Jonge boekers

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Jonge boekers

Hallo allemaal , ik krijg de laatste tijd nog al eens een verzoek om in ons appartement te verblijven van heel jonge gasten. Ze schrijven dan we zitten allemaal in VWO4 en willen gezellig met elkaar op vakantie.  Ik weiger heel netjes deze aanvragen en dan probeert 1 van de vrienden het ook nog eens op dezelfde datum 🙂 maar daar trappen we niet in.

 

Wat ik dus niet begrijp dat deze gasten onder de 18 zich kunnen registreren en boeken via AirBnB !

 

Mijn kleindochter van 17 wilde laatst met haar vriend overnachten in een Van de Valk hotel en toen moest mijn dochter toch aardig wat papieren invullen omdat ze minderjarig is en mijn dochter garant moest staan voor eventuele schade.

 

Nou heb ik daar helemaal geen zin in om zulke papieren te gaan laten invullen door 6 ouders en weiger deze verzoeken dus. Ik moet zeggen dat ik wel een keer een groep jonge gasten heb gehad en dat ging prima dus het kan wel goed gaan.

 

Hoe gaan jullie daar mee om en ik zal deze vraag ook eens aan AirBnB vragen.

 

5 Antwoorden 5
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Sineke0 

 

Groot gelijk hoor! Vorige week hadden wij ook een aanvraag van 3 jongens van 15 en 16 jaar! Wij hebben ze ook gewijgerd en gezegd dat wij geen minderjarige gasten accepteren.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Sineke0 
Deze aanvragen krijg ik ook wel.
We hebben het voordeel dat het appartement onderdeel is van onze woning waardoor ik toezicht kan uitoefenen. Ik zeg altijd heel duidelijk van te voren wat de huisregels zijn.
Geen lawaai, geen alcohol en geen drugs.
Van sommigen hoor je dan niets meer. Een ander groepje van 3 meiden ging pasgeleden heel goed

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Wij wonen in het voorhuis , dus ook onderdeel van de woning. Er zijn wel groepen geweest die ik het voordeel van de twijfel heb gegeven en vaak pakte dat verrassend goed uit maar die waren wel boven de 18 althans de meeste. Als ze met 7 man komen dan vind ik het lastig en om nou steeds als moeder overste op te treden , daar heb ik gewoon geen zin in als ik het al een beetje aan zie komen. Ik kreeg wel een keer fooi van een heel jong ventje en ik was zo verbouwereerd dat ik twijfelde en hij zei , dat heeft u verdiend want het was super hier. Achteraf had hij een groot glas jus d'orange in een stoel laten vallen dus dat zal wel meegespeeld hebben haha. 

Maar wat ik eigenlijk ook belangrijk vind hoe het kan dat ze zo jong mogen boeken en hoe het dan zit met aansprakelijkheid. Er zal maar wat gebeuren met ze bijv. in het zwembad ofzo dat bedoelde ik voornamelijk. 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Sineke0 @Bob297 

 

Bij ons is de sudio ook in ons woonhuis maar ik begrijp helemaal wat jullie bedoelen, het blijft lastig..

Klarieke0
Level 7
Koekange, Netherlands

Hoi @Sineke0, ik zou er ook niet happig op zijn hoor!  Nu scheelt het dat wij alleen met eigen vervoer bereikbaar zijn, dat schrikt jongeren toch af. Kun je niet in je huisregels zetten dat groepen niet zijn toegestaan? Dan is het vooraf maar gelijk duidelijk. Groet, Klarieke 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf