Hoe verwelkom je jouw gasten?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoe verwelkom je jouw gasten?

 

WelkomDeur.png

Hallo allemaal,

 

Ik denk dat velen nadenken hoe ze hun accommodatie het beste kunnen aanpassen aan de huidige omstandigheden. Het ontvangen van gasten is een van de meest cruciale stappen van een verblijf, en ik zou graag meer willen weten over hoe je dit nu benadert.

 

Ik heb de afgelopen weken verschillende berichten gelezen in het Communitycentrum over hoe anderen hiermee omgaan, zoals

 

  • Het verwelkomen van gasten met mondkapjes op.
  • Contactloze automatische desinfecteerdispenser om je handen schoon te houden.
  • Het aanmoedigen van zelf check-in.

    Hoe ben jij van plan om je gasten voortaan te ontvangen? Ben je van plan om je routine over de ontvangst van gasten te veranderen?

Ik ben benieuwd naar jullie tips. 

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

5 Antwoorden 5
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Sina25 @Wim-En-Lia0, hadden jullie het er niet laatst over dat jullie gasten hebben gehad? Hoe is het gegaan met check-in e.d.? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Quincy 

 

Wij hebben inderdaad gasten ontvangen en hebben nu ook gasten die een paar weken blijven en eigenlijk gaat het allemaal heel gemoedelijk ook in deze nare corona periode. We zorgen altijd al dat de studio spic en span is dus wat dat betreft veranderd er niets.

 

Als de gasten bij ons aanbellen doen we open en dan lopen wij voor ze uit naar de studio en daar leggen we het 1 en ander op gepaste afstand van elkaar aan ze uit. Er staat natuurlijk desinfecterende zeep en buiten alle handdoeken ook een keukenrol om de handen droog te maken. We merken dat onze gasten er net zo normaal mee omgaan als wij, geen probleem dus.

 

Groetjes,

Lia

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Wim-En-Lia0, wat fijn dat alles zo goed gaat met het inchecken van je gasten! Jullie zijn goed voorbereid 🙂 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Hier werkt het eigenlijk ook wel goed. Ik heb een aantal keer dezelfde gasten opnieuw ontvangen en dat is zoooo handig. Niets meer uit te leggen en.. een extra kratje bier met schone lakens erop zodat ze dat zelf kunnen doen 🙂 en dat werkt prima. Als mensen weg zijn laat ik de was zeker 2 dagen staan en was het zo heet als mogelijk is. Ook ontsmet ik zoveel mogelijk na het schoonmaken. Ik heb nu steeds 2 1/2 dag tussen de reserveringen in en dat is wel zo prettig want ik ga niet gelijk aan de gang. Eerst de ramen een dag tegen elkaar openzetten en daarna schoonmaken.

Nieuwe gasten ontvangen vind ik soms wel lastig , vooral omdat je niet te dicht bij elkaar wilt komen terwijl je toch uitleg wilt geven over het gebruik van het eea.

Ik had laatst ook mensen die vroegen of ik na iedere verblijf schoon water in het zwembad doe !!! Nee dat doen we niet (12.000 liter) maar zorgen wel zoveel mogelijk voor hygiëne. 

Succes iedereen in deze lastige tijd en blijf gezond !

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat fijn dat het goed gaat @Sineke0

 

Ik kan mij voorstellen dat het best lastig kan zijn wanneer je gasten ontvangt en toch afstand wilt houden.

 

Ik moest even lachen om de vraag van je gasten om het zwembadwater 😂. ! 

 

Krijg je onderhand al wel weer wat meer reserveringen? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf