Hoe heb jij je als host ontwikkeld?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe heb jij je als host ontwikkeld?

Hosten evaluatie.jpeg

 

Hallo,

 

Zoals met de meeste dingen, is het altijd goed om te voelen dat je vooruitgang boekt. Of je nu al jaren of misschien maar een paar maanden verhuurd, de progressie als host kan enorm zijn. De dingen die je leert nadat je elke gast bij je thuis hebt verwelkomt, zijn erg handig! Misschien heb je eindelijk een bepaalde schoonmaakroutine of een checklist onder de knie gekregen?

 

Voel jij dat je veel ervaringen hebt opgedaan en dat dit het hosten (verhuren) makkelijker maakt voor jou?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

8 Antwoorden 8
Bart67
Level 1
Turnhout, Belgium

Hoe heb ik mij als airbnb host ontwikkelt?  Door vallen en weer op te staan, eigenlijk heb ik tot hiertoe nog geen slechte ervaringen meegemaakt!  Wel moet ik zeggen dat airbnb zelf niet altijd even fair is,! Als ik een keer een slechte recentie  krijg dan wordt ik geschortst, ik vindt dit dan niet fair omdat er een klant niet kontent is ondanks ik aan alles voldoe!  Ik doe dit met hard en ziel!!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom @Bart67

 

Ik ben zelf ook host geweest en ik heb ervaren dat het niet altijd even makkelijk is. Ik heb een gast gehad die niet heeft gelezen wat er allemaal beschikbaar is mijn huis. 

 

Op dit moment doe ik het even lekker rustig aan en wie weet zal ik later misschien weer aan de slag gaan als Airbnb host :-). 

 

Verwacht jij nog gasten dit weekend? 

 

Quincy 

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Renée38
Level 2
Lewedorp, Netherlands

Ha Quincy, wij hebben ons ontwikkeld door goed na te denken over wat we zelf zouden verwachten als gast..... en door te luisteren naar tips, die we altijd vragen aan onze gasten. Sommige van die tips zijn echt fijn, zoals bv het neerleggen van een nieuw schoonmaaksponsje op het keukenblok voor iedere nieuwe aankomst. Kleine dingetjes die super worden gewaardeerd door onze gasten. Hartelijke groet, Renée

Aukje2
Level 2
Haarlem, Netherlands

Zo kreeg ik eens een tip om een mand met sloffen te kopen. Iedereen voelt zich direct thuis 🙂 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Goed idee @Aukje2! Ik heb daar zelf nog niet aan gedacht :-). 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Renée38

 

Naar je gasten luisteren is inderdaad erg belangrijk! Ik had altijd een klein kladblokje waar gasten feedback konden achterlaten. Nu moet ik zeggen dat de meeste mensen gewoon een leuk berichtje achterlieten en sommigen feedback :-). 

 

Verwacht je binnenkort nog gasten? 

 

Groetjes,

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Ja wij doen het ook op die mannier, we vragen ons steeds af hoe we het zelf graag willen hebben en gebruiken ook tips van andere host. TV programma's over B&B vinden we ook leuk om te kijken, je steekt er soms toch weer wat van op.

 

Fijn weekend allemaal,

Lia

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Quincy,

 

Wij zijn momenteel al weer enige jaren actief op Airbnb en verhuren met veel plezier.

Aanvankelijk waren wij zo groen als gras, op het gebied van verhuren en Airbnb.

Dus heel veel geleerd. Veel lezen en onderzoek gedaan. Aandachtig luisteren naar wat anderen te melden hebben (op deze community, maar ook op andere sites). En de feedback van je gasten altijd zo serieus mogelijk nemen.

En op basis van die bevindingen ook best wel veel geïnvesteerd, in de loop der jaren.

Tegenwoordig durven we daarom eigenlijk wel te stellen, dat we het hele spelletje nu voor nagenoeg 100% onder controle hebben. Echter, je weet maar nooit wat je eventueel weer te wachten staat, bij de volgende verhuur.

Ook wij hebben inmiddels weleens gasten mogen ontvangen, die niet makkelijk tevreden gesteld konden worden (laat ik me maar even enigszins genuanceerd uitdrukken). Dat treft iedere verhuurder vroeg of laat wel een keer! Slechts een kwestie van tijd en aantallen.

En dan komt het er pas echt op aan, hoe je daarmee omgaat.

Vaak kun je eventuele problemen aan zien komen – en er op voorsorteren, maar soms ook totaal niet.

Als een gast boekt, of een aanvraag indient. Dan zoek ik altijd de eventueel voormalig achtergelaten beoordelingen van die gast op. Dat geeft vaak een heel goed beeld, van de echte persoonlijkheid van de gast.

 

Verder (En Airbnb zal het wellicht niet helemaal met me eens zijn): Maar met hogere prijzen, krijg je doorgaans de betere gasten!

Ook de profielfoto kan heel veel vertellen over wat je mogelijk te wachten staat! Bepaalde aspecten van een persoonlijkheid zijn namelijk ook nog weleens te herkennen aan sommige uiterlijke details en kenmerken. Zelfs het niet hebben van een profielfoto, is er daar een van.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf