Kalender geblokeerd en toch een reservering?

Claudia1819
Level 2
Nederland, CO

Kalender geblokeerd en toch een reservering?

Beste mede-verhuurders,

 

Gisteravond kreeg ik een reservering van 31 Oktober t/m 3 November echter heb ik mijn kalender geblokkeerd van 3 t/m 5 november. En toch kon deze gast reserveren? Iemand enig idee hoe dit opeens kan? Het lijkt erop dat Airbnb de kalenders aangepast heeft dat als je iets blokkeert je nu maar een "halve dag" blokkeert. Dit was eerst niet het geval. Nu moet ik deze boeking annuleren wat mij geld kost, heel vervelend.

 

Ik heb al een bericht gestuurd naar Airbnb.

 

Met vriendelijke groet,

Claudia

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Claudia1819 

Wat je boekt (of blokkeert) bij Airbnb is nachten, geen dagen. Als 2 november beschikbaar is in de kalender, dan kan gast dus die nacht boeken en op 3 november uitchecken.

Hoi @Emiel1 ,/

 

Bedankt voor je antwoord! Na zelf wat te hebben zitten testen met de kalender zie ik inderdaad dat het nu dus om nachten gaat en niet meer om dagen. Enig idee sinds wanneer dit is? Want dit is niet altijd zo geweest. Ben overigens wel blij met deze aanpassing, stuk duidelijker maar was handig geweest als ik het van te voren had geweten 😉

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hai @Claudia1819 

 

Volgens mij is dat altijd al zo geweest, gasten komen de ene dacht aan en vertrekken dan weer na 1 of meerder overnachtingen.

Anne-Marie356
Level 1
Antwerp, Belgium

ik heb dagen geblokkeerd en krijg nu toch telkens aanvragen. Een gast heeft zelfs al onmiddellijk betaald. Heel vervelend.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Anne-Marie356 

kun je iets concreter zijn? Welke dagen heb je geblokkeerd?

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf