Hallo iedereen in de Dutch Community Center!

Alexandra316
Level 10
Lincoln, Canada

Hallo iedereen in de Dutch Community Center!

Hallo Dutch Community Centre! Ik ben enorm enthousiast om hier te zijn. Ik ben al vier jaar actief op het Engelstalige community, maar toen ik in november 2020 vanuit Canada naar Nederland verhuisde, dacht ik dat ik even langs zou komen om mezelf voor te stellen.

 

Ik begon in september 2017 met het hosten van een appartement op de benedenverdieping van mijn huis. Ik woonde in de regio Niagara, dicht bij de grens met de staat New York en ongeveer een uur rijden van Toronto. Afgezien van de beroemde Niagara Falls, is het ook de druiventeelthoofdstad van Canada, en ik woonde in het toepasselijk genaamde dorp Vineland.

 

De meeste van mijn gasten bezoeken het gebied voor bruiloften en om op wijntours te gaan. Vorig jaar schreef ik een bericht over de Niagara-regio voor het Community Centre: je kunt het hier bekijken [DISCOVER] Niagara, Canada - Airbnb Community (withairbnb.com). Ik heb ongeveer 800 gasten afgespoten in 400 verblijven sinds ik begon. Ik ben ook een hondvriendelijke gastheer en ik denk dat ik samen met hun mensen ongeveer 300 viervoeters heb ontvangen.

 

Coogan, Bexley and AlonsoCoogan, Bexley and Alonso

 

Ik ben eind vorig jaar naar Apeldoorn verhuisd voor werk, net toen de lockdown-maatregelen hier begonnen te verscherpen. Ik woon in Apeldoorn Zuid, heel dicht bij de Nationale Parken van de Veluwe, iets wat ik leuk vind aan de omgeving. Ik heb mijn drie honden meegebracht uit Canada: ik heb Bexley, de gepensioneerde Amerikaanse race-windhond, en Alonso en Coogan, beide galgo's, die werden gered uit Spanje. Ik hou ervan hoe hondvriendelijk het hier is. We gaan vrijwel elke dag naar de aangelijnde bossen, zodat ze kunnen rennen en van de natuur kunnen genieten.

 

Verhuizen tijdens een wereldwijde pandemie is moeilijk geweest, maar ik geniet echt van mijn nieuwe thuisstad en leer Nederland kennen. Ik zou graag uw suggesties horen over plaatsen die ik zou moeten bezoeken, vooral als ze hondvriendelijk zijn! Naast veel bezoeken aan de parken in de Veluwe, ben ik via de Afsluitdijk, Haarlem, de Kinderdijk, Zaanza Schanz, Dordrecht, Rotterdam en Hoek van Holland in Amsterdam, Friesland geweest. Ik ben ook veel in Overijssel geweest, waaronder Hengelo, Enschede, Delden en Oldenzaal.

 

Afgezien van de honden en Airbnb, ben ik absoluut dol op sparen, en ik heb genoten van het bezoeken van tweedehandswinkels hier als het is toegestaan. Ik verzamel vintage metalen Tonka-vrachtwagens in schaal 1: 8, dus ik besteed veel tijd aan het zoeken naar ze. Ik hou ook van hardlopen en yoga. Het leren van Nederlands heeft ook veel van mijn tijd in beslag genomen! Lezen en schrijven gaat goed, maar spreken is een uitdaging. Ik ben van nature introvert en ik vind het moeilijk om mezelf daar buiten te plaatsen, vooral wanneer iedereen hier uitstekend Engels spreekt. Ik ben deze week net begonnen met een nieuwe cursus die zich richt op gesproken taal.

 

View of ApeldoornView of Apeldoorn

 

Qua leven en cultuur vind ik het in Nederland vrij gelijkaardig aan Canada: open en accepterend. Het enige verschil dat ik heb opgemerkt en waardeer is de "Dutch directness". Ik heb ook genoten van het leren over de Nederlandse cultuur door middel van boeken en enkele van de virtuele museumexposities die momenteel worden aangeboden door instellingen zoals het Rijksmuseum. Mijn favoriete boek tot nu toe is How the Dutch are Different van Ben Coates. Ik hou ervan hoe positief hij is over het land en de cultuur. Ik zou graag uw suggesties voor andere boeken of bronnen willen bekijken - hoewel houd er rekening mee dat mijn leesvaardigheid in het Nederlands dichter bij Jip en Janneke ligt dan bij Gerard Reve!

 

Twickel, one of the places my dogs and I have visitedTwickel, one of the places my dogs and I have visited

 

Een van de uitdagingen hier waarvan ik zeker weet dat velen van jullie hier in Nederland bekend zijn, is het vinden van huisvesting. Ik had het geluk een appartement te huur te vinden in de buurt van mijn kantoor en mijn drie honden toe te laten, maar ik ben van plan hier zo snel mogelijk een huis te kopen en ik zou het geweldig vinden om te blijven verhuren.

 

De huizenmarkt is hier erg competitief: de meeste woningen staan ​​binnen 2 dagen onder optie. Het is een zeer concurrerende markt voor kopers. Er zijn ook regels in Apeldoorn rond Airbnb-hosting die het moeilijk maken: het moet ofwel een thuissituatie zijn, waar ik me momenteel niet zo prettig bij voel, of een zelfstandige woning bezitten die exclusief voor Airbnb wordt gebruikt. Het hosten van een tiny house op het terrein of een appartement dat deel uitmaakt van je huis is blijkbaar niet toegestaan. Mijn ideale plek is een woonboerderij met gastensuite, ideaal vlakbij Apeldoorn. Ik zou graag meer horen over wat voor soort ruimte je huurt en hoe je je Airbnb-accommodatie hebt gekozen. Ik zou ook dol zijn op uw tips voor het kopen van een huis in Nederland. Ik werk momenteel samen met een makelaar om me door het proces te helpen, maar ik zou het perspectief van andere verhuurders in de omgeving erg op prijs stellen.

 

My dream Dutch house!My dream Dutch house!

 

Ik zou over het algemeen ook graag wat nieuwe mensen ontmoeten! Het was moeilijk om vrienden te maken tijdens de pandemie, en een vriendelijk hallo zou zeer op prijs worden gesteld. Ik kijk ernaar uit jullie allemaal beter te leren kennen.

28 Antwoorden 28

@Robert4552 Nieuwe Nederlander: ik vind dat leuk :-). 

 

Dank u wel. Ik ken Beekbergen vrij goed: ik verbleef daar in het Fletcher Hotel toen ik mijn uitgebreide sollicitatiegesprek had en reed elke dag met de fiets naar kantoor. Het lijkt een heel leuk stadje. Het pannenkoekenrestaurant daar is een van de slechts twee restaurants waar ik ooit in Nederland heb gegeten (bedankt Corona!).

 

Ieke127
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Hallo Alexandra 

ik heb een vakantiehuisje in de verhuur vlak bij (14 km) Apeldoorn dus als je info wil of een keer daar langskomen , ben je van harte welkom of even bellen ☎️ 

06 52355806 

met vriendelijke groet ieke 

Matthias327
Level 1
Middelburg, Netherlands

Mooi verhaal! Leuk dat je O je best doet om te integreren. Je ontdekkingstocht door nl mist nog de mooiste provincie; zeeland. Al is de Veluwe ook prachtig. Veel succes met je uitdagingen en ontdekkingen

@Matthias327 Dank u wel! Ik kijk er naar uit om Zeeland te bezoeken: het ziet er echt prachtig uit.

 

Nick1809
Level 2
Delft, Netherlands

Hi Alexandra,

 

wat schrijf je al goed Nederlands! Knap hoor. 

ik weet niet zeker of ik je kan helpen, maar ik kan je wel vertellen wat ik zelf heb gedaan. Bij mij begon mijn onderzoek naar AirBnB toen ik mijn vorige woning had. Ik was opzoek naar een manier om van mijn huis wat voornamelijk een kostenpost was om te zetten naar iets wat geld opleverde. Ik zag het echter niet zitten om vreemde mensen in mijn huis te ontvangen en dus heb ik van alles overwogen, kelder onder het gehele huis laten maken een aparte opbouw, Tiny house in de achtertuin of simpelweg alleen verhuren wanneer ik zelf op vakantie ben. Echter geen van de ideeën vond ik uiteindelijk een goede optie en dus ben ik AirBnB voor een periode “vergeten”. 

Een jaar nadat ik hierover nadacht heb ik mijn huis verkocht en een stuk grond gekocht in Delft, een plek op een dijk direct aan de Schie. Vanuit de Schie vaar je zo het centrum van Delft in maar ook Rotterdam en in principe overal waar je kan varen tot aan de zee. 

Aangezien de bouw vergunning erg lang op zich liet wachten door verschillende redenen ben ik begonnen met het aanleggen van de tuin en in die tuin wilde ik een schuur bouwen om gereedschap en dergelijke op te bergen maar dacht ik, aangezien ik het toch zelf bouw en ik nu de tijd ervoor heb, dan wil ik wel dat het een mooie schuur wordt. 

Bij het tekenen van de “schuur”, vond ik het erg op een huisje lijken en toen kwam bij mij het idee van AirBnB weer omhoog. Ik dacht; als ik het toch zo mooi maak, dan kan ik het net zo goed voorzien van douche, toilet en keuken. Als ik het dan niet kan verhuren, kan het nog doorgaan als guesthouse en eventueel kan ik alsnog mijn gereedschap kwijt. 

Nu 2 jaar later ben ik blij dat ik die keuze gemaakt heb, hoewel ik er weinig van had verwacht bleek de keuze om een Tiny house te bouwen en deze te verhuren een uitstekende. Mijn gasten waarderen het feit dat ze direct aan het water zitten en de ervaring van het leven in een Tiny house meemaken en ik verdien mooi bij. 

Bij het bouwen heb ik er wel voor gezorgd dat het zoveel als mogelijk gescheiden is van mijn woonhuis, dit zorgt ervoor dat mijn gasten en ikzelf kunnen genieten van een zekere privacy. Persoonlijk denk ik dat dat belangrijk is. 

Hoewel ik dus niet een panklaar antwoord voor je heb, en veel natuurlijk afhangt van je budget, zou je dit idee uiteraard wel kunnen onderzoeken. Vaak mag je vanuit de geldende bestemmingsplannen bijgebouwen bouwen. En dus is het ook mogelijk om deze te verhuren. 

Een fiscale tip; wanneer het bijgebouw voldoende ver van de woning af staat, wordt het als losse entiteit behandeld en zijn de huur inkomsten belasting vrij. In mijn geval is dat zo’n 45 meter. 

Succes met je zoektocht en hopelijk kan je hier iets mee!

 

Groetjes,

Nick

@Nick1809 Dank u wel!

 

U huis ziet er prachtig uit. Ik hou van de omgeving. Ik wil heel graag Delft bezoeken, maar ik wacht tot de dingen wat meer opengaan, zodat ik enkele plaatsen kan bekijken die aardewerk verkopen. Ik heb wat onderzoek gedaan en er is mij verteld dat u hier geen klein huis op de terrein mag hosten, tenzij het een huisvesting vereist voor een familielid, zoals een ouder of gehandicapt familielid. Ik zal er dieper op in moeten gaan, want ik ben het met je eens: ik deel liever geen ruimtes. Mijn advertentie in Canada is een apart appartement.

 

Nick1809
Level 2
Delft, Netherlands

Het hangt volgens mij voornamelijk van het bestemmingsplan af. In mijn geval mag er heel veel (los van permanente bewoning). 

je kunt de bestemmingsplannen inzien op www.ruimtelijkeplannen.nl 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Alexandra316 

 

Welkom, je bent echt super goed bezig met de Nederlandse taal, gebruiken en gewoontes, mijn complimenten daarvoor! Hopelijk vind je binnenkort een fijne woning voor jou en je 3 lieve honden die  ook geschikt is voor de verhuur. Wij wonen in het midden van het land, in Vianen, bij de Uiterwaarden en hier is het net op de meeste plekken in Nederland ook haast niet te doen om een huis te kopen.

 

Veel succes met je zoektocht en een fijn weekend gewenst,

Lia

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Alexandra316 

Mooi verhaal !

Natuurlijk ben ik nieuwsgierig welke plaatsen je in provincie Friesland (officieel: Fryslân) hebt bezocht.

En de huizen zijn hier goedkoper vergeleken met Midden Nederland....

 

Emiel

Hello @Emiel1 ! I've only really visted Harlingen, unfortunately. I hope to see more of it this summer. I'd also love to visit Terschelling. 

Alexandra316
Level 10
Lincoln, Canada

Bedankt voor het warme welkom van iedereen! Het wordt echt gewaardeerd! Zo leuk om te horen van zoveel gastheren.

Hallo @Alexandra316,

 

Mooi om te lezen, wat ben je al lekker actief  om te interegeren en wat spreek je de Nederlandse taal goed, top!

 

Ik woon ook in Apeldoorn en ga naar verwachting eind deze maand een chalet krijgen op een camping in de buurt. Sinds kort ben ik heb ik me aangemeld voor airbnb, en zodra het chalet er staat zal ik online gaan. 

 

Als je het leuk vindt, kunnen we een keer afspreken.

 

Groet en een fijne dag,

Tanja

Fia913
Level 2
Gelderland, Netherlands

Hoi @Alexandra316.

 

welkom in Nederland.

Ik heb 2 huisjes op de veluwe op Airbnb.

Eentje via een een park, niet zo makkelijk maar toch wel wintgevend.

De ander heb ik op een klein parkje in Ermelo, huurgrond maar mag wel verhuren via airbnb.

Probeer gewoon een niet te groot vakantiehuisje te kopen, leuk op te knappen en een  leuke prijs te vragen. 

Succes!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Fia913, top dat je nog even hier op terug komt 🙂 

 

Hopelijk ziet @Alexandra316 je berichtje!

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf