Ik wil mijn annulering weer intrekken als verhuurder, hoe doe ik dit? Ik heb de huurder al bericht.

Loes6
Level 1
Haarlem, Netherlands

Ik wil mijn annulering weer intrekken als verhuurder, hoe doe ik dit? Ik heb de huurder al bericht.

Ik ben nieuwe als verhuurder en heb de directe reservering geannuleerd. Echter zie ik dat de data nog steeds geblokt staan, dus kan ik het net zo goed alsnog verhuren. Hoe trek ik mijn annulering weer in?

Ik heb de huurder al bericht dat ze welkom is. Echter in het systeem blijft de woning dan alsnog bezet. groeten, Loes

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

Als nieuwe verhuurder kun je beter "direct reserveren" eerst even uit zetten om wat ervaring op te doen. Zoals je ziet heb nu meteen al een probleem. Als je de data niet vrij kunt geven, kun je evt. contact opnemen met Airbnb en aangeven dat je een vergissing hebt gemaakt en alsnog de betreffende gast graag ontvangt.

https://www.airbnb.nl/help/article/484/how-can-i-control-which-reservations-i-get-with-instant-book

met vriendelijke groeten,

Emiel

Han6
Level 1
The Hague, Netherlands

Beste Loes,

Ref.: Reservering annuleren.

Als diegene annuleert die ook geboekt heeft, krijgt hij het bedrag, dat tijdens /na de boeking gestort werd, weer terug: dat is zo in mijn voorwaarden om te boeken zo ingesteld. Ik denk (maar heb dat nog niet megemaakt) dat als je zelf annulert, deze persoon zijn betaalde huurpenningen niet terug krijgt.

Sterkte ermee!

Han Boelens.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf