[FESTIVAL] 5 eenvoudige dingen die je kunt doen om duurzaam toerisme te bevorderen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] 5 eenvoudige dingen die je kunt doen om duurzaam toerisme te bevorderen

Quincy_0-1661871822809.jpeg

Screenshot 2022-08-30 at 16.05.19.pngDit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele topic werd gepubliceerd op de Engelstalige Communitycentrum door @Delphine348 , en is door ons vertaald.

------------------------------------------------------

Als host vind ik het belangrijk wat de impact van mijn onderneming op het milieu is. Ik woon in een klein dorp in een regionaal natuurpark dat door Natura 2000 is beschermd, en veel van mijn gasten komen genieten van de natuur. 

Velen van ons houden er al rekening mee, want elk klein gebaar is een stap richting duurzaam verhuren en dus een kleine overwinning.

Met deze vijf eenvoudige maatregelen help ik je graag op weg om ook jouw CO2-uitstoot te verminderen:

1. Vervang absorberend papier (zoals keukenrollen) door wasbare vaat- en schoonmaakdoeken.
  2. Zet navulbare flessen klaar in zowel de badkamer als de keuken en vul deze met biologisch afbreekbare producten die je bij de groothandel of in grootverpakkingen kunt kopen.
  3. Stel een lijst samen met alternatieven voor de auto, zoals een fietsverhuur, openbaar vervoer of carpoolplekken.
  4. Kies een duurzame elektriciteitsleverancier. We noemen iets 'groene' stroom wanneer de leverancier hernieuwbare energiebronnen aanspreekt voor de elektriciteit die door klanten wordt afgenomen. 
  5. Zet vuilnisbakken neer voor het scheiden van afval en, indien mogelijk, een compostbak.

En jij? Welke stappen zet jij al richting duurzaam toerisme?

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

2 Antwoorden 2
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Delphine348  dank voor deze prima tips!

Zelf heb ik een fles kraanwater in de koelkast staan,  daarbij kan ik uitleggen dat ons kraanwater in Amsterdam heel smakelijk is en prima drinkbaar: ons drinkwaterwordt op natuurlijke wijze gezuiverd door het duinzand in de Amsterdamse Waterleidingduinen. Het is niet vanzelfsprekend dat kraanwater gedronken kan worden, dus veel gasten. kiezen voor alle zekerheid voor bronwater uit plastic  flessen. Bij ons is dat echt niet nodig dus dat leg ik graag uit aan de gasten. 

Delphine348
Host Advisory Board Alumni
Achères-la-Forêt, France

@Mirjam0 ,

Ja, we hebben geluk dat het kraanwater veilig en goed is. Ik heb ook een machine gezet om sprankelend water te maken en ik heb veel minder plastic afval mintenant. Reizigers waarderen het dat ze geen water hoeven te kopen.

Delphine

(Sauf indication contraire, mes contributions sont issues de mon expérience en tant qu'hôte)

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf