[FESTIVAL] Wat is gastvrijheid?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Wat is gastvrijheid?

Laurelle3.pngDit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele topic werd gepubliceerd op de Engelstalige Communitycentrum door @Laurelle3, en is door ons vertaald.

 

 

Gastvrijheid wordt in het Collins-woordenboek gedefinieerd als: "vriendelijk, sympathiek gedrag ten opzichte van gasten of personen die je net hebt ontmoet, wat de basis vormt voor een relatie tussen gast en host". Gastvrijheid is ook het anticiperen op de behoeften van je gasten door bijvoorbeeld voor speelgoed en spelletjes voor een gezin met jonge kinderen te zorgen of rekening te houden met gasten die andere dieetvoorschriften hebben. Gasten stellen zo'n gebaar vaak erg op prijs, wat tot positieve recensies op Airbnb kan leiden. (Informatie verkregen op 02-08-2021  www.collinsdictionary.com). 

 

Airbnb hosts weten dat gastvrijheid erg belangrijk is. Een groot onderdeel daarvan is het openstellen en delen van je woning en gasten verwelkomen. Het komt de communicatie vaak ten goede als de sfeer in je woning ontspannen is. Door in gastvrijheid open en eerlijk te zijn, is er voor Airbnb hosts ruimte om regels, richtlijnen en grenzen aan te geven. Ook komt een eerlijke en transparante advertentie je Airbnb onderneming zeker ten goede.  (Informatie verkregen 06-08-2021 www.minimalsmmadesimple.com

 

Sommige vaardigheden die bij gastvrijheid om de hoek komen kijken zijn onder andere communicatie, sociale vaardigheden, oog voor detail, multitasken, flexibiliteit qua tijdsindeling, probleemoplossend vermogen, oog voor risico's, teamwork en kennis van de branch. Dit zit van nature in ons karakter of hebben we onszelf aangeleerd voor onze Airbnb-onderneming. (Informatie verkregen 08-08-2021 www.etcltd.com.au). 

Duurzaam ondernemen kan in de gastvrijheidssector kostenbesparend zijn als je kleine stappen zet en je gasten dat gedrag overnemen, of het nu gaat om recycling, het verminderen en hergebruiken van afval, composteren en gebruik van milieuvriendelijke producten als herbruikbaar servies, bestek en linnen. Kleine aanpassingen die niet alleen de planeet redden voor volgende generaties, maar gasten ook milieubewuster maken. (Informatie verkregen 04-08-2021 www.citronhygiene.co.uk). 

 

Tevens speelt dienstverlening een belangrijke rol in de gastvrijheidssector, omdat gasten als individu gezien willen worden en behandeld. Gasten met een klein, attent gebaar verwelkomen, zoals een handgeschreven welkomstbrief, bloemen of chocolaatjes, heeft veel invloed op wat voor beeld iemand van je ruimte krijgt. Met een goede communicatie nog voordat ze aankomen, weet je of je gasten bepaalde dieetwensen of culturele behoeften hebben. Airbnb hosts die rekening houden met de wensen van elke individuele gast, creëren daarmee een win-winsituatie. (Informatie verkregen 05-08-2021 www.insights.ehotelier.com). 

 

Van hoe je met gasten communiceert door middel van woorden, luisteren, schrijven en lichaamstaal ligt bij gastvrijheid aan de basis van de sociale interactie. Als je jezelf hierin een eigen stijl aanmeet, zorg je voor meer onderling vertrouwen en begrip. Dat je gast een positieve ervaring heeft, is bovendien van grote invloed op de groei van je Airbnb onderneming. (Informatie verkregen op 08-08-2021 www.collinsdictionary.com). 

 

Recentelijk heeft technologie de manier waarop we zaken doen veranderd. Gasten reserveren en betalen hun accommodatie online en veel gaat via sms-berichten. Dankzij de technologie van Airbnb kan de host met één druk op de knop in contact komen met gasten. Er wordt een elektronisch signaal verstuurd met een onmiddellijke bevestiging van een reservering. De digitale media van Airbnb promoten verblijven bij mensen thuis en zetten de visuele weergave van een accommodatie in als online marketing. Airbnb gasten profiteren hiervan omdat zij voordat ze reserveren verschillende keuzes hebben, niet alleen qua accommodaties, maar ook qua prijzen en locaties. (Informatie verkregen 05-08-2021 www.hospitalitynet.org

 

In elk geval hangt de ambiance van je Airbnb af van hoe je je marketingfoto's weerspiegelt in je advertentie, waarmee je jezelf onderscheidt van de concurrentie in je omgeving. De eerste indruk van de sfeer in je Airbnb zou gasten het comfortabele, ontspannen gevoel moeten geven van thuis. (Informatie verkregen 06-08-2021 www.merriam-webster.com). 

 

Je vrijetijdsbesteding, gastvrijheid en toerisme gaan hand in hand en omvatten accommodatie, eten, evenementen, amusement en vervoer. Vrijetijdsbesteding wordt in het Collins-woordenboek beschreven als "tijd zonder (werk)verplichtingen, wanneer men kan uitrusten en genieten van hobby's of sport". Als er in de omgeving leuke activiteiten worden georganiseerd, betekent dit dat mensen een accommodatie nodig hebben. Iets wat gunstig kan zijn voor als je een Airbnb hebt. Ik probeer altijd op de hoogte te zijn van geplande evenementen in de regio, zoals triatlons of festivals, wanneer ik de prijzen ga bepalen voor mijn Airbnb-onderneming. (Informatie verkregen 07-08-2021 www.collinsdictionary.com en www.dir.sd.gov

 

Het hebben van een eigen bedrijf in de gastvrijheidssector geeft eigenaars veel autonomie en zeggenschap in hoeveel aandacht ze aan details in hun accommodatie schenken, het leren begrijpen van hun gasten en het inspelen op hun behoeften. Airbnb stimuleert deze onafhankelijkheid door hosts de mogelijkheid te geven hun accommodatie te adverteren en hun eigen stijl te promoten. Ook worden hosts in hun kracht gezet met de flexibiliteit in beschikbaarheid, Slimme Tarieven en methodes om een band met gasten op te bouwen. (Informatie verkregen op 08-08-2021 www.getonimohospitalitygroup.com en www.clerkhotel.com

 

EIgenlijk zijn reizgers tegenwoordig voornamelijk zakenlieden en vakantiegangers, maar ook personen met een specifieke belangstelling. Met de komst van COVID zijn reizigers meer dan ooit bezig met gezondheid, veiligheid, hygiëne en hoe voorzorgsmaatregelen worden gehandhaafd.  De beste manier om hun zorgen weg te nemen is door ze voor aankomst en tijdens het verblijf gerust te stellen met een goede communicatie, zodat ze zich veilig voelen. Vergeet ook de aangescherpte schoonmaakprotocollen van Airbnb met vijf stappen niet. (Informatie verkregen 09-08-2021 www.hotelmize.com

 

Dus waarom zou je een Airbnb beginnen? Dit waren mijn overwegingen: Rationeel gezien voelde het goed mijn woning te delen en kon ik me toeleggen op de verplichtingen als het ontmoeten van gasten, de communicatie die daarbij komt kijken, van mijn woning een thuis maken en gasten een plezierig verblijf bezorgen. Als beloning verdiende ik wat bij, maar natuurlijk doe ik wat ik doe omdat ik het ontzettend leuk vind!

 

GASTVRIJHEID

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf