Hoe creëer je een gastvriendelijke ruimte?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe creëer je een gastvriendelijke ruimte?

dining room.png

 

 Hallo!

 

De kern van Airbnb wordt gevormd door geweldige hosts zoals jullie. Hoe meer je host hoe meer je gewend raakt aan gasten die in je huis zijn en wat ze comfortabel vinden. Wanneer je net begint als nieuwe host, kan het moeilijk zijn om te weten hoe je je reserve kamer of ruimte kunt veranderen in een plek voor betalende gasten.

 

Dingen zoals; welk stijl decor moet ik kiezen om meer gasten aan te trekken, maar me toch huiselijk voelen, wat voor soort bed, moet ik mijn spullen hier achterlaten, moet ik mijn gasten persoonlijk verwelkomen. Dit zijn slechts een aantal dingen om over na te denken en dus is het makkelijk te begrijpen waarom dit ontmoedigend kan zijn.

 

Je kunt enorm veel advies in de community vinden over verschillende onderwerpen die van pas zouden kunnen zijn. Hier zijn er maar een paar (alleen in het Engels beschikbaar):

 

Een privé kamer hosten — wat zijn jouw tips? / Hoe maak je een slaapkamer uitnodigend voor gasten?

 

Hoe heb jij een gastvriendelijke ruimte gecreëerd? Had je een plan of is het iets wat in de loop van de tijd geëvolueerd is? Wat zijn volgens jou de belangrijkste elementen?

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

Wij merken dat een van de belangrijkste zaken – bij het verhuren op Airbnb – het zogenaamde “Wauw”-Effect, bij aankomst is.

Als mensen arriveren, dan moeten er ook dingen zijn, die ze eigenlijk nog niet wisten of konden weten, en waar ze positief door verrast worden (Under-sell, Over-deliver. Wordt dat ook wel genoemd).

Daar horen zaken bij, als een zeer volledig ingerichte keuken, die van alle gemakken voorzien is.

Maar ook bepaalde gadgets, zoals: Smartlampen (die ook als Bluetooth Speaker te gebruiken zijn), grappige dingetjes (een klok in de vorm van een blokje hout, die alleen even een halve minuut de tijd weergeeft, als je in je handen klapt) of juist heel handige en praktische dingetjes (een weegschaal om je koffer mee te wegen). En dat soort zaken.

Wij horen dan ook best vaak: “A home from home”.

 

En uiteraard niet te vergeten: Communicatie!

Niet overdreven, niet iedere keer weer vragen of alles nog naar wens is.

Maar gasten vriendelijk en professioneel te woord te staan. Zorgen dat ze echt weten, dat ze alles aan je kunnen vragen.

Als gasten vooraf gemeld hebben, dat ze ergens specifiek voor komen. Vraag daar dan ook een keer naar.

Dat creëert toch een beetje een band.

 

Ook zorgen dat alles op orde is, dus geen versleten of defecte zaken.

 

Bij ons lijken deze zaken gecombineerd, goed te werken. Want "Enorme Gastvrijheid" is het hoogst scorende compliment, wat we krijgen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf