Hoe kies je de perfecte inchecktijd?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe kies je de perfecte inchecktijd?

20160721_SeasonalQ2_Carla_Portland_Elliott_1251.jpg

 

 

Hallo allemaal,

 

Het instellen van een inchecktijd is iets wat alle hosts moeten doen. Er zijn een paar dingen die je als host moet overwegen om je persoonlijke leven in balans te houden. Tegelijkertijd wil je er natuurlijk ook voor zorgen dat dit een goede ervaring is voor je gasten.

 

Sommige hosts stellen het tijdstip van inchecken zo in dat ze de gasten kunnen ontmoeten, of dat het huis klaar moet zijn nadat de laatste gasten hebben uitgecheckt, of misschien wanneer het het beste uitkomt voor de gasten.

 

Hoe heb jij je inchecktijd gekozen? Denk je dat dit invloed heeft op de boekingen?

 

Quincy

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

16 Antwoorden 16
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy 

 

Wij hebben als inchecktijd 14uur en uitchecken uiterlijk 11uur en dat werkt voor ons prima. Ik vind het wel lastig dat sommige gasten zo traag reageren als ik ernaar vraag hoe laat ze ongeveer in willen checken...ik ben er graag als de gasten hier aankomen, maar gelukkig hebben we ook nog een sleutelkluisje.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat is een mooie tijd @Wim-En-Lia0! Hebben jullie ooit gehad dat een gast niet wist hoe zo'n sleutelkluisje werkt? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy 

 

Nee dat kluisje wordt zelden gebruikt, als het nodig is geef ik de gasten van te voren de code en dan gaat dat prima.

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Hallo @Quincy en @Wim-En-Lia0 

Grappig onderwerp, want hiermee heb ik echt wel even gestoeid in het begin en nu vraag ik me soms nog steeds af of ik goed zit.

 

Mijn inchecktijd is om 15.00 uur en uitchecktijd is om 15.00 uur.

 

Het liefst zou ik de uitchecktijd willen vervroegen, maar ik snap dat je wel even wilt uitslapen als je ergens verblijft, dus vind ik 11.00 uur minimaal ( in een hotel of op een park moet je vaak eerder vertrekken, dus ik wil wil dat ik iets "beters" aanbied).

Inchecken had ik eerst om 13.00 uur. Ik heb dan 2 uur om schoon te maken, Dat is niet zoveel voor het hele huisje, want als je de ramen binnen en buiten erbij doet en ook gras moet maaien en soms wat reparatieklusjes, dan kom je echt in de knoei. Ik merkte ook dat gasten soms de afwas lieten staan en daar was ik dan een half uur mee bezig omdat het wasprogramma van de vaatwasser te lang duurde. Ik had het zweet op mijn voorhoofd staan en verzette de inchecktijd naar 14.00 uur.

 

Om in 3 uur schoon te maken en alles klaar te maken voor de volgende gaste red ik prima. Alleen is dan het volgende probleem: gasten checken namelijk graag later uit en komen eerder aan. Ondanks dat ik heel duidelijk ben in de in- en uitchecktijden gebeurt het echt nog vaak dat gasten zich verslapen en een half uur tot uur later vertrekken. Ik zit dan maar te wachten tot ik kan schoonmaken. Echt heel vervelend! Daarbij komt ook dat het soms gebeurt dat de gasten die volgen rustig één of twee uur eerder aankomen. Meestal hoor ik dan dat ze gewoon even wilden kijken of ze eerder in konden checken. Zo vervelend, want ik heb meer dan eens gehad dat ik hard aan het schoonmaken was en er ineens gasten in het huisje stonden!

 

Voor mij voelt het echt als domper om gasten gelijk weer weg te moeten sturen, want ik wil juist dat alles perfect is voor ze en niet dat het verblijf zo begint. Daarom heb ik nu de inchecktijd een uur verschoven naar 15.00 uur. Dat geeft me in zulke situaties net iets meer tijd.

 

Toen ik net begon ging ik ook vaak akkoord als gasten vroegen eerder of later te kunnen uitchecken omdat ik bang was dat het anders gevolgen had voor mijn recensies. Maar ik weet inmiddels dat het geen enkele invloed heeft. Al laat ik gasten een halve dag langer blijven dan kan ik nog een slechtere score verwachten ze iets niet goed vonden. Ik schuif dus niet meer met de tijden, wat het loont niet.

 

Ben benieuwd hoe de rest dat allemaal doet!

 

Groeten,

Sina

 

 

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Oh zo herkenbaar. Ben blij dat ik jouw verhaal even gelezen heb.

Groetjes Katja

Groetjes Katja
Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Oja, en ik laat gasten gewoon zelf inchecken hoor! In het begin wachtte ik op ze en spraken we een tijd af. Maar het gebeurde zó vaak dat ze dan later aankwamen en ik maar zat te wachten. Dan stonden ze ineens in de file of besloten ze onderweg nog wat te gaan eten. Daar zat ik dan maar te wachten. Nu checken ze helemaal zelf in en mijn sterrenscores zijn sindsdien heel erg omhoog gegaan. Ik krijg vrijwel altijd 5 sterren voor het inchecken 🙂

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Sina25 @Quincy 

 

Ja ik heb die 3uur tussen uit en inchecken ook nodig, ook hier zien we regelmatig dat de vuile vaat er nog staat terwijl het zo'n kleine moeite is om het even in de vaatwasser te zetten.

 

Later uitchecken heb ik ook een hekel aan, als ze uit zichzelf niet weggaan loop ik naar de studio en vraag dan of ze bijna klaar zijn en leg dan uit dat ik mijn tijd hard nodig heb om alles weer in orde te maken voor de volgende gasten, meestal gaan ze dan al snel weg.

 

Eerder inchecken mag als het bij ons uitkomt, dus als de studio al helemaal klaar is. ik begrijp wel dat als je bijvoorbeeld 's morgens vroeg aankomt op Schiphol dat het dan niet fijn is om tot 14uur te wachten voordat je kunt inchecken, als het niet vroeger kan ik bied ik aan dat ze wel de bagage hier al achter mogen laten.

 

Ik of Wim is er bij het inchecken, ik vraag ze altijd mij een berichtje te sturen als ze in aantocht zijn. Dat werkt over het algemeen prima en in geval van nood kunnen de gasten het sleutelkluisje gebruiken.

 

Ondertussen komen er wel veel annuleringen binnen door het Coronavirus, maar wij zullen vast niet de enige hosts zijn die daar last van hebben...

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Sina25 @Wim-En-Lia0, Ik heb vroeger wel eens gehad dat een gast om 01:00 uur 's nachts zou inchecken (ik was toen nog flexibel). De gast is bijna 2 uurtjes later aangekomen. Dat was tevens ook de laatste keer dat een late check-in heb gedaan :-). 

 

Ik host nu al een tijdje niet meer maar, vroeger waren mijn check-in tijden s'ochtends 05:00 - 07:00 en s'avonds 18:00 - 20:00 i.v.m. werk. Tegenwoordig kan ik gewoon van huis werken en eigenlijk de hele dag wel mensen ontvangen (mocht ik weer beginnen met Airbnb). 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy @Sina25 

 

Laten we hopen dat we over niet al te lange tijd weer onze gasten kunnen ontvangen en dat we hier allemaal gezond uit mogen komen...

 

Fijne dag,

Lia

 

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

Mijn uitchecktijd is 11:00 en de checkin is vanaf 15:00
De avond van tevoren stuur ik per whatsapp even een bedankbericht aan de verblijvende gast en schrijf daarbij nogmaals dat de uitchecktijd 11:00 is. Ik licht daarbij toe dat ik de tijd nodig heb om het appartement voor te bereiden op de volgende gast.

De dag van te voren stuur ik de komende gast via whatsapp een bericht waarin ik ze nogmaals welkom heet. Ik vraag ze (nogmaals) om aan te geven wat hun geschatte aankomsttijd is.

Wanneer ik kan inschatten wanneer het appartement klaar is, stuur ik de aankomende gast tijdig een bericht en biedt ze aan dat ze ook eerder mogen komen.



Linda3242
Level 4
Spijk, Netherlands

@Quincy 

 

Leuk onderwerp, ik heb hier bij mijn start echt op zitten puzzelen. 

 

Wij hebben als inchecktijd 16.00 uur en uitchecktijd 11.00 uur.  Pre-corona gaf ik de mensen zelf de sleutel van het vakantiehuis inclusief rondleiding door het huis. Vaak heb ik zitten wachten op gasten, het verhaal van @Sina25 is mij ook vaak overkomen. Tijdens de corona periode heb ik een sleutelkastje laten monteren, werkt perfect. Ik heb altijd vooraf digitaal contact met de gasten, en ook bij het afscheid. 

 

De tijd tussen 11.00 uur en 16.00 uur heb ik nodig voor de schoonmaak (dat besteed ik uit) en doe zelf de laatste check voordat de gasten arriveren. Die tijd is hard nodig, ook voor kleine reparaties, afvoer vuilnis en vervangen van defecte zaken, zoals bijvoorbeeld wijnglazen. Vaak willen gasten eerder komen, dat heb ik soms ook gedaan, maar dat werkt niet lekker voor mij. Dus nu doe ik dat echt niet meer. 

 

Het is een vakantiehuis en ik wil het echt op orde hebben, ook de plantjes buiten en de tuinmeubels. 

 

Dat gasten tijdig vertrekken is bijna geen probleem. De schoonmaakploeg staat echt om 11.00 uur voor de deur 🙂 Maar meestal zijn zij dan al weg en hebben dat mij ook laten weten. 

 

Het sleutelkastje behoud ik, ook na corona, het is zo handig. Mijn vakantiehuis is een twee persoons huisje, waar de hond ook welkom is. Ik heb tijdens corona ontzettend veel boekingen erbij gekregen. Het is wel veel meer werk om alles zuiver te ontsmetten, daarom is de tijd op de wisseldag ook echt nodig. 

 

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Quincy interessant draadje!

 

Bij mij is inchecken tussen 16.00 en 20.00 en uitchecken tussen 7.00 en 11.00. Als ik gelijk nieuwe gasten heb is die tijd tussen 11.00 en 16.00 hard nodig en bovendien ligt mijn dochter dan een paar uur in bed dus heb ik de handen vrij🙂. Ik probeer alleen wisselingen te krijgen op dagen dat mijn man of ik thuis is, wordt er in- of uitgecheckt op onze werkdagen dan blokkeer ik de dagen ervoor of erna, zodat ik in de avonduren kan schoonmaken. Het is altijd even puzzelen maar het komt ook altijd wel weer goed. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Klarieke0, wel erg interessant om te lezen hoe de schema's van alle hosts eruit zien 😃. Krijg je soms wel eens vragen van gasten om bijvoorbeeld eerder of later in/uit te checken? 

 

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

Hoi @Quincy Eén keer eerder laten inchecken, die gast vroeg of ze de bagage mochten droppen. Dat doe ik normaal niet, ik heb daar geen aparte ruimte voor en bij het schoonmaken staat het dan in de weg. Als het huisje al klaar is mag een gast gerust inchecken, anders moet hij echt wachten. Later uitchecken doe ik niet, het gaat van mijn schoonmaaktijd af. Tenzij het familie /vrienden betreft, dan blokkeer ik de kalender een dag langer. Maar dat is wel inkomstenverlies en dat doe ik dus niet zomaar, het kost mij zo €75 (mijn tarief per nacht) 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf