Hoe kunnen we gasten aanmoedigen om meer milieubewust te zijn?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe kunnen we gasten aanmoedigen om meer milieubewust te zijn?

people.png

Katy&Vincent.png

Hoi iedereen,
De onderstaande informatie is vertaald vanuit het Franstalige Community Center (zie origineel onderwerp hier), en geschreven door @Katy-and-Vincent0. Het is het resultaat van discussies in de Franse Community, die bestaat uit lokale clubleiders in het hele land. Zij stelden een voorstel op om de gasten bewuster te maken over het milieu tijdens het reizen. Ze willen graag een debat op gang brengen en aanmoedigen om meer ideeën te delen over dit onderwerp, dus we dachten dat dit een vraag is die we in alle community's kunnen stellen.

 

————————————————

 

Hosts ontvangen duizenden bezoekers, die niet allemaal op de hoogte zijn aan wat ze kunnen bijdragen aan het behoud van het milieu.

 

We observeren allemaal gedrag dat voor verbetering vatbaar is (verlichting de hele dag door, verwarming op volle toeren, vuilnisbakken vol met plastic afval...). Wat als wij, Airbnb hosts, besluiten om berichten door te geven aan onze gasten?

 

Dingen om naar uit te kijken (niet-uitputtende lijst)
Lichten aan
Overmatige verwarming of airconditioning aan met open ramen
Apparaten op stand-by
Onbeperkt waterverbruik (bad/douche)
Kraanwater vs. flessenwater, enz.

 

Wat voor boodschap moeten we afleveren?
Probeer je gasten niet te beschuldigen, maar wees aardig en welwillend.
Markeer eenvoudige acties die gemakkelijk te onthouden zijn
Gebruik voorbeelden die zijn geïmplementeerd in de accommodatie waarin de reiziger verblijft


Hoe geef je het door?
We zijn allemaal verschillend, we hebben allemaal verschillende huizen en gasten.

We denken aan hulpmiddelen — stickers, ansichtkaarten, magneten — die iedereen kan gebruiken om zijn gasten te informeren: een vermelding in de badkamer over hoe lang ze moeten douchen, een op de voordeur voor het licht, een andere boven de wastafel voor het kraanwater, enz.

Enkele voorbeelden
"We hebben geen plastic flessen nodig, lokaal kraanwater is heerlijk."
" Kraanwater is uitstekend, het duurt niet 300 km om hier te komen en kost geen tonnen brandstof!"
"Op de weg naar buiten zet ik de airconditioning uit om de planeet niet op te warmen."
"Voor de gast: Ik bewaar mijn handdoek voor morgen waardoor ik water en elektriciteit bespaar en de planeet bescherm!"
"Om naar de markt te gaan, leen ik de tassen die ik tot mijn beschikking heb: dit zorg voor minder plastic in de oceanen!"
"Ik zet de televisie helemaal uit: wat 3 tot 20 watt bespaart! De planeet zegt dan dank je wel :))"


Enkele eenvoudig toe te passen suggesties voor uw huis
LED-lampen die het stroomverbruik aanzienlijk verminderen

Als u "goodies" aanbiedt, vermijd dan plastic flessen voor eenmalig gebruik, (geef de voorkeur aan kraanwater of een filterkannetje), lokale producten — gemakkelijker op het platteland! -, enz. en vermeld het bij aankomst!

Laat milieuvriendelijke schoonmaakproducten achter (er zijn er meer en meer beschikbaar!) en witte azijn is fantastisch!

Deel manieren om de omgeving te verkennen: met de fiets, te voet, door carpoolen, enz. — Carpooling diensten en apps bijvoorbeeld zijn vaak onbekend voor gasten uit het buitenland en zeer praktisch in het geval van problemen op de treinlijnen.

 

Laten we het gesprek voortzetten, want dit is relevant voor plaatsen over de hele wereld. 🙂

 

Hoe denkt u dat de hosts de gasten kunnen aanmoedigen om meer milieubewust te zijn? Pas je al enkele van de bovenstaande tips toe, en is er een die je aan de eigen accommodatie zou willen toevoegen?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf