Hallo , Kan iemand mij helpen? Reeds voor de tweede maal heeft airbnb  verkeerde tarieven aangerek

Hilde11
Level 2
Ypres, Belgium

Hallo , Kan iemand mij helpen? Reeds voor de tweede maal heeft airbnb  verkeerde tarieven aangerek

Hallo ,

Kan iemand mij helpen?

Reeds voor de tweede maal heeft airbnb  verkeerde tarieven aangerekend aan de huurders.
Ik verhuur een appartement met twee slaapkamers, living, bad, douche, keuken, living, tv, ...

de prijs is 149 per nacht met een volledige en uitgebreid ontbijt inbegrepen. Dus als een B&B.

Ik gebruik geen slimme tarieven. Ook niet de prijstips (lampje)
Ik werk altijd met een vaste prijs, 149 eur/ nacht / 4 personen / 4 x ontbijt inbegrepen./ gehele appartement. (wj wonen op gelijkvloers) Geen aangepaste tarieven  voor korte of lange periodes, hoog of laag seizoen, geen onderhoudskosten,... altijd één en dezlefde prijs het hele jaar door.

Nu kreeg ik een aanvraag, heb ik ook geaccepteerd voor 2 nachten. Echter klopt de prijs niet, airbn rekent slecht 113 euro per nacht aan ipv 149 /nacht.  Dat is een verlies van 72 euro !!! Dit kan toch niet, heel appartement met uitgebreid  ontbijt voor slechts 28,5 per persoon. Waar airbnb dit bedrag uithaalt, weet ik niet.

Werk al sedert 2014 met airbn, nooit geen problemen gehad, een vlotte machine om mee te werken . Tot op heden. Dit is reeds de derde keer in enkele maanden tijd dat ik dit voor heb en centen verliers.

Gemaild... we zullen zo snel mogelijk antwoorden. Gebeld, uiteraard in het Engels, zullen terug bellen.

Helaas een week verder en weer niks...
Iemand zelfde problemen meegemaakt?
groetjes, hilde

16 Antwoorden 16
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Hilde11 

Ik zie 5 advertenties in je account, 2 ervan gaan over "cosy stay for four". Maar die 2  advertenties lijken identiek te zijn, alleen de prijs verschilt.  De ene is 149,-, de andere is 115,-

Heb je soms dubbele advertenties geplaatst ? Of is het gedaan omdat de ene met ontbijt is en de andere niet ?

https://www.airbnb.com/users/25182074/listings

Met vriendelijke groet,

Emiel

Hilde11
Level 2
Ypres, Belgium

Inderdaad, de mensen kunnen adevertentie kiezen met of zonder ontbijt. Vandaar ook de meerdere advertenties en verschillende prijzen.

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Hilde11 , @Emiel1 ,

 

Maar dan hebben deze gasten zeker bij je geboekt zonder ontbijt...?

 

Groetjes,

Lia

Nee hoor, wel degelijk : 'Cosy stay for gour, breakfast included!!'.

Ondertussen nog eens contact gehad met airbnb, wel vriedenlijk onthaald. (mag ook gezegd worden)

Het probleem ligt  dus niet bij mij. Airbnb zoekt het verder uit.
Dus ik ben in 'blijde verwachting' . Het is nu wat het is voor deze boeking, en de vorige in mei,  ondertussen 128  euro al misgelopen. Maar ik reken op airbnb dat ze een fout vinden en herkennen, zodat ik dit in de toekomst niet meer voorheb. Was jammer genoeg wel weer in het Engels. 

Was altijd heel tevreden met airbnb, maar de laatste maanden is het niet meer zo leuk. Kalenders die niet meer zichtbaar waren, zodat ik die niet meer kon blokeren als er een reservatie was op één van mijn andere advetenties, bang dat ik zo dubbele boekingen zou hebben. Mijn grootste angst dat er hier verschillende gasten aan mijn deur staan.Bedankt voor jullie reactie! Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

Groetjes, hilde

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Hilde11 

OK, dus dat wordt een zeer eenvoudig ontbijt voor deze gasten, die boeken inclusief ontbijt, maar om nog duistere reden de prijs betalen voor logies zonder ontbijt. :>)

Ben benieuwd met welke verklaring Airbnb gaat komen....

Remco12
Level 2
The Hague, Netherlands

lekker dan, ben vandaag eigenaar geworden appartement en op Airbnb. Heb de prijs van vannacht naar eur 75,- gezet maar nu is de hele periode aangepast!

 

Iemand boekt dus voor eur 75,- ipv 299 per nacht voor een topappartement in Hoogseizoen voor 10 dagen! Is niet echt een reeele prijs voor het gebodene...

 

Wat kan ik doen ? is echt een fout dit. Ik paste het aan voor alleen vandaag maar blijkbaar opeens hele periode doorgevoerd. 5-6 / 6-6

 

Heb klant al geappt. maar geen reactie. Als ik cancel kan ik die periode niet meer verhuren ?

 

Graag advies want dit is echt fout en denk dat klant dat ook wel weet.....

 

Bedankt,

 

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Remco12 

Als je 1 datum een andere prijs wilt geven, dan doe je dat handmatig  in je calender. Als je de basisprijs aanpast, geldt die uiteraard voor alle data  Maar een aanbod is een aanbod ! De gast staat in zijn/haar recht als ie geen prijsaanpassing accepteerd. Ik zie overigen dat momenteel geen data beschikbaar zijn om te boeken, dus blijkbaar heb je alles even op slot gezet.Enige mogelijkheid is om contact op te nemen met Airbnb met verzoek om boetevrij te annuleren wegens gemaakte fout. En inderdaad, als je zelf annuleerd, gaan betreffende data  "op slot".

 

Hilde11
Level 2
Ypres, Belgium

Hallo,

Ik heb niets geblokkeerd, wel veel boekingen de komende periode.
Ondertussen nog eens contact gehad met airbnb, nu wel vriedenlijk onthaald.

Het probleem ligt niet dus niet bij mij. Airbnb zoekt het verder uit.
Dus ik ben in 'blijde verwachting' . Het is nu wat het is voor deze boeking, en de vorige in mei. Maar ik reken op airbnb dat ze een fout vinden en herkennen, zodat ik dit in de toekomst niet meer voorheb. Was jammer genoeg wel weer in het Engels. 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Remco12 , @Emiel1 ,

 

Ja ik zou het advies van Emiel volgen en proberen met Airbnb in overleg te gaan, ben benieuwd!

 

Groetjes,

Lia

Hallo,


Ondertussen nog eens contact gehad met airbnb, wel vriedenlijk onthaald. (mag ook gezegd worden)

Het probleem ligt  dus niet bij mij. Airbnb zoekt het verder uit.
Dus ik ben in 'blijde verwachting' . Het is nu wat het is voor deze boeking, en de vorige in mei,  ondertussen 128  euro al misgelopen. Maar ik reken op airbnb dat ze een fout vinden en herkennen, zodat ik dit in de toekomst niet meer voorheb. Was jammer genoeg wel weer in het Engels. 

Was altijd heel tevreden met airbnb, maar de laatste maanden is het niet meer zo leuk. Kalenders die niet meer zichtbaar waren, zodat ik die niet meer kon blokeren als er een reservatie was op één van mijn andere advetenties, bang dat ik zo dubbele boekingen zou hebben. Mijn grootste angst dat er hier verschillende gasten aan mijn deur staan.Bedankt voor jullie reactie! Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

Groetjes, hilde

heb ook steeds problemen met huurders  houdenzich niet aan de afspraak  maar ze worden beschermd door airbnb   ze dienen klacht in (allemaal leugens ) en krijgen zo 20% korting  maar wij als verhuurders  worden niet geloofd nog gehoord   is app in turkije   zoeken de laagste prijs  en vertrekken zonder sleutels terug te geven  of laten het als een vuilbak achter en krijgendan nog korting ook   heb waarborgsom gevraagd maar airbnb zegt dat ze dat niet moeten betalen  en vertrekken zo zonder iets te betalen en laten alles als bordeel achter  engeven sleutel aan gebuur    airbnb beschermd ons als huurder niet    later klacht  indienen  en geen resultaat  ik ga  app verkopen en niet meer verhuren  aan dat slecht volk      het juist wij als verhuurders die het risico lopen  hoe gaat het app er nu  uitzien na verhuur (ja hoe lager de huurprijs  hoe slechter volk er komt huren  soms echt crapul 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Geert23 

Helaas gaat het niet altijd van een leien dakje en zeker als je appartment helemaal in Turkije ligt en mogelijk het toezicht ter plekke niet optimaal is ?

Maar je bericht heeft verder geen relatie met het probleem hier van @Hilde11  , wat gaat over verkeerde berekeningen.

Met vriendelijke groeten,

Emiel

Beste Airbnb ik heb nog steeds het geld niet ontvangen van mijn eerste huurders wanneer betalen jullie uit?

 

mvg Esther hamburger

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Esther423 ,

 

Volgens mij kan je het beste contact opnemen met Airbnb, dan kunnen ze daar kijken hoe het ervoor staat.

 

Succes!

Groetjes, Lia

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf