Heel vies achtergelaten huisje

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

Heel vies achtergelaten huisje

Hoi medeverhuurders, 

 

Vandaag is er een gast  vertrokken die voor het eerst via airbnb huurde. Deze gast was supervriendelijk maar liet het huisje als een zwijnenstal achter:

 

- hele kussensloop vol bloedvlekken

- overal kruimels in de stoelen, op de bank, op de grond (waardoor ik nu mieren heb die ik niet had) 

- wijnkringen op de tafels

- kringen op de houten eettafel omdat er hete pannen op gezet zijn zonder onderzetters

- haren in de wasmachine

- filter van de droger vies en opvangbak ramvol

Etcetera etcetera.  Kortom, niet wat je wil.

 

Ons huisje is oud (uit 1910) en dat zie je op punten ook. Maar je hebt het helemaal voor jezelf, stukje tuin erbij, eigen parkeerplek, badkamer en keuken. Het is nog niet 100% af maar dat lijkt me geen reden om er zo'n zooi van te maken. Of zie ik dat verkeerd?

 

Ik ben ook heel benieuwd wat je hiertegen kunt doen, ik vind het lastig om een slechte review te schrijven maar zo'n bende gun je niemand. Wat zouden jullie doen?

 

Groetjes, Klarieke

8 Antwoorden 8
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Klarieke0 

 

Ja dat is echt verschrikkelijk balen als mensen zo'n zwijnenstal achterlaten, hoe durven ze het! Ik zou het zeker in de review zetten zodat andere hosts ook weten waar ze mee te maken krijgen als deze gast bij ze wil boeken. Wij hebben het gelukkig maar een paar keer meegemaakt in de 3.5 jaar dat we een studio verhuren via Airbnb en vonden dat in het begin ook heel lastig maar het is belangrijk om het wel te doen voor je mede hosts. Verder kan je er ook een melding van maken bij Airbnb.

 

Hopelijk heb je verder juist hele fijne gasten,

Groetjes Lia

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

Hoi @Wim-En-Lia0, thanks!  Ik heb een 1 gegeven voor netheid en de huisregels flink aangescherpt. Nu heeft de gast aan alle regels voldaan die er waren, maar zaken die ik onder gezond verstand vind vallen zijn kennelijk toch noodzakelijk om expliciet te melden. Gelukkig zijn de andere gasten die ik heb gehad netter met de ruimte omgegaan! 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Klarieke0 

Daarnaast staat in de Algemene Voorwaarden van Airbnb (helaas alleen in het engels) in sectie 4 (voorwaarden for gasten):

" you are responsible for leaving an Accommodation (and related personal property) in the condition it was in when you arrived"

 

https://www.airbnb.nl/help/article/2908/gebruiksvoorwaarden#EU4

 

 

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Emiel1  dat hadden deze gasten duidelijk niet gelezen 😞

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hai @Klarieke0 

 

Ik denk dat je het van zulke gasten toch nooit gaat winnen, ze denken gewoon heel anders over de boel netjes achterlaten dan de gemiddelde Nederlander denk ik 😉 toch verstandig dat je het gemeld hebt.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Klarieke0 @Emiel1 @Wim-En-Lia0 

AirBnb heeft een schaderegeling. Daar heb je maar kort  de tijd voor en je moet het ook melden voordat een nieuwe gast de woning heeft betrokken.
Zeker een opmerking in de review plaatsen. Daar doe je toekomstige verhuurders alleen maar een plezier mee.

Hallo @Klarieke0,

 

Vervelend dat je het zo hebt aangetroffen na vertrek. Ik ben hier nog niet echt bekend, maar is er niet iets van een soort 'zwarte lijst' met namen van slechter huurders zodat je die lijst kunt checken van tevoren?

 

Groet,

Tanja

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Tanja270 Die is er geloof ik wel, maar dat had hier niet geholpen. Deze huurder was voor het eerst via Airbnb te gast. Er waren dus geen eerdere reviews of ervaringen. Ik heb het wel in de review gezet, daar heeft een volgende verhuurder misschien wat aan. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf