[FESTIVAL] Wat te doen als je de Superhost-status verliest

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Wat te doen als je de Superhost-status verliest

Alessandro_0-1629730997876.jpeg

 

Alessando PF image.jpeg

 

Dit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele topic werd gepubliceerd op de Italiaanse Communitycentrum door @Alessandro877, en is door ons vertaald. 

 

Nadat ik na vele jaren van intense werkzaamheden voor de klanten op pensioen ging, heb ik een vorm gevonden om andere  "intense werkzaamheden" voor mijn gasten te creëren! Dus heb ik een gebouw uit de 18e eeuw pal in het historische centrum van Alghero gerenoveerd.

 

Mijn doel was vanaf het begin om maximaal comfort te bieden in een aangename en gastvrije omgeving en ik ben erin geslaagd om de charme van het oude te combineren met de voordelen van het moderne. Vanaf het prille begin hebben gasten me blij gemaakt met geweldige recensies en al in oktober had ik de Superhost-status bemachtigd. 

 

In het zomerseizoen van 2020 had ik, ondanks de pandemie, vele gasten, allemaal heel tevreden op één na……die ervoor zorgde dat ik mijn Superhost-status met een paar honderdsten van een punt verloor! Ik kan niet verhullen dat dit mij heel wat bitterheid en teleurstelling heeft bezorgd, omdat ik het gewoon niet verdiende. Ik was erg teleurgesteld, maar, zoals ik altijd placht te doen, heb ik onmiddellijk gereageerd en heb ik de moed niet verloren.  Slechts twee geweldige recensies waren voldoende en bij de volgende check (drie maanden later) sleepte ik de titel van Superhost opnieuw in de wacht.

 

 

Uit deze ervaring heb ik dan ook geleerd dat:

 

  • Een negatieve beoordeling altijd kan komen, maar geen ramp is;
  • Analyseer de reden van die negatieve beoordeling en voer indien nodig de juiste correcties uit. Ik bekeek alle "details" en elimineerde "mogelijke gevaren...!"

 

Ik ben erg blij met deze activiteit, omdat het een voortdurende stimulans is om het steeds beter te doen en ik put veel genoegen uit de waardering van mijn gasten. Ik volg mijn gasten vanaf het reserveren tot het einde van de vakantie en onderhoud constante maar discrete communicatie.

Superhost-status is een mooie erkenning en ik blij ben dat ik deze heb terugverdiend. 

 

Ik verhul niet dat ik bij elke aankomst angstig hoop  dat alles naar tevredenheid van de gasten is en dat ze zich bewust worden van de zorg en aandacht voor het huis om hun vakantie in het prachtige Alghero aangenaam te  maken.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf