Dit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele topic werd gepubliceerd op de Engelstalige Communitycentrum door @Delphine348 , en is door ons vertaald.
------------------------------------------------------
Als host vind ik het belangrijk wat de impact van mijn onderneming op het milieu is. Ik woon in een klein dorp in een regionaal natuurpark dat door Natura 2000 is beschermd, en veel van mijn gasten komen genieten van de natuur.
Velen van ons houden er al rekening mee, want elk klein gebaar is een stap richting duurzaam verhuren en dus een kleine overwinning.
Met deze vijf eenvoudige maatregelen help ik je graag op weg om ook jouw CO2-uitstoot te verminderen:
- Vervang absorberend papier (zoals keukenrollen) door wasbare vaat- en schoonmaakdoeken.
- Zet navulbare flessen klaar in zowel de badkamer als de keuken en vul deze met biologisch afbreekbare producten die je bij de groothandel of in grootverpakkingen kunt kopen.
- Stel een lijst samen met alternatieven voor de auto, zoals een fietsverhuur, openbaar vervoer of carpoolplekken.
- Kies een duurzame elektriciteitsleverancier. We noemen iets 'groene' stroom wanneer de leverancier hernieuwbare energiebronnen aanspreekt voor de elektriciteit die door klanten wordt afgenomen.
- Zet vuilnisbakken neer voor het scheiden van afval en, indien mogelijk, een compostbak.
En jij? Welke stappen zet jij al richting duurzaam toerisme?