[FESTIVAL] Als gastheer je steentje bijdragen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Als gastheer je steentje bijdragen

 

 

Daniel 1.jpeg

 

 

Captura de Pantalla 2022-04-28 a las 10.35.38.png

Deze bijdrage maakt deel uit van het Festival van Duurzaamheid van het Communitycentrum.
De oorspronkelijke bijdrage werd door Host Advisory Council-lid @Daniel1651 gepubliceerd in het Spaanstalige Communitycentrum. Wij hebben die tekst hieronder vertaald.

______________________________________________________________

 

Op 22 april vieren wij weer de jaarlijkse Internationale Dag van de Aarde, een initiatief van de Amerikaanse senator Gaylor Nelson uit 1970, om studenten aan te moedigen projecten op het gebied van milieubewustzijn te ontwikkelen. 

 

In 1990 werd dit een internationale dag die ons aanmoedigt ons bewust te zijn van de noodzaak om voor onze planeet te zorgen, te werken aan duurzaamheid en het milieu om ons heen te respecteren.

 

Als gastheren die zich inzetten voor de vermindering van de milieu-impact van de toeristenindustrie, stel ik voor ons steentje bij te dragen door middel van strategieën op korte, middellange en lange termijn. Laten we aan de slag gaan!

 

In de eerste plaats moeten we het op korte termijn hebben over die kleine acties of gewoonteveranderingen die bij ons thuis ontstaan en gemakkelijk met de gasten gedeeld kunnen worden, zoals het verstrekken van herbruikbare boodschappentassen om boodschappentassen voor eenmalig gebruik te vermijden.

 

Zo ook het achterlaten van een kan water direct uit de kraan (in mijn geval is dat mogelijk, want dit water is geschikt voor directe consumptie), wat de gasten aanmoedigt geen flessenwater te drinken.

 

We moeten de gasten uitnodigen aan dit soort acties deel te nemen en verantwoordelijk te zijn voor het verbruik van drinkwater en elektriciteit, en ook om niet dagelijks handdoeken of lakens te wisselen, zoals in het verleden door de hotelindustrie werd gesuggereerd. Op tijd een schakelaar uitzetten of de kraan dichtdraaien is een heel nuttig gebaar!

 

En natuurlijk ligt duurzaamheid ook in het aanmoedigen van de aankoop van plaatselijke of regionale producten, de zogenaamde nul-kilometers. Daarom zorg ik dat ik altijd een paar goede tips bij de hand heb om boerenmarkten en kleine, plaatselijke winkels te bezoeken. 

 

Als er in je wijk of gemeente afval gescheiden wordt dan is een bord waarop dit wordt aangegeven altijd nuttig voor de gasten. Vergeet niet hen te vertellen over het soort, de tijden en de manier om te recyclen.

 

Zoals je ziet zijn dit kleine voorbeelden die gemakkelijk te implementeren zijn en die we nu in de praktijk kunnen brengen. 

 

Ten tweede moeten we, als strategie op middellange termijn, denken aan het vervangen van oude apparaten door andere die zuiniger en van betere kwaliteit zijn, en aan het vervangen van de huidige gloeilampen door lampen die minder verbruiken.

 

Timers installeren voor buitenverlichting, waterreservoirs met gedeeltelijke spoeling gebruiken, en kranen en douchekoppen gebruiken die ontworpen zijn om water te besparen zijn ook acties die met wat planning kunnen worden gedaan.

 

Tenslotte moet een duurzame aanpak op lange termijn inhouden dat we het traditionele elektriciteitsverbruik vervangen door een systeem dat ons helpt onze eigen energie op te wekken. Dit was voor mij de uitdaging vanaf het moment dat ik begon te huren, en nu is het een realiteit.  

 

Daniel 4.jpeg

 

 

Deze maand (hoe beter de Dag van de Aarde te vieren) werden op het dak van het gastenverblijf 16 zonnepanelen geïnstalleerd die meer dan 11 MWh energie per jaar zullen opwekken, waardoor bijna 3 ton CO2 bespaard wordt, wat overeenkomt met een totaal van 137 geplante bomen. Lang leve de zon!

 

Daniel 2.jpeg

 

 

De volgende stap is onze gasten een oplader voor elektrische auto's aan te bieden die ook stroom uit deze bron levert.  Gelukkig gaat het op de Canarische Eilanden met de vernieuwing van de wagenparken van de autoverhuurbedrijven de goede kant op, en gasten die in emissievrije auto's rijden beginnen het al te merken. Ik kijk ernaar uit om die service op mijn Airbnb op te nemen.

 

Daniel 5.jpeg     Daniel 6.jpeg

 

Om bij het begin te beginnen, zodat we, als we over duurzaamheid praten, niet beginnen met eerst het dak te timmeren, nodig ik je uit om, als gastheer tot gastvrouw, een routekaart voor de korte, middellange en lange termijn te maken van acties die je kunt ondernemen om bij te dragen tot duurzaamheid. Zoals gezegd, elk steentje telt!

 

Daniel 3.jpeg

 

 

Vertel ons over je strategieën, welke acties je hebt ondernomen of van plan bent te ondernemen en hoe je gasten reageren. Ik weet zeker dat er honderden voorbeelden zijn om met de community te delen!

 

Daniel

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf