[FESTIVAL] Huisdieren ontvangen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Huisdieren ontvangen

Quincy_0-1629993488144.png

 

Screenshot 2021-08-26 at 16.42.05.pngDit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele topic werd gepubliceerd op de Italiaanse Communitycentrum door @Antonella78, en is door ons vertaald.

 

Reizen met huisdieren komt vandaag de dag steeds vaker voor, ook omdat de hele familie samen op stap gaat! Volgens het Eurispes 2020 Report hebben bijna vier op de tien Italianen thuis een huisdier. In bijna 50% van de gevallen is het een hond. Vogels, schildpadden, vissen, hamsters, konijnen enzovoort volgen: meer dan de helft van de eigenaren van gezelschapsdieren reist minstens één keer per jaar met hun harige vriend.

 

Dus de optie om het huis ook open te stellen voor huisdieren samen met gasten is een geweldig idee.

Ik vertel jullie hoe ik  het verblijf voor de dieren beheer, want ik ben een dierenliefhebber en ik heb altijd katten en hamsters thuis gehad. We hebben na een paar maanden besloten om huisdieren in het aanbod op te nemen, toen we ons na enkele overnachtingen op ons gemak voelden. We realiseerden ons dat een zeer diepe reiniging van het huis de mogelijkheid van allergieën van toekomstige gasten zou elimineren en we zijn niet bang dat er iets zal breken: het huis is zeer functioneel ingericht (IKEA-meubilair) en zeer gemakkelijk te reinigen.

 

Ik weet dat het hebben van huisdieren ook betekent vakanties samen organiseren en ze proberen overal mee naartoe te nemen. Daarom hebben we besloten om ze te ontvangen en het voor gasten gemakkelijker te maken om hun vakantie te organiseren. Ik vind dat huisdieren deel uitmaken van het gezin en ik haat het idee om ze alleen achter te laten in een pension. Ik zoek altijd een huisdiervriendelijk huis als ik op vakantie ga, zodat ik mijn kat Tiger mee kan nemen. Tot slot, mijn huis ligt in de buurt van een park met speciale zones voor honden, dus het wordt vaak speciaal om deze reden geboekt.

 

Gelukkig is het huis ruim, zonder kostbare voorwerpen, alle stoffen zijn te wassen met de machine, er zijn geen tapijten, geen decoratieve gordijnen en ornamenten. Natuurlijk is het beter om te vermijden veel voorwerpen rond te laten slingeren, omdat een hond (maar ook een kind!) ze kan breken. Boeken of tijdschriften dienen in de boekenkast geplaatst te worden, een plek in de keuken dient voorzien te zijn van een blad met twee stalen kommen. Ik laat een laken achter om de bank te bedekken en dweil, lappen en schoonmaakmiddelen voor als de gast moet schoonmaken.

 

Ik weet zeker dat dit een waardevolle optie is, ik denk dat het een onderdeel is van het non-discriminatie- en inclusiebeleid van Airbnb. Ik weet zeker dat ik word gezien als een meer open en tolerante huisbaas. Dit is een voordeel voor mijn huis, dat meestal wordt geboekt door gezinnen.

 

Zo is "Belong anywhere" ook een concreet doel voor huisdieren.

 

Voor mij is het ontvangen van huisdieren een manier om het achterlaten van deze dieren rond de feestdagen tegen te gaan en met zijn allen een aangenamere vakantie door te brengen.

 

Ik heb verschillende honden ontvangen en mijn grootste vreugde was om de kommen te laten zien, de mat en de harige vriend te begroeten, zoals elk ander gezinslid. Ik leg graag de regels uit voor hondenbezitters in Milaan, omdat de gast een tijdelijke burger in mijn stad is en zich correct moet gedragen (honden moeten aangelijnd zijn, neem ze alleen mee op een wandeling in de hondengebieden in het park, de eigenaar moet de poep opruimen).

Ik heb ook een geleidehond voor blinden ontvangen, het was een vrouwtje, een getrainde golden retriever voor een blinde moeder. Toen ze het huis een paar weken eerder reserveerde, was ik een beetje bezorgd, omdat ik niet wist hoe ik ze moest verwelkomen of het huis moest voorbereiden. Maar de dag van inchecken was alles supercool: mijn man en ik hielpen papa met de bagage en de hond en moeder gedroegen zich ongelooflijk autonoom met het kind. Ik heb ook "de lelijkste hond ter wereld" ontvangen, de Mexicaanse naakthond of xoloitzcuintle!

 

Hier zijn mijn vijf tips voor een huisdiervriendelijk vakantiehuis:

 

  1. Bereid de mat en de kommen voor de hond /kat voor, evenals hygiënische zakjes om de poep te verzamelen
  2. Laat zien waar de kattenbak moet worden geplaatst en waar het afval moet worden weggegooid (als dit apart wordt ingezameld)
  3. Wees spontaan met huisdieren tijdens het inchecken, zorg ervoor dat ze zich op hun gemak en geaccepteerd voelen
  4. Informeer gasten over het verbod op slapende honden/katten in bed of op de bank. Geef ze een laken om de bank te bedekken, laat bezem en schoonmaakmiddelen zien, geef ze het veterinaire noodnummer;
  5. Laat de eigenaar zien wat de mogelijke gevaren zijn voor de hond/kat of waar ze zich in het huis en op het terras/in de tuin kunnen verstoppen.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

2 Antwoorden 2
Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

@Quincy Huisdieren zijn welkom in mijn vakantiehuis. De omgeving is een heerlijk wandelgebied en heerlijk om de hond mee te nemen. 

 

Het vakantiehuis is aangepast op huisdieren, de terrassen voor en achter zijn omheind. Dus de openslaande tuindeuren kunnen heerlijk open en de hond en gasten kunnen dan buiten genieten, zonder risico dat de hond wegloopt. 

 

Ik heb heel tevreden gasten die het fijn vinden om hun hond(en) mee te nemen. Wat wel nog een puzzelpuntje is voor mij is het ontvangen van het tarief voor de overnachting van de hond. Ik vraag 5 euro per nacht per hond. Hoe kan ik dit via Airbnb ontvangen? 

 

Quincy, weet jij dat? 

 

Vriendelijke groet, Linda

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Linda3242, dit kan via het Resolutiecentrum https://www.airbnb.nl/help/article/767/hoe-het-resolutiecentrum-je-helpt

 

Ik denk dat je gasten het inderdaad erg fijn vinden om hun honden mee te nemen. Het is ook erg fijn dat er een wandelgebied dicht bij is zodat de honden ook vrij kunnen rondrennen 😃

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf