmegen, Netherlands

Hallo Emiel,

 
Vriendelijk dank voor je snelle reactie.
Met administratieve voordelen van 2 aparte accounts bedoel ik m.n dat dan eventueel ook 2 aparte KvK-inschrijvingen en daarmee dus ook 2 aparte financiele eenheden mogelijk zijn. Ik wil die mogelijkheid namelijk niet bij voorbaat al uitsluiten.
 
Wat is echter voor Airbnb de reden om meerdere accounts niet toe te staan?
 
Als een aparte bankrekening per appartement wel mogelijk is, waarom dan aparte emailadressen ook niet (de uitbreiding van een bestaand emailaccount met een extra adres is immers vergelijkbaar met het toevoegen van een extra handelsnaam aan een bestaand bedrijf)?
 
Bij voorbaat al mijn vriendelijke dank. 
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Patricia1142 ,

Gezien de KvK inschrijvingen is er hier blijkbaar sprake van een commerciele activiteit. Daarvoor gelden andere regels, die staan hier:

https://www.airbnb.nl/help/article/1321

Ik kan me voorstellen dat er wel 2 verschillende zakelijk accounts mogen worden aangemaakt, nl een account per handelsnaam.

Het emailadres is gekoppeld aan het profiel, er kan simpelweg maar 1 worden opgegeven in het profiel.

Meedere Bankrekeningen kunnen worden opgegeven als uitbetalingsmedium, en de gewenste rekening kan gekoppeld worden aan een specifieke advertentie (appartement):

https://www.airbnb.nl/help/article/1315

 

Dit is een community of hosts, dus niet Airbnb zelf. Waarom zaken zo zijn heb ik ook geen antwoord op, Airbnb heeft het nu eenmaal zo geregeld.

Met vriendelijke groeten,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf