Kalender gebokkeerd

D56
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Kalender gebokkeerd

Hi allemaal,

Mijn kalender is voor dik een maand geblokkeerd omdat ik een (directe) reservering heb geannuleerd. Dit kwam omdat ik me 1. niet heel prettig voelde bij de persoon en 2. ik de periode te lang vond, wat uiteraard verkeerd stond in mijn instellingen. 

Nu wil ik eigenlijk deze maand gewoon weer open zetten zodat ik het bijvoorbeeld een paar keer een aantal nachten kan verhuren. Weet iemand hoe dit nu moet aangezien de kalender geblokkeerd is omdat ik zelf geannuleerd heb? 

 

Groeten,

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @D56,

 

Je hebt straf van Airbnb gekregen!

Zie hier, voor verdere details: https://www.airbnb.nl/help/article/990/i-m-a-host--what-penalties-apply-if-i-need-to-cancel-a-reserv...

 

Je kunt proberen dit opgelost te krijgen, door contact op te nemen met Airbnb, zie hier: Contact Airbnb

 

Maar zoals jezelf al aangeeft, stonden je instellingen ook niet helemaal goed, dus heel veel kans geef ik je dan ook niet.

 

Stelregel: Als verhuurder NOOIT zelf annuleren!

Mocht dit wel nodig zijn, dan altijd eerst even contact met Airbnb opnemen. En hen desgewenst de  annulering uit laten voeren. Dat had je in dit geval eigenlijk ook moeten doen.

Of op de weiger knop moeten drukken, toen het reserveringsverzoek binnen kwam (ook hier kunnen nadelen aan zitten).

Bij dit soort problemen: Altijd eerst Airbnb betrekken.

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

Hallo Cor , als eerste wil ik je bedanken voor alle antwoorden die je altijd geeft !!

Ik wilde aan je vragen , die weigerknop wat kunnen daar voor nadelen aan zitten. 

Zoals ik heb nu een aanvraag lopen en ik denk niet dat ik nog iets hoor maar ik 

durf dus niet goed op die knop te drukken zeker net als er ook nadelen aan zitten.

 

Met vriendelijke groeten,

Sineke

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sineke0,

 

Dank je wel, voor je complimenten.

 

Die weigerknop: dat hangt af of het een informatieverzoek (aanvraag) OF een reservering(verzoek) is.

HEEL belangrijk om dat onderscheid te herkennen!!!!

Ik merk nogal eens, dat kennelijk niet iedere verhuurder dit onderscheid volledig herkend en zich bewust is van het essentiële verschil.

 

Als je de weigerknop gebruikt, dan heeft dit consequenties voor je ‘acceptatiegraad’ (Een reservering weigeren, is volgens mij alleen mogelijk, als je Direct Reserveren aan hebt staan voor je accommodatie). Dit soort acties dan ook het liefst in overleg met Airbnb uitvoeren!

 

Bepaalde Airbnb programma’s gebruiken die acceptatiegraad (bijvoorbeeld: De basisvereisten, Minimaal 88%).

Als je onder dat niveau zakt, dan krijg je geautomatiseerde meldingen hierover van Airbnb.

Ook wordt er nogal eens gemeld, dat teveel keer weigeren consequenties kan hebben voor de vindbaarheid van je advertentie.

 

Een informatieverzoek (aanvraag) hoef je niet te accepteren of te weigeren.

1 berichtje terug is al voldoende (het liefst binnen 1 uur, om je responsegraad op peil te houden).

 

Dus alleen een aanvraag weigeren, als je de gast echt niet wilt hebben, voor die data.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf