Huurders zonder profielfoto

Sip-and-Annelies0
Level 2
Wijnjewoude, The Netherlands

Huurders zonder profielfoto

Dag allemaal,

Het komt bij ons regelmatig voor dat huurders geen (of een incomplete of een onduidelijke ) profielfoto hebben. Wij accepteren deze gasten meestal wel en hebben hier geen slechte revaringen mee, je kijkt ook naar de rest en de toon van een bericht. 

Maar toch voelt het niet helemaal goed, het is wel een regel van airbnb dat er een duidelijke profielfoto moet zijn (voor zover ik weet en je wilt elkaar als verhuurder natuurlijk ook " beschermen").

 

Wat te doen in zo'n geval? Je kunt het rapporteren maar dit lijkt een zware maatregel (dit is een aanname) en weet de huurder in zo'n geval dan dat jij de aangever bent van de rapportage?

 

Ik heb ook al eens huurders er op aangesproken, het is ook in hun eigen belang, zeker verhuurders die uit huurders kunnen kiezen zullen huurders zonder profielfot weigeren. Dat helpt niet echt.

 

Zijn er mensen die hier wat van weten? Ik hoor het graag.

 

Groet van sip en Annelies

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sip-and-Annelies0,

 

Tja, dit is best wel een probleem dat door meer verhuurders ervaren wordt.

Op de Amerikaanse versie van de Community wordt hier veel over geschreven.

En ook staat deze vraag weer hoog op de agenda van de komende Q&A van Airbnb (10 Oktober 2018).

 

Eigenlijk kun je alleen aan de gast vragen of ze hun profiel aan willen vullen met een gelijkende foto en een beetje tekst.

En dat is het dan wel zo’n beetje 😞

Zelf heb ik het ook in mijn huisregels staan. Maar dan meer als vraag dan als dwang.

Ik heb wel gemerkt dat als je het vriendelijk vraagt, en uitlegt waarom.

Dat veel mensen er dan wel begrip voor op kunnen brengen en dan alsnog hun profiel aanvullen.

 

En wat belemmerd een gast trouwens om een willekeurige foto die ze van het internet geplukt hebben, te gebruiken?

 

Daar kom je immers toch pas achter, op het moment van Check-In.

 

En op een glamourfoto van zichzelf kunnen ze ook heel anders lijken dan in het dagelijks leven.

 

Zelf vindt ik het uiteraard ook niet prettig om te communiceren met een persoon die zich verschuilt achter zijn of haar huisdier uiteraard.

 

Het zal wel niet op korte termijn verbeteren, vermoed ik 😞

En ook zal Airbnb hier niet zoveel aan (kunnen of willen) veranderen, ben ik bang voor.

 

De techniek biedt in principe voldoende mogelijkheden.

Maar Airbnb heeft liever boekingen, dan dat verhuurders op hun gemak zijn.

Sip-and-Annelies0
Level 2
Wijnjewoude, The Netherlands

Dag Cor,

 

Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord, er is weinig aan te doen vrees ik als ik je reactie zo lees.

Het is voor ons ook niet echt een probleem maar het zou prettiger zijn als iedereen een foto zou plaatsen.

 

Groet van Sip en Annelies

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf