Hoe houd je de kosten van energieverbruik laag?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe houd je de kosten van energieverbruik laag?

Quincy_0-1655393990358.jpeg

 

De laatste jaren zijn de energiekosten aanzienlijk gestegen, wat heeft geleid tot hogere tarieven en hogere energierekeningen voor iedereen.

 

Soms worden deze kosten door de Host doorberekend aan de gasten, door het dagtarief te verhogen, of door elektriciteit bovenop de verblijfskosten in rekening te brengen.

 

Hier zijn enkele tips en suggesties van andere Hosts om de kosten laag te houden:

 

1) Koop efficiënte apparaten - Oudere apparaten zijn vaak minder efficiënt, dus investeer in efficiëntere modellen en wattages.

 

2) Kies voor LED-lampen - Ze verbruiken tot 80% minder energie in vergelijking met conventionele lampen en hebben ook een langere levensduur omdat ze efficiënter zijn en minder energie verbruiken.

 

3) Strijk kleding maar één keer - Zorg ervoor dat je zo veel mogelijk kleding verzamelt om te strijken, controleer steeds de juiste temperatuur voor elk type stof en laat lichte kleding ten slotte strijken met het strijkijzer uit.

 

4) Controleer de bedrading van het huis - Gerafelde of blootliggende draden dragen bij tot energieverlies en kunnen schade veroorzaken aan toestellen.

 

5) Gebruik sensoren en thermostaat voor accommodatie - Het installeren van aanwezigheidssensoren voorkomt dat gasten het licht laten branden wanneer ze niet in de kamer zijn.

 

6) Factureer gasten voor energieverbruik - Installeer een energieverbruikmeter om de kosten beter te kunnen controleren, en bereken deze waarde door aan de gast.

 

7) Begeleid gasten om energie te besparen - Het is altijd raadzaam gasten eraan te herinneren hoe belangrijk het is om het licht, de airconditioning of de verwarming uit te doen bij het verlaten van de accommodatie en om de douche of de kraan niet onnodig te laten lopen.

 

8 )Was zoveel mogelijk kleding in één keer - Het wordt ook aanbevolen om altijd de meest geschikte wascyclus te gebruiken en kleding met vergelijkbare stoffen en kleuren te wassen, zodat het filter van de machine schoon blijft en onnodig spoelen wordt vermeden.

 

Laat ons weten wat jouw voorkeuren zijn en welke manieren je gebruikt om de elektriciteitskosten binnen de voorgestelde limiet te houden, en hoe je je gasten kunt aanmoedigen om hetzelfde te doen 😉.

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

4 Antwoorden 4
Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Quincy  Ik strijk niet omdat:

1 ik hang de was heel erg netjes op.

2 Strijken is stom

3 Het is volkomen zinloos werk. (Namelijk je strijkt iets glad en 10 minuten later is het weer gekreukeld)

4 Het is een slijtage slag voor je kleding en bedlinnen.

5 Kost veel te veel tijd om te doen. Tijd waarin je leuke dingen kunt doen.

6 En dan kost het ook nog eens een heleboel elektriciteit.

🤭😉😁

 

Groetjes Katja
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Ik strijk zo nu en dan wel eens wat gekreukelde kleren 😃. Vindt het overigens ook niet zo geweldig om te doen @Katja202

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik hoopte ook niet zoveel te strijken maar strijk nu zelfs de theedoeken 🤣🙈

 

Het beddengoed, de randjes van de badhanddoeken en theedoeken enzo dus. 

Ongestreken ziet het er gewoon echt niet uit in mijn nette huisje ( al zeg ik het zelf). 

 

Vorige week zou er airco komen. Die heb ik wel speciaal besteld met bediening op afstand zodat ik het uit kan zetten als de gasten weg zijn. 

 

Ik heb eens Aziatische gasten gehad die constant de verwarming op 30 hadden 🥵

Maar die hadden ook in 2 nachten 5 wc rollen gebruikt 😄

Duurzaamheid is niet voor iedereen vanzelfsprekend... alle apparaten en bedrading is helemaal nieuw en led

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Theedoeken? Die strijk ik dus nooit 😆 @Kirsten266 

 

Jeetje, 30 graden? Dat is echt overkill 😩 Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf