Is je woning makkelijk te bereiken voor mensen die niet auto rijden?

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Is je woning makkelijk te bereiken voor mensen die niet auto rijden?

 

Quincy_0-1661442654464.jpeg

 

Hallo allemaal,

 

Als je op vakantie gaat, kan het een hele uitdaging zijn om je te vervoeren, en als er openbaar vervoer beschikbaar is, kan dat het een stuk makkelijker maken voor je gasten. Natuurlijk zijn er gasten die liever met de auto reizen dan met het openbaar vervoer, en die hun vakantie rond die vervoerswijze plannen, of die er misschien voor kiezen om ter plaatse een auto te huren. Of je nu Host in een druk centrum of buiten de gebaande paden, de reizen van gasten zullen verschillende vormen aannemen!

 

Is je locatie gemakkelijk te bereiken voor mensen die niet met de auto komen? Welke andere oplossingen zijn er voor je gasten, en maak je die bekend of heb je advies over het communiceren ervan?

 

Quincy

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

10 Antwoorden 10
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Nee, absoluut niet goed bereikbaar. 

Ik heb het op meerdere plekken in mijn advertentie gezet maar helaas blijven sommige mensen dit over het hoofd zien. 

Jammer want vervoer en bereikbaarheid is toch een basis van je verblijf.

 

Voor de dichtstbijzijnde bushalte moet je toch echt 2 km lopen en de supermarkt is 2.5 km. 

 

Wanneer ik toch merk dat er gasten met het OV, zonder fiets willen komen dan zeg ik nogmaals dat ze bij het station een fiets kunnen huren. 

En anders ben ik niet de beroerdste om als taxi te fungeren .  

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Wat apart dat mensen het toch over het hoofd blijven zien @Kirsten266. Heb je wel eens gasten van het station opgehaald? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ja heb al mensen  knderweg opgehaald die gestrand waren na een treinstaking van de NS en breng mensen altijd weg als ze tóch lopend zijn gekomen en beseffen dat het tóch wel ver is met koffer enzo

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

Mijn huisje ligt buiten het dorp en het dorp is met OV nauwelijks bereikbaar, laat staan als je buiten het dorp woont zoals ik. Het dichtstbijzijnde station is Meppel en dat is nog een mooi eindje fietsen. Bij informatieverzoeken communiceer ik indien nodig dat een auto wel redelijk vereist is hier in de buurt. Ik wil best iemand van een station halen maar dan kom je hier het erf eigenlijk niet meer af. Maar het blijft wat mij betreft de keus van de gast. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat is een flink eind fietsen inderdaad @Klarieke0! Heb je vaak internationale gasten? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Bij ons is er een bushalte dichtbij maar de meeste gasten komen met een auto merken we, parkeerruimte is hier ook voldoende dus dat scheelt.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dat is wel handig! @Wim-En-Lia0 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Ik sluit me aan bij @Kirsten266  en @Klarieke0 . Ook hier in geen velde of wegen openbaar vervoer te zien. Met enige regelmaat halen we mensen van het station. Inmiddels hebben we dus ook maar twee eenvoudige fietsen gescoord op marktplaats. Zo zijn gasten niet gebonden aan ronddobberen op ons erf en de nabije omgeving. Works like a charme. Ik ben benieuwd vandaag komt er ook een gast met de trein, maar de treinstaking kan nog wel eens roet in het eten gaan gooien. Ik ga dus zo even kijken waar de gast vandaan komt, want ik denk dat het een gevalletje ophalen wordt.

Groetjes Katja
Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

@Quincy @Katja202 ik heb deze hele maand een jongen erin die alleen over een fiets beschikt. Hij fietst voor zijn werk elke dag naar Meppel. Het kan dus prima, maar het zou mijn keuze niet zijn 😊

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Ik raad iedereen aan om met de auto te komen. OV is niet veel , als er een bus rijdt dan kun je naar koopavond gaan maar om 9 uur is de laatste bus al weg dus jullie begrijpen , geen goed idee.

Ik heb mensen wel weggebracht naar de trein of optreden in het Goffert Park. Geen probleem toen had ik een grote auto nu niet meer maar ik verhuur ook niet meer voor korte tijd dus geen festivalgangers of bruiloftvierders meer , heerlijk !!! Was te zwaar voor mij om iedere keer een appartement van 180 m2 schoon te maken.

Och we hadden een keer een filmcrew hier , met visagie , catering en de hele mikmak. Mijn man nog met een klassieke auto meegedaan. We wilden zelf nog een stukje rijden met die auto en toen hoorde ik "de actrice" en nog een meisje aan komen lopen. Vragen ze , is het ver lopen naar het station 🙂 jazeker iets van 12 km en dat op hakjes , zeggen wij ach we brengen jullie wel. Geeft ze later een lage ster voor locatie , nou als ik dat had geweten had ik ze laten lopen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf