[FESTIVAL] Wat ik geleerd heb van gasten ontvangen in een huis aan het strand

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Wat ik geleerd heb van gasten ontvangen in een huis aan het strand

Quincy_0-1629812782957.jpeg

 

Screenshot 2021-08-24 at 10.24.21.png

 

 

 

Dit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele topic werd gepubliceerd op de Spaanstalige Communitycentrum door @Antonio-Luis0, en is door ons vertaald.

 

Hallo! Mijn naam is Antonio Luis en ik beheer een klein appartement voor twee personen aan het strand in Malaga (Spanje).  Na meer dan 200 koppels in 4 jaar tijd te hebben ontvangen, heb ik een aantal dingen geleerd die ik graag met de community wil delen en waarvan ik hoop dat jullie ze nuttig vinden:

 

- Er zal overal zand liggen. De dingen die ze meenemen naar het strand komen terug met zand: handdoeken, spelletjes, parasols of stoelen. Om het de gasten tijdens hun verblijf comfortabeler te maken, hebben ze een robotstofzuiger die het veel gemakkelijker maakt zand van de vloer te verwijderen zonder te hoeven vegen. De meest ingewikkelde kwestie is echter wat er met al deze voorwerpen moet gebeuren wanneer de gasten vertrekken. Vroeger maakten we alle strandspullen schoon, maar we beseften dat die nooit helemaal vrij van zand of stof zouden zijn. Daarom hebben we besloten een kast op het terras te zetten om de strandspullen in op te bergen en ze gewoon een beetje uit te schudden, ook al zijn ze niet perfect schoon. We besparen tijd en geen enkele gast lijkt het erg te vinden dat de strandspullen wat zand hebben, want de beoordelingen van de netheid zijn sindsdien altijd 5 sterren geweest.

 

- Dingen worden beschadigd en bevlekt. Op de forums zie ik soms hosts die boos zijn omdat hun gasten lakens, tafellakens of handdoeken hebben bevuild met bronzer of ontharingscrème en geen oplossing hebben. Voor mij is dit een beroepsrisico en ik heb geleerd het te accepteren. Ik maak me echter zorgen over het beschikbaar hebben van reserveonderdelen voor alles wat kan worden gebroken of bevlekt; en het kiezen van producten die, hoewel van goede kwaliteit, niet zo duur zijn dat vervanging ervan een probleem is en mijn rekeningen te veel beïnvloedt.

 

- Niet alle gasten spreken Engels of de lokale taal. Tijdens berichten voor aankomst, zijn er meestal geen communicatieproblemen als gevolg van de vertaling van berichten. Maar check-in kan ingewikkeld als er een grote taalbarrière is. Dit is nog steeds een van de moeilijkste situaties voor mij om te beheren als host, maar ik heb geleerd om veel te glimlachen, mijn lichaamsexpressie tijdens het inchecken te verbeteren en alle twijfels, vragen en opmerkingen naar de Airbnb chat te verplaatsen.

 

Quincy_1-1629812782923.jpeg

 

- Er wordt niet altijd gebruik gemaakt van het openbaar vervoer. Op plaatsen met een grote toeristische instroom is parkeren vaak moeilijk, vooral op momenten dat de hele stad in de zomer naar het strand gaat. Ik probeer dit goed uit te leggen in de advertentie en ook in de informatie voor het inchecken, zelfs suggererend dat als je je eigen auto meeneemt en deze regelmatig gaat verplaatsen, kies een andere ruimte met een garage of minder drukte. Helaas hopen sommige bezoekers nog steeds gemakkelijk en gratis te kunnen parkeren en dit is gewoon onmogelijk in de zomer, hoewel ik ze mijn beste advies geef. Voor mij is het een goed voorbeeld van hoe duidelijke en nauwkeurige achtergrondinformatie ongelukkige gasten en slechte beoordelingen kan voorkomen.

 

- Je moet voorbereid zijn op het onvoorziene. Als we regelmatig verhuren, is het veilig om te weten dat er af en toe onaangename situaties voor gasten zullen ontstaan: een stroomuitval of wateruitval, internetonderbreking, dat het schoonmaakpersoneel ons in de steek laat, defecte apparatuur, werkzaamheden op de aangrenzende verdieping of zelfs een gast die in quarantaine is met COVID! Ik heb veel geleerd van de community van hosts, gelezen over de problemen die andere hosts hadden ondervonden en voorbereidingen getroffen voor als ze mij overkwamen.

 

- De wetgeving verandert. Het bijhouden van wijzigingen in de regelgeving voor toeristische woningen is een van de meest onaangename taken voor een host, maar er is geen andere keuze dan bij te blijven. Bovendien kunnen zij op overheids-, regionaal- of lokaal niveau zijn, waardoor het volgen ingewikkelder wordt. Gelukkig zijn er vaak verenigingen of gastgemeenschappen om goed geïnformeerd te worden

 

Quincy_2-1629812782947.jpeg

 

- Het zal niet altijd mooi weer zijn. Gasten komen naar onze ruimte op zoek naar zon en strand in de lente, zomer en herfst, en warm weer in de winter. Meestal is dit voldaan en goed weer. Maar aan de Costa del Sol regent het ook of is het koud en je moet voorbereid zijn op deze dagen en dat  de ervaring van de gasten nog steeds het best mogelijk is. Hiervoor heb ik een 42" tv met Netflix, Disney Plus, Amazon Prime en satellietkanalen, evenals bordspellen voor twee spelers en veel reisgidsen en fotoboeken van de omgeving. Als ze vanwege het slechte weer thuis moet blijven, moeten ze zich in ieder geval vermaken!

 

Quincy_3-1629812782962.jpeg

 

- Gasten hebben geen haast als ze op vakantie zijn. Het aanpassen van de aankomst- en vertrektijden van bezoekers kan een beetje stressvol zijn voor verhuurders. Geen van ons vindt het leuk om gasten ons een inchecktijd te laten vertellen en op een ander tijdstip aan te komen, en we moeten wachten. Het heeft goed gewerkt voor mij om hen niet te vragen "hoe laat komen jullie aan?" als ik die tijd niet zelf bereken door in plaats daarvan te vragen "wat is uw vluchtnummer?", "gaat u bagage inchecken?", "bent u van plan rechtstreeks van de luchthaven/het station te komen?", "komt u met de bus of taxi/Uber?", zodat zij niet worden opgezadeld met de verplichting op een bepaalde tijd te arriveren en ik het tijdslot beter kan berekenen. Het heeft voor mij ook goed gewerkt om de uitchecktijd te verlengen (zelfs als dit de inchecktijd vertraagt) om te voorkomen dat de gasten op de dag van vertrek vroeg moeten opstaan, zodat ook het einde van de ervaring ontspannen is. 

 

En dit zijn de tips die ik heb verzameld van wat ik tijdens het verhuren heb geleerd, ik hoop dat ze andere verhuurders helpen. 

 

Antonio Luis.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf